Hallo, Wij willen beginnen aan een tweede. De eerste keer was ik na een half jaar zwanger en waren we totaal niet bezig met temperaturen etc. Nu hopen we toch dat het sneller raak is. Is het dan goed om te testen en te temperaturen? En wat is nou het verschil? Als ik het zo lees kan een ovulatietesten goed helpen om de meest vruchtbare periode te berekenen? Waarom temperaturen er dan nog zoveel? En ben je er dan niet teveel mee bezig? Hier op het forum lijkt zowat iedereen wel te temperaturen en te testen? En heeft het zin om het allebei te doen? Welke ovulatietesten gebruiken jullie en vanaf wanneer in de cyclus? Alvast bedankt dames. Groetjes
Ik ben inmiddels 3 maanden aan het tempen. Dit geeft mij een duidelijk inzicht wanneer mijn eisprong is en het laat ook een duidelijk patroon zien. Deze maand gebruik ik ook ovulatietesten vanaf 2 á 3 dagen voor eisprong. Dit alleen om te kijken of het strookt met elkaar. Ovulatietesten signaleren een eisprong en met tempen kan ik in mijn geval beter en eerder voorspellen wanneer we een springer krijgen! Overigens vind ik na een half jaar zwanger best vlot hoor.. ik denk dat de meesten dat wel met mij eens zijn hier Succes ermee!
Dankjewel voor je uitleg. Ik vind een half jaar ook niet lang hoor. Maar we dachten als we nu wel rekening houden met de eisprong enzo is wel handiger als gewoon maar zien wanneer t raak is. Dus vandaar dat ik wat ging lezen over testen e.d.