Een deel van mijn geluk zit in het feit dat ik het financieel goed heb. Hierdoor heb ik geen financiële zorgen. Nog belangrijker vind ik dat ik mijn kinderen genoeg kan geven. Ze zouden alle drie op een sport kunnen, kunnen met alle schoolactiviteiten mee doen, dagjes uit, vakantie als ze dit willen, cadeautjes met hun verjaardag, Sinterklaas of zomaar een keer tussendoor. Ik ben blij dat ik het goed genoeg heb om dit te kunnen doen en zie het ook zeker niet als iets vanzelfsprekends. Maar… hun vader kan ik ze niet teruggeven. Tegen dat geluk kan uiteraard geen geld op. Naar mijn mening maakt geld dus niet per definitie gelukkig, maar het kan zeker wel geluk brengen.
Ik denk niet dat geld gelukkiger maakt. Voor een gedeelte zal het vast wel helpen in het gemakkelijker maken, maar over-all denk ik dat dit relatief is. Gezondheid, liefde en vriendschap bijvoorbeeld zijn niet te koop. En als het op zwanger worden of kinderen aankomt zal het misschien makkelijker maken om een behandeling/poging zelf te betalen, maar dat geld geeft niet de garantie dat het daardoor wel zou lukken of überhaupt zal lukken. Ook al voelt dat bij een geslaagde poging misschien wel zo. En tja ik vraag me af wat gelukkiger maakt, iets kunnen kopen zonder ook maar stil te hoeven staan bij wat iets kost en of je ervoor moet sparen, of iets kopen en je beseffen dat je na (lang) sparen het hebt kunnen kopen. Ik denk dat in het laatste geval er meer facetten zijn die je er een gelukkiger gevoel door geven.
Geld maakt niet gelukkig. Geldzorgen maken wel ongelukkig als ze zo groot zijn dat je niet aan je basisbehoeften kunt komen. Dus eigenlijk denk ik dan onvervulde basisbehoeften vooral heel ongelukkig maken en stress maakt ook ongelukkig.
Zodra je liefde moet gaan kopen dan zou ik bij voorbaat al kappen, liefde moet vanuit je hart komen en niet vanuit je portemonnee. OT: Nee ik vind niet dat geld gelukkig maakt, zoals vele al zeggen maakt het het leven makkelijker maar absoluut niet gelukkiger. Wat heb je bijvoorbeeld aan miljoenen euro's op de bankrekening als je gezondheid slecht is? Of wat heb je aan veel geld als je grootste wens kindjes krijgen is maar dit vanwege gezondheidsredenen niet kan? En zo zijn er nog wel legio aan redenen waarom ik vind dat geld niet gelukkig maakt.
Geld geeft je vrijheid, onafhankelijkheid. Geldgebrek geeft zorgen en stress. Dus in die zin maakt geld hebben wel gelukkiger dan geen geld hebben. Maar geld zelf maakt geen geluk.
Ik zie juist in die programma’s dat geld zeker niet gelukkig maakt. De minima gezinnen (in ieder geval van de afleveringen die ik heb gezien) zijn ook gelukkig, vinden het fijn weer thuis te komen in hun eigen huis, zijn gelukkig met elkaar. Net als de ‘rijke’ gezinnen. Ik vind juist dat je ziet dat veel of weinig geld in dat stuk niet uit maakt.
Ik heb gewerkt met miljardairs en miljonairs, de hele Quote 500. Maar in veel families is erg veel ruzie. Dus ik zou zeggen: veeel geld maakt ongelukkig. Een beetje geld helpt wel. Al is het nu iets te ver doorgeschoten want de meeste mensen in onze NL’se rijtjeshuizen hier leven toch vooral voor zichzelf. Dat vind ik jammer
Het maakt mijn leven wel een stuk gemakkelijker en het geeft me rust dat we het financieel goed voor elkaar hebben, maar niet automatisch gelukkiger nee
mijn mening: Het hebben van geld alleen maakt niet gelukkig. Dingen die niet met geld te koop zijn zoals liefde, gezondheid, familie en vrienden maken gelukkig, en je bent pas echt heel rijk als je deze dingen bezit! Het niet hebben van geld kan wel heel ongelukkig maken door alle zorgen die dat met zich meebrengt! dus mijn quote voor dit onderwerp...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/08/25/maakt-geld-nu-echt-gelukkig--het-antwoord/ Hier vertelt een expert dat het inderdaad daalt vanaf een bepaald bedrag. Ik heb dit ook al gelezen in meerdere onderzoeken.
Ja als je uiteindelijk alles al hebt, en je geld uit gaat geven alsof je water uit de kraan haalt, dan ben je denk ik niet meer gelukkiger. Ik denk zelfs, als je zo rijk bent, je altijd meer meer meer wilt, dus meer gaat werken en minder tijd investeerd in je gezin en iedereen dus ongelukkiger word.
nou wil je uit eten? kost je geld.. wil he iets halen voor je lief? kost dat geld.. wil je dagje weg, kost geld... ofwel liefde kost geld..
Ja, ik vind dat geld gelukkig maakt. Maar niet in de zin dat je dan alles maar kan kopen, maar in de zin dat je geen stress hoeft te ervaren als er een rekening op de mat valt of dat je aan het einde van de maand moet kijken of je nog wel de boodschappen kan doen. We hebben jaren rond het minima geleefd en tuurlijk was ik gelukkig met mijn gezin, maar als ik een rekening verwachtte van bijv de zorgverzekering, dan schoot ik in de stress en dan was het puzzelen. Als we eens iets leuks wilde doen dan moesten we dit maanden vooruit plannen en kijken of dit überhaupt mogelijk was. Inmiddels zitten we niet meer in deze situatie en hoef ik me niet meer druk te maken over die zaken en ik merk dat ik hierdoor veel relaxter in mijn vel zit.
Ben ik het niet mee eens. Tuurlijk is het leuk om samen weg te gaan of iets voor elkaar te kopen, maar in een goede relatie is dat niet het belangrijkst en zou deze moeten overleven zonder samen uiteten te gaan of speciaal iets kopen oid.
Dat ben ik niet met je eens. Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat ik nooit over dit soort dingen na hoef te denken. Ik kan meer genieten van een stevige knuffel, arm om me heen of een kus voor het slapen gaan dan kadotjes.