maakt het wat uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

die van ons niet meer, heeft vijf dagen een feesttent opgestaan en is nu geel... :cry:

maar eh, er is toch een of andere instantie die al die dingen bijhoudt, oh ja het CBS!

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Het interesseerd mij geen moer wat een ander verdiend of uitgeeft.

Ik stel wel soms dit soort vragen omdat ik me afvraag of dat wat ik wil wel kan. Namelijk van 1 salaris leven nadat we jaren 2 inkomes hebben gehad. als dan een hoop mensen zouden roepen ja hoor dat kan, dat doen wij ook, dan is dat voor mij een geruststelling!

Ik vind het jammer dat er gelijk iets anders achter gezocht word.

Ik vind het dus wel leuke topics maar niet uit nieuwschierigheid of omdat ik denk dat het gras elders groener is.

Ik denk dat als een topic je niet boeit je er gewoon niet op moet reageren. Er komen hier zoveel mensen dat er altijd iets tussen zal staan wat je wel of niet aanspreekt.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik snap je beweegreden, maar dat anderen van 1 inkomen kunnen rondkomen betekend nog niet dat jij dat kan. ik heb een compleetg excel bestand waarin ik alle inkomsten en uitgaven bij houd (niet als ik boodschappen bij de action heb gedaan, ik reken in huishoudgeld per week) en precies kan zien hoe het met de financien voor mijn man zijn studie staat, eventuele afbetalingen etc.

ben daar onlangs nog weer pittig mee bezig geweest omdat we een huis willen kopen en per maan dan meer dan 2 keer zoveel betalen aan woonlasten.

ook kan ik zien dat wij vanaf volgend jaar veel geld over houden (mijn man is dan afgestudeert) en dat ik dan minder kan gaan werken eventueel.

maar dat zul je toch altijd op je eigen situatie moeten toepassen.

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

die van ons niet meer, heeft vijf dagen een feesttent opgestaan en is nu geel... :cry:

quote]

Wij hebben helemaal geen gras :) alleen maar aarde :) een heleboel!

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Is het niet met ieder onderwerp zo dat sommige mensen het boeiend vinden en sommige mensen niet? De één houdt van voetbal de ander van basketbal (of in mijn geval: helemaal niet van sport!).

Zo kun je je wel alles blijven afvragen. Blijkbaar vinden veel mensen het boeiend om op zulke onderwerpen te reageren, anders zou zo'n onderwerp snel naar onder zakken. Wellicht om zelf hun situatie te verbeteren, omdat ze nieuwsgierig zijn, tevreden willen zijn met hoe goed ze het zelf doen, of omdat ze zichzelf willen vergapen aan de luxe van een ander (op MTV heb je toch ook zo'n programma als Cribs, of de bezittingen/verdiensten van de sterren). Kan me er van alles bij voorstellen.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja zoals al gezegd; waarom word hier een topic over geopend? ik vind het niet zo interesant om te lezen dat iemand iets niet interesant vind!

Ik vind het wel interesant om te weten van welk bedrag iedereen moet rond komen vooral dát bedrag waar de vast elasten vanaf zijn!

En ik voel me juist wel eens onzeker, met ons in onze ogen minimaal inkomentje maar eerlijk gezegd doet het me goed te lezen dat wij lang niet de enige zijn!

Ook opend het me ogen als ik met sommige mensen of hier lees wat de vaste lasten zijn! er zit dus soms echt wel een mogelijkheid in om een lagere hypotheek te hebben! kijk en dat intereseerd mij nu weer!

o en als een topic je niet aanstaat? wie ben ik {of iemand anders} dan om te zeggen dat je MOET reageren... blijkbaar zijn er een hoop mensen die het wel interresant vinden.....

sorry! na zwangerschapshormonen?

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    jeetje meiden, dit heet toch de lounge en daar mag je gewoon alles vragen wat je wil en je mening geven. als het je niet boeit of het komt te dicht bij je in de buurt dan reageer je gewoon niet. ik denk dat dit forum een langzame dood zal sterven als niemand meer zou posten wat hun interresant vinden.

bv. als er weer eens iets dramatisch in het nieuws is dan verschijnt er een topic over. de reacties zijn over het algemeen hetzelfde, van vreselijk tot walgelijk en niet te geloven. ikzelf reageer er bijna nooit op maar dat wil niet zeggen dat ik het niet vreselijk, walgelijk of niet te geloven vind. als het al zo vaak gezegd is voel ik me gewoon niet geroepen om nog eens hetzelfde schrijven.
    en als iemand ziekte of zeer in de familie heeft, wens ik ze ook sterkte maar ik post eigenlijk alleen maar als ik iets nuttigs kan toevoegen of behulpzaam kan zijn.

zo heb ik dat ook met de topic's, ik ben zwanger en geboren. ik begrijp ontzettend goed dat iemand blij is met haar zwangerschap en trots is als het kleintje eindelijk geboren is en ben ook oprecht blij voor iedereen die dat hier neerzet maar ik ga niet elke keer daarop reageren.

dus doe ik het zo: dames, een ieder die zwanger is of in de toekomst zwanger word, en iedereen die net bevallen is of in de toekomt gaat bevallen van jullie wondertje...................

VAN HARTE GEFELICITEERD !

oopssss, volgens mij snij ik mezelf nu in de vingers want mocht ik ooit nog zwanger worden zal ik het hier ook van de daken schreeuwen.
    nou ja, ik ga er maar vanuit dat alles wat ik een ander toewens zij mij terug zullen wensen.

dus blijf vooral posten wat jullie bezig houd, want ik zou het toch wel erg vinden als ik voortaan 's morgens met 10 minuten klaar ben met lezen van de lounge. dat is net zo erg als dat je van de een op de andere dag geen krant meer in de brievenbus krijgt als je altijd een abonnement heb gehad.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind dat het niemand wat aangaat wat ik verdien maar als andere dat wel interresant vinden dan laat je ze toch lekker gaan! over eneco vind ik wel leuk om te weten wat iedereen betaald beetje vergelijken. eigenlijk vind ik dit topic niet zo boeiend! waarom hier een heel topic over als je je aan die andere ergert?

9. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik doe die topics gewoon niet open ;)
    Ik lees en reageer enkel op wat ik interessant vind en dat zal iedereen voor zichzelf ook wel doen ;)

10. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Precies wat ik ook doe !

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja wat iemand aan electra/water ed betaald vind ik ook wel interessant om te lezen.mijn mond valt soms van verbazing open om te zien hoe weinig dat dan is bij andere.

maar mijn inkomen gaan vergelijken met een ander zie ik niet zo zitten.

en dan komen er van die opmerkingen voorbij dat iemand met een laag inkomen eigenlijk niet aan kinderen moet beginnen,daar gaan mijn haren van overeind staan.
    dat die kinderen dan niet mee zouden kunnen op schoolreisjes e.d. is gewoon grote onzin.
    want iemand die bv in de bijstand zit kan bijzondere bijstand aanvragen voor schoolreisjes enzo.en die mensen krijgen een tegemoetkoming om hun kinderen aan een sport te laten doen.

ik persoonlijk vind een kind wat 5 dagen per week op een kinderdagverblijf zit omdat de ouders zo'n dure hypotheek moeten betalen zieliger.
    en denk je dat het voor een kind wat uitmaakt of hij/zij in replay en tommy hilfiger loopt.of dat de kleren van de c&a afkomen?

12. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    1 topic dat ik toch wel echt DE MAX vind: "Wat eten we vandaag!"
    SUPER!
    Mijn inspiratie om te koken is tegen het einde van de week altijd ver op en dan komt zo'n topic toch echt wel van pas hoor :D
    \:D/

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :) :) ja he ik kijk ook altijd ff voor inspiratie.alleen soms is het jammer dat er niet bij staat hoe je het moet maken.

14. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Misschien daar een topic over starten LOL :D :D

15. Niet meer actief

ik geef je groot gelijk, je kind door een ander op laten voeden omdat jij zo nodig je dure hypotheek moet betalen, vind ik persoonlijk ook zieliger.

Zelf heb ik er bewust voor gekozen om niet te gaan werken en mn kids vinden het heerlijk, en ik zie ze iedere dag groeien.

Gisteren ging Stefano voor het eerst zelf zitten, had er niet aan moeten denken dat iemand van het kinderdagverblijf dit als eerste had moeten zien, daar kunnen geen bergen geld tegenop :)

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hmmm heel nuttig topic dit ;) :) :) :)

17. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ach, het is puur vermaak. En er rollen soms boeiende discussies uit. Het gaat er niet om wat je verdiend en waar je het aan uitgeeft.. Vaak doe je inspiratie op en zie je hoe het anders kan.

Maar goed, als het niemand wat uitmaakt. Waarom reageer je dan wel op dit topic? :p

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, dat was precies wat door mijn hoofd flitste.

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    2 discussies in 1 zin of ga jij er gemakshalve van uit dat iedereen met een dure hypotheek 5 dagen kdv gebruikt?
    Vind dit wel een stelling voor een topic!

20. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Alle topics over "hoe duur is jouw huis/gas/water/stroom etc. etc." is vaak ook een beetje appels met peren vergelijken.

Het wil nogal schelen of je op het platteland van Groningen woont of in de Randstad.

Dit topic vind ik dan wel weer leuk om te lezen...

Misschien schop ik iemand tegen de schenen hoor, maar ik word ook een beetje moe van al die "stem op mijn kind" verzoeken...

Deel Deze Pagina