Ik kan helaas niet reageren op onderwerp Meloen wat al eerder geplaatst is, maar had er nog wel even een vraag over nav van de reactie van de verloskundige. Ik eet bij ons thuis als enige meloen. Nu heb ik laatst galia-meloen gekocht, en heb de helft eerst op gegeten en de ander in aluminiumfolie in de koelkast gelegd, deze heb ik 3-4 dagen daarna pas opgegeten. Omdat de verloskundige net zegt dat je het niet te lang in de koelkast mag laten liggen, vraag ik me af wat te lang is? Heb ik het te lang laten liggen? Kan dit kwaad voor de baby als je het dan toch daarna op eet? Ik kan er nu niet veel meer aan doen natuurlijk want ik heb het al opgegeten, maar het brengt natuurlijk wel vragen bij me op. Ik hoor het graag. Bedankt alvast.
Goedemiddag, Maak je geen zorgen hoor! Je hebt het goed afgedekt en na 3-4 dagen opgegeten. Indien je het niet afdekt en na ruim een week er weer van gaat eten, kan het mogelijk kwaad. Maar dan nog is de kans echt heel klein om besmet te raken met listeria. Geniet lekker van de meloen hoor! Groetjes Monique