Hai All! Effe een vraagje betreffende het temperaturen zelf. Ik heb een doodnormale Etos Koortsthermometer, is dit prima? En hoe kun het het beste doen? Ik weet in de ochtend, zodra je wakker wordt (elke dag op dezelfde tijdstip voor je opstaat).. maar is het dan ook handig om het te meten als je nog onder de deken ligt? Beeinvloedt dat niet je temperatuur?
hoi Mus; het beste is een thermometer met 2 decimalen achter de komma (zegt men maar het schijnt bijna onmogelijk te zijn om die te vinden). Dan is ook nog vaginaal de beste manier en dus vaak als je nog onder de dekens ligt (voordat je op staat) Ik zelf gebruik een oorthermometer (1 decimaal) en die ligt op de badkamer hahaha. Mijn temp schijnt dan wel wat hoger dan bij vaginaal meten te liggen maar ik kan er in elk geval duidelijk mijn eisprong mee vinden (90% van de tijd), doordat ik echo's heb weet ik ook zeker wanneer mijn eisprong is. Verder kun je eens kijken bij de tempmeiden, veel informatie en een leuke groep. suc6
gelezen op zwanger.nl geloof ik dat je het best rectaal kunt meten, net nadat je wakker word...volgens mij maakt dan onder de deken ook niet uit. Of iig als je minstens een uur hebt liggen ontspannen. Het mag ook onder de tong, tenzij je die echt goed dicht hebt gehad de laatste minuten voor meting en als ie maar goed onder je tong ligt. Vaginaal mag ook, maar net als bij de tong was dat niet het meest betrouwbaar. Verder altijd op hetzelfde tijdstip, en 1tje met 2 digi's achter de komma inderdaad! Magoe die heb ik niet dus doe t gewoon met zon simpele en volgens mij gaat ie prima! Succes!
Rectaal is het meest betrouwbaar. Een thermometer met 2 decimalen kun je bestellen bij matcare, maar een digitale met 1 decimaal volstaat ook. Succes!