maakt het wat uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat zeg ik niet. ze geeft alleen aan er meer vertrouwen in te hebben dat ze met 1 inkomen rond zouden kunnen komen, omdat anderen dat ook kunnen. en dat is natuurlijk iets te zwart/wit, want wat de een kan, kan de ander misschien niet. je moet het wel in verband brengen met het bericht waarop mijn reactie is en niet los quoten ;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Om wat tijd te verdrijven verzin ik wel s van dat soort topic's ja, maar als t je niet boeit.. hoef je toch niet te reageren. Vind t alleen jammer dat je dit naar 'beneden' haalt. Beetje respectloos..

3. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Damn wat een discussies hier haha :)
    de conclusie is gewoon: de één vind de financiële topics niet interessant/nodig, en de ander wel.
    ok dan ;)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Claartje79 je hebt gelijk, ik bedoelde ook n ander stukje van iemand anders.. :oops:

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Deze bedoelde ik.. :(

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hahahaha....ikke lekker ook niet! :D

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, geeft niks! is ook een verwarrende discussie soms!

:) dat is een héél ander stukje inderdaad hihi

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    kijk dat maak jij ervan,ik schrijf iets heel anders.

ik maak een vergelijking,de een vind het niet goed dat je met weinig financiele middelen een kind krijgt.en een ander (waaronder ik)begrijpt niet dat je kinderen krijgt om ze van s'morgens 7 tot s'avonds 7 weg te brengen naar andere mensen.

ik veroordeel geen mensen die werken,maar veroordeel ook niet de mensen die (gekozen of niet)metminder geld een kind krijgen.

ik heb zelf een modaal inkomen,maar mijn kinderen komen niks te kort.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb niet alles gelezen, maar dit doet 't ook goed!

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik persoonlijk ken eigenlijk geen mensen die hun kinderen van 7 tot 19.00 naar een kinderdagverblijf of wat dan ook brengen.
    Het punt is dat je niet automatisch veel gaat verdienen als je zoveel werkt.
    Sommige mensen móeten wel zoveel werken als ze hun kinderen alles willen geven wat ze nodig hebben.
    Niet iedereen heeft de keuze, zoals jij, om thuis te blijven of minder te werken.
    Schijnbaar verdient jouw man genoeg om jullie gezin te onderhouden, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    nu gaat de discussie over kinderdagverblijf en of het goed is dat je je kind daar de hele dag heenbrengt omdat beide ouders een volle week aan het werk zijn, maar hoe zit dat dan volgens jullie met kinderen van een binnenschipper. die worden de hele week naar een internaat gebracht en zien dan pas hun ouders weer in het weekend.
    dat lijkt mij voor deze kinderen ook niet de ideale oplossing.
    dus wat is erger voor een kind, alleen weekendouders hebben of ouders die toch een gedeelte van de dag met ze doorbrengt.
    let wel, ik ben geen voorstander van beide oplossingen, dat moet ieder voor zich weten en ik denk dat als kinderen van jongs af aan zo opgevoed worden, ze ook niet beter weten maar of het nou ideaal is dat zal je pas op latere leeftijd merken. het ene kind rolt er moeiteloos doorheen en het andere kind gaat tegensputteren en kan problematisch worden.

zelf heb ik mijn kinderen altijd bij een gastouder ondergebracht en gelukkig hebben ze daar nooit problemen mee gehad, maar het had natuurlijk ook anders kunnen lopen.

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier begon het dus over.

wat hebben ze nodig? is een broek van 90 euro nodig voor een kind van 5?Is een kast van een huis nodig voor een klein kind?

ik maak die vergelijking omdat ik dus in een van de rijkere dorpen van nl woon,waar sommige kinderen dus inderdaad de hele dag naar een KDV gaan zodat de ouders een saab cabrio kunnen rijden en een villa hebben.

kijk er zijn mensen die de hele dag "moeten"werken om rond te komen,daar heb ik het dus niet over.
    ik bedoel daar dus mee mensen die alleen maar werken om alles meer en duurder te hebben dan een ander en daardoor hun kinderen minder zien.

maar ik begon er dus over omdat iemand zei dat je met weinig financiele middelen geen kind zou mogen krijgen.

ik kom zelf uit een 1 oudergezin(mijn vader is plots overleden toen hij 28 was,en ik was 3)en mijn moeder moest het met weinig financiele middelen doen.maar ik ben niks tekort gekomen in mijn jeugd.

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Of je nou veel werkt om groter huis te hebben of puur voor je lol, dat maakt toch niet uit?

Mijn vriend werkt 5 dagen en ik ga na mijn verlof 4 dagen werken. Als we nou in het weekend etc. geen aandacht aan onze kinderen zouden besteden dan zijn we verkeerd bezig..wij vinden kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

In overleg met TS doen we er een slotje op.
    Elmo

Deel Deze Pagina