maakt volgorde van ritme wat uit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chanti1990, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 9 maanden oud. Volgens het cb hoort ze 's ochtends een slaapje te hebben, 's middags een slaapje en dan om 19 uur naar bed.
    Maar bij mijn dochter krijgen we er geen ritme in. Sowieso komt ze 's nachts Nog voor de fles. Dan is het elke ochtend weer verschillend Hoelaat ze wakker wordt. De ene keer om 7uur een andere keer pas om 9uur. Dan is ze heel snel weer moe dat ze na een uur weer naar bed gaat (omdat ze savonds pas laat slaapt), en derest van de dag zit er steeds 2uur tussen de slaapjes. Langer houdt ze niet vol, ik rek namelijk al wel een half uur. Hoelang ze slaapt verschilt ook elke keer weer.
    'S avonds als we haar tussen 19 en 20uur in bed leggen slaapt ze meestal maar 3 kwartier om vervolgens de hele avond wakker te blijven en pas rond 22uur weer naar bed te willen.

Nou vind ik dat niet zo erg, ik pas me gewoon aan, maar maakt hetwat uit? Hebben julliekindjes rond dezeleeftijd een vast ritme? Ging datvanzelf of moeilijk?

Groetjes Chanti

2. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    Ik voed op verzoek en zo ook met haar slaapjes.

Dus als je t mij vraagt nee t maakt niet uit , je kunt moeilijk een kindje wakker houden of een kindje die klaar wakker is in bed leggen omdat dat zogenaamd moet.

Ik leg mijn dochtertje bij de eerste signalen van vermoeidheid op bed en dsn verschilt ook wel eens.

Ze creëert nu wel steeds meer haar eigen ritme wat per dag wel steeds meer op elkaar gaat lijken.

8:00 boterham met 165cc melk
    10:00 -11:00 naar bed
    12:00-12:30 wakker en boterham eten met 100cc
    14:30 - 15:30 naar bed
    16:00-16:30 wakker spelen
    Wat water of sap
    18:00 warm eten
    19:00-20:00 naar bed

Op t moment gaat savonds naar bed gaan niet zo heel goed haha

3. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oké.. Fijn om te horen dat mijn dochter niet de enige is die weinig ritme heeft ;)
    Als ik zo om me heen kijk doen de meeste leeftijdsgenootjes het heel netjes volgens het boekje Haha.. Maar ja elk kind is anders zeg ik dan maar.

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Slapen op verzoek. Soms 1 slaapje overdag maar ook wel eens 3.
    Savonds 19.00 naar bed

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier was het elke dag verschillend totdat ze 10 maanden was. Ineens bouwde ze zelf een ritme in met twee keer slapen. Was wel erg makkelijk :D

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Fay heeft wel een soort van vast ritme, maar slaapt ook 2 a 3 uur nadat ze wakker is geworden. Ze is dan echt moe en als ze niet slaapt dan is ze de rest van de dag huilerig en van slag.

Ze wordt om 6.00 wakker gaat om 8.00 weer slapen.
    Dan wordt ze 8.30/9.00 weer wakker en gaat ze 11.00 slapen. Om 13.00 meestal weer wakker en gaat ze er om 15.30 weer in. Ze slaapt weer tot 16.30. En gaat weer om 19.00 naar bed tot de volgende ochtend. (wel een avond flesje tussendoor om 22.00)

7. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik ben niet zo van het ritme van de klok. Het CB kan het wel mooi zeggen maar kinderen zijn geen machines.

Wij doen alles op verzoek. Waaronder dus voeden en slapen. Al vanaf het begin. Langzaam merkte ik wel dat er een ritme in kwam. Maar dat heeft mijn zoontje zelf 'gevonden'.

Dus kijk naar je kindje.
    Ik vind het prima dat mijn kind het niet doet 'volgens het boekje'. Het is een prachtig kind namelijk. Gezond, blij... Dus ach, of hij dan om 19 of 21 uur slaapt, of om 17 of om 18 uur trek heeft. Joh, hij moet heel z'n leven nog zoveel naar de klok kijken..

8. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik word helemaal gek van dat ze MOETEN zus en ze MOETEN zo. Alles wat MOET wordt door de maatschappij bepaald.
    Je kind moet zoveel voedingen hebben, je kind moet in bedje slapen en je kind moet zelf in slaap vallen en je kind moet doorslapen.
    Ik voed op verzoek en mijn dochter heeft tot twee dagen geleden geen slaapritme gehad. En sliep ook niet op haar kamertje en viel al helemaal niet zelf in slaap. Lekker je kind laten schreeuwen omdat het goed zou zijn, worden ze zelfstandig van. Ja leuk voor de mensen die dit kunnen, ik niet.

Zoals ik zei heeft ze nu een beetje een slaapritme en slaapt ze in haar bedje. Is dan wel aan de borst in slaap gevallen en leg haar dan in bed. Wordt ze tussendoor wakker valt ze wel zelf weer in slaap. Ik vind het super goed van haar, dat dit nu zo goed gaat. Naar mijn mening gaat dit nu goed, omdat ze er zelf klaar voor was. En niet omdat het MOEST.

Dus TS doe lekker wat JIJ wil en niet wat het CB en de rest van de wereld zegt.
    Sorry voor mijn lange misschien wat frusty verhaal, maar moest het even kwijt :):)

9. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn ook de slaapjes op "verzoek". Na bijna 11 maanden nog geen ritme, maar kijken hoe hij zich voelt en zodra hij moe is, gaat hij naar bed! Schijnbaar is het "raar" om geen ritme te hebben, gezien de opmerkingen die ik wel eens krijg, maar wij en ons zoontje vinden het heerlijk.

Ook 's avonds naar bed gaan verschilt tussen 19.00 / 21.00 uur!

10. Ydni

Ydni Niet meer actief

Hoe doen jullie het als je weg bent met de kleine en slaapjes op verzoek...

Hier wel klein beetje ritme maar ze is een moeilijke slaper (overdag).. Wel echt moe, maar dan niet willen slapen. Nu ik d'r op vaste tijden naar bed breng lukt het wel steeds beter om in slaap te vallen.
    Maar haar nooit laten huilen/ jammeren, altijd gelijk naar d'r toe voor speentje, aai over de bol, handje vast houden of als ze echt aan het huilen was even oppakken en troosten op haar kamertje..
    En als het echt niet wil lukken dan samen slapen;). Ze is er erg graag 'bij' hoe moe ze soms ook is..

11. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Slapen in de draagdoek, negen van de tien keer. Of in de auto. Of in de wagen. Of op schoot.
    Hij slaapt overal.

12. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als we weg moeten, houden we qua tijd vaak een slag om de arm en onze kleine is ook een makkelijke slaper (ook in de auto, buggy, tentje die we meenemen als we op visite gaan).

13. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Wat veel reacties, als ik het zo lees is mijn dochter dus lang niet de enige.
    Kaatje1984, ik snap je frustratie! Ik had laatst ook een flinke discussie over het laten huilen omdat ik daar geen voorstander van ben. Maar wat ritme betreft begon ik te twijfelen omdat leeftijdgenootjes om ons heen dus wel allemaal een ritme hebben en braaf van 19 Tot 7 slapen 's nachts.
    Mijn dochter wijkt daar wel heel erg van af met nog haar avond+ nacht fles en niet slapen voor 22uur en overdag nog 3a4 slaapjesHaha.
    Maar goed ik vind het zelf ook niet erg, als ik het goed lees komt dat vanzelf wel als ze er aan toe is.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn zoontje (wel wat jonger) heeft 's avonds niet echt een vaste tijd waarop hij naar bed gaat. tegenwoordig houdt hij het weleens uit tot 22.00 en enkele keer later. Geen idee waarom maar 's avonds is hij ineens klaarwakker. 's Ochtends en 's middags heeft hij gewoon zijn slaapjes en ritme.
    Het is echt iets van de laatste tijd.
    Ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt ineens, het zal vanzelf wel komen denk ik dan, dat hij weer wat vroeger wilt slapen.

15. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Hier kwam er vanaf ongeveer 6 maanden wat meer ritme in. Toen hebben we nachtvoedingen ook afgebouwd, wat goed ging. Nu slaapt ze meestal van 18.00 of 19.00 's avonds tot 7.00 of 8.00, soms zelfs 9.00 in de ochtend. :) Natuurlijk zit er 's nachts wel eens een poepluier dwars of de laatste tijd pijn van doorkomende tanden.
    Overdag is het ook nog steeds een raadsel hier. Meestal 2 slaapjes van elk 1-2 uur, maar zoals vandaag bijv in de ochtend 3 uur en in de middag nog een half uur.. Ik doe dr maar gewoon naar bed als ze moe is overdag. Maar 's nachts niet zoveel problemen gehad met in/doorslapen.. Op een gegeven moment had ze wel door dat als ze huilde dat wij dan kwamen, dus daar hebben we dr toen eventjes door laten huilen tot ze in slaap viel (niet overstuur krijsen natuurlijk).. en dat is nu ook weer over :)
    Mja, en het CB kan zoveel zeggen, ieder kind is weer anders. Sommigen hebben gewoon wat meer moeite om ritme te krijgen enzo.
    Wij deden wel al vanaf een maand of 3 bedritueeltje 's avonds, dus luier doen, (toen nog een fles), lekker in slaapzak, 'tandjes poetsen', verhaaltje en dan slapen :)

16. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Nu heb ik ritme, maar de eerste maanden echt niet. Als ik zag dat hij moe was dan ging hij gewoon lekker naar bed.
    Avondritme vind ik wel belangrijk en nog steeds doen wij het ritme. Ook als wij later op de avond (20:30, 21:00) thuiskomen dan doen wij zijn avondritme en hierdoor weet hij dat de nacht begint en hij gaat slapen. Dit werkt altijd bij hem. Hoelaat wij ook thuis zijn.

Badje, verhaaltje en slapen.

Voorheen, badje, flesje, slapen.

Ga op je eigen gevoel af. Het cn weet niet hoe jouw kind is en wat goed werkt. Het moet wel werken natuurlijk.

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Om er wel wat ritme in te krijgen is elke morgen op tijd opstaan en niet de ene keer tot 7 uur en de andere keer tot 9 uur laten slapen. Hier was zoonlief eigenlijk altijd wel tussen 6.30 en 7.30 uur wakker. Maar sliep hij langer dan maakte ik hem wakker zodat hij ook weer moe was op een bepaalde tijd (ik hield altijd rekening met de uren die ze wakker kunnen zijn en dat was toen volgens mij zo'n 3 uurtjes). Wij zitten altijd (ja ook in weekend) tussen 7.30 uur en 8 uur aan het ontbijt. Dat alleen al zorgt voor een ritme voor de rest van de dag. En klopt dat baby's geen machines zijn maar regelmaat is wel heel belangrijk en hier is het wel altijd bij de eerste signalen van moeheid naar bed maar vaak was het na bijv 3 uurtjes wakker zijn.

Deel Deze Pagina