Bruine afscheiding, menstruatie?zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mama81, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik heb een vraagje:
    10 mei ben ik met de pil gestopt,omdat we graag een kindje willen, toen kreeg ik 15 mei mijn pilbloeding, zoals gewoonlijk. 12 juni, 28 dagen later, kreeg ik last van bruine afscheiding bij het afvegen zeg maar. dit heeft tot de 15e geduurd, toen werd ik ongesteld dacht ik. alleen was dit nihil en heeft maar een dag geduurd.
    7 juli, 22 dagen later, kreeg ik weer last van bruine afscheiding, nu wat meer, na 2, 3 dagen stopte dit weer even en de volgende dag kwam het weer. Nu zit ik op dag 30 van mijn cyclus (uitgaande van die 15 juni) en het wilt maar niet doorzetten. Ik neem aan dat die bijna week van bruine afscheiding (de ene dag wat meer dan de andere) geen menstruatie is? Nu weet ik alleen niet hoe mijn cyclus loopt en wanneer ik vruchtbaar ben. Heb trouwens vandaag, 14 juli, een test gedaan en die was negatief.
    Wat kan dit te betekenen hebben?

    Ik hoop snel van u te horen, want ik kan nergens hier een antwoord op vinden.
    Alvast bedankt!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mariaatje,

    de eerste 6 maanden na het stoppen met de pil kunnen heel onregelmatig zijn en je kunt dus inderdaad ondervinden dat er even geen touw is vast te knoopen aan de cyclus. De bruine afscheiding is wel menstruatie, maar anders dan je gewend bent bij de onttrekkingsbloeding bij de pil. Het rode bloedverlies komt wel weer, maar dat kan nog even duren. Probeer dus maar een vruchtbare periode in je cyclus uit te rekenen en als je in die tijd om de dag gemeenschap hebt is dat voldoende.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord! alleen hoe kan ik nu een vruchtbare periode berekenen als ik niet weet hoe mijn cyclus loopt?
     

Deel Deze Pagina