Maakt geld gelukkig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Friday, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tienn

Tienn Niet meer actief

Je kunt jezelf natuurlijk ook gewoon rijk voelen met het feit dat je elkaar hebt..

mam1991, Harperhazel, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Nee volgens mij niet.
    Ik vind het fijn als ik de maandelijkse lasten kan betalen, boodschappen kan doen, kan tanken en nog leuke dingen met de kinderen kan doen en geld apart kan houden voor ziektekosten en sparen.

Tienn vindt dit leuk.
  3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar wat is de definitie van liefde. Is dat de materialisme van uit eten gaan of kados? Of is het mogelijk het gevoel Dat je hebt als je bij iemand bent? Is het dat gevoel van iemand missen als je die persoon even niet ziet?

Liefde zit hem in kleine dingen. Dat kleine zinnetje ik hou van jou. Die knuffel die je na een rotdag gewoon even nodig hebt. Die avond samen op de bank met wat lekkers. Daar kan niets tegenop

suus1983, Chocolat, Tienn en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Betsy

Betsy Niet meer actief

De vraag is “Maakt geld gelukkig?”
    en dus niet “maakt VEEL geld gelukkig?” Dat is een hele andere discussie.

Iertje81, masami en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik snap je wel hoor. Natuurlijk gaat het mij niet om cadeaus, uit eten gaan en al die andere dingen die niet gratis zijn, maar het zou een leuke aanvulling zijn op de basis, de kleine dingen als een arm om je heen, ik hou van je zeggen, samen op de bank ed. En wat ook uitmaakt, is of je iets te kiezen hebt, of dat het sowieso al geen optie is om eens elkaar te verrassen met een avondje uit, een cadeau of zo.

Blijdorp en Marchella vinden dit leuk.
  6. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Geen geld maakt ongelukkig dus denk wel dat geld gelukkig maakt.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

En dat is ook heel subjectief. Wat voor mij veel geld is hoeft voor jou niet veel geld te zijn natuurlijk.

Blijdorp, masami, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Geld ansich maakt niet gelukkig.
    Het maakt het wel een stuk makkelijker .
    Weinig geld kan zorgen voor problemen en spanning.
    Genieten van dingen hoeft niet veel te kosten.
    Je kan een wereld reis maken met de meest mooie plekken op de wereld maar als je er niet van kan genieten heb je er niets aan.
    Je kan een picknick hebben om de hoek waar je meer van geniet.
    Gelukkig zijn heeft dus niets met geld te maken maar van genieten, je verbonden voelen, liefde om je heen.

Tienn, DastyQueen en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Wij hebben redelijk wat geld.
    Maar kan ik daar een nieuw hart van kopen? Nee helaas niet.
    Dus ik wordt niet gelukkig van mijn geld.
    Ben ik gelukkig dat wij Door ons geld alle rekeningen goed kunnen betalen? Ja dat wel.

Triangel, Blijdorp en Chocolat vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geld maakt je leven makkelijker maar ik denk niet direct gelukkiger.
    Wij hebben helemaal niets te klagen maar in mijn nabije omgeving heb ik best aardig wat mensen met echt veel geld , in de zin van onze auto is kapot en we kopen de volgende dag meteen een nieuwe van 30.000euro hihi
    Zijn deze mensen gelukkiger dan dat wij zijn met ons modale inkomen? Nee dat denk ik niet want voor hun is het min of meer normaal om deze levensstandaard te hebben en ze weten niet beter maar ik denk niet dat ze er veel gelukkiger van worden. Het lijkt me overigens wel heerlijk om echt genoeg geld te hebben, geen afwegingen te hoeven maken van wat nu meer prioriteit heeft maar ach ieder huisje heeft zijn kruisje denk ik dan maar.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

Mooi omschreven en helemaal waar!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mooi verwoord. Genoeg rijkere mensen om me heen die meerdere malen per jaar op reis gaan maar ik word al moe als ik eraan denk haha
    Al die vakanties zouden echt niet aan mij besteed zijn want kijk ik altijd weer uit naar het moment om weer lekker naar huis te gaan ;

13. DastyQueen

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. In dat soort voorbeelden hebben mensen weer andere problemen met keuzes maken, die voor andere mensen worden beschouwd als luxe problemen, maar voor hun wel weer serieus zijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Geld maakt het leven makkelijker en daardoor gelukkiger. De basis echter, liefde en gezondheid, is niet te koop. Maar ook als je ziek bent maakt het hebben van geld het leven gemakkelijker. Ik denk dan aan het boek “komt een vrouw bij de dokter”. Zij krijgt de diagnose borstkanker en uiteindelijk krijgt ze te horen dat ze niet meer beter wordt. We kennen het verhaal denk ik allemaal wel. Dan gaan ze genieten, alles uit het leven halen. Feesten en reizen. Alles doen wat ze wilden. Zij wordt geroemd om haar levenslust. Carpe diem, bla bla. Ik denk dan: er worden ook mensen ziek zonder geld. Die krijgen dezelfde diagnose en proberen er ook nog het beste van te maken. Maar als je geen rode cent hebt wordt dat doen van leuke dingen en al je wensen nog vervullen toch een stuk lastiger. Mijn man is/wordt ziek. Wij hebben onlangs een paar drastische stappen genomen op financieel gebied en we gaan er best aardig op vooruit. Dat maakt dat wij de jaren die we samen als gezin hebben ook meer kunnen genieten. Natuurlijk genieten we vooral van elkaar maar als je je geen zorgen hoeft te maken over of je de hypotheek wel kunt betalen en of je het einde van de maand wel haalt neemt dat een heleboel zorgen en treurnis weg, geloof me. Daarnaast kunnen we beide niet goed tegen sleur en willen we er af en toe op uit. Dat kost geld. Echt alles kost geld. En als je niks kunt word je niet gelukkig, vooral niet als je met je neus op de feiten wordt gedrukt dat het leven gewoon hartstikke eindig is. Ik werd echt verdrietig van het vooruitzicht dat mijn man zou overlijden en dan voornamelijk keihard had gewerkt en daar nooit de vruchten van kon plukken omdat er nooit geld overbleef. In zo’n geval maakt geld dus echt wel gelukkiger.

Blijdorp en Marchella vinden dit leuk.
  15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dit vind ik ook

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als er iets is wat ik de afgelopen jaar wel geleerd heb is dat geld hebben niks betekend als je iets wil wat niet te koop is..
    Dus nee geld is fijn maar mijn gezin is pas echt rijkdom.
    Nu mag ik over geld niet klagen maar er is een tijd geweest dat ik mijn spaarrekening graag had gegeven in zonder problemen en zorgen mijn dochter te kunnen krijgen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

ik denk helemaal dit!

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ja.
    Ik denk dat geld tot een bepaalde hoogte wel gelukkig maakt. Ik leef erg sober, maar ik kan alles betalen en heb geen stress. Vanaf dat moment daalt de hoeveelheid geluk dat geld met zich meebrengt. Van meer zou ik wel gelukkiger worden, maar niet zoveel als van het stuk geld waardoor ik geen zorgen heb.

Na het punt dat je in je eerste levensbehoeften kan voorzien, denk ik dat je geluk grotendeels afhankelijk is van andere dingen; gezondheid, sociale contacten, uitdaging enz.

19. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ligt eraan wat voor jou belangrijk is, en dat id heel persoonlijk. Ik wil bijvoorbeeld reizen, al van klein kind af aan de wereld rondzwerven en andere culturen ervaren. Mijn oudste heeft dat geërfd en stapt ook liever gisteren dan vandaag op het vliegtuig naar een onbekende bestemming. En reizen is duur.. heel duur.
    Daarentegen geef ik niets om dure spullen en grote huizen, maar reizen echt... zonder word ik echt doodongelukkig, geen idee waarom.
    We hebben jaren zuinig moeten leven en dat vond ik lastig. Nu we weer aan het opbouwen zijn financieel worden er weer plannen gemaakt, te beginnen bij Londen en reykjavik. Op lange termijn staan Japan, west amerika, nepal, india, antartica, seal island, rusland, noord korea, noorwegen, etc etc op het programma. En ik wil ooit terug naar australie!
    Mijn man reist ook wel graag, maar als hij niet mee wil ooit ga ik gewoon in mijn uppie of met iemand anders, dat maakt hem niet uit.

Verder vind ik geld belangrijk voor mijn gezin. Mijn jongste wilde graag op vioolles, dat is prijzig. Mijn oudste droomt al van het tweetalig vwo, dat kost per jaar 700 euro meer aan schoolgeld alleen, tripjes niet meegerekend.

Dus reizen en gezin, verder dak boven mijn hoofd en brood op de plank. Dan vind ik het goed :)

Blijdorp, Marchella en Novastar vinden dit leuk.
  20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    Ja het maakt mij wel gelukkig
    Dat ik kleding kan kopen een mooi huis heb terrasje kan pakken dagjes weg daar geniet ik van dus ja dat maakt mij gelukkig

Deel Deze Pagina