Hi dames! Vandaag is RESTJES dag!! Ik heb nog 4 pakjes slagroom en 15 citroenen... Normaal gesproken maak ik daarvan een citroen mousse, maar vandaag wil ik er een taart van maken. Dus de mousse als basis voor de vulling. Hoe krijg ik m stijf genoeg zodat hij niet van de bodem glijdt?! Mijn mousse is vrij stevig, maar niet stevig genoeg vrees ik. Alle tips zijn welkom!!!!!!!!!!!!!! heb alleen nog maar 1 uurtje de tijd om eventueel wat bij te halen Alvast bedankt!
Nope... Maar dat is misschien wel een goede oplossing! Wordt eerst koud geweekt, en daarna mee gekookt? Thanks!
hahahahahahaa Ik gebruik wel klopfix om de slagroom stijf te krijgen, maar ben bang dat als ik er nog meer bij gooi, de taart echt als een steen in de maag gaat liggen... In dat geval kan ik m naar je toe rollen
Met de klopfix ,moet het denk ik wel lukken hoor mits je de taart goed gekoeld houdt. Ben wel nieuwsgierig naar het recept voor je citroenmouse.
Hahahahaa ik denk met beelden! Kom niet meer bij! Dan gaan we toch maar voor extra klopfix.... @majel24: Heeeeeel simpel! 3 pakjes slagroom met suiker opkloppen (met klopfix haha) 1 pakje slagroom en 250/ 450 (na smaak zuurder of minder zuur) verse citroensap. Stukjes citroen vlees en ev schilletje met wat suiker aan de kook brengen. Heel kort koken zodat de suiker smelt, en dan laten afkoelen. Het afgekoelde mengsel door de stijve slagroom heenspatelen, en koelen in de koelkast! Dit kan ook in de vriezer, dan heb je heerlijk luchtige citroen- roomijs! (leuk serveertipje: hol wat citroenen uit, vul ze met ijs of mousse, en doe het dekseltje er weer scheef op).
Haha restjes-dag met 4 pakjes slagroom en 15 citroenen?! Ik heb nog nooit iemand met zulke vreemde restjes meegemaakt! Grappig!
Ik had het laatst ook heb een hele simpele basis koekbodem gemaakt met rugje zeg maar. en door de mouse mascarpone gedaan! smaakte zaaaaaaalig!
De slagroom en citroenen zijn nog niet zo erg! Mijn kinderen krijgen vanavond saucijzen, maar dan anders... Ik heb (vies werkje by the way) darm van de worst afgehaald, van bladerdeeg bakjes gemaakt, en het gehakt uit de worstjes gebruikt als vulling voor de bakjes. Het gehakt wat ik overhield zijn omgetoverd tot gehaktballen met (restjes) brie..... Aardappel erbij, appelmoes en ik had nog 3 tomaten.... Jaja.. Ben erg benieuwd!!!!
En weet je wat nog veeeeeel erger is? Ik mag het niet eens eten! Ik zie wel aan de gezichten van manlief en de kids of ie misschien een tikkeltje te zuur was! Whahahaa
Aan de gezichten (en het feit dat ze hun bordjes niet leeg aten) te zien, wassie misschien een tikkeltje te zuur... Wel lekker stevig geworden! K had er zelfs nog een citroen jam bij gemaakt! (ondankbare mensen!!!) Dus.....Geef me ff jouw adres, dan stuur ik m jouw kant op whahahaha!!!! De bladerdeeg bakjes met gehakt, en de brie gehaktballen waren dan weer wel een aanrader! XXXX