Hier tijdens de weeën heel rustig.. Op de ctg was geen wee te zien.. Maar aan mijn bewegingen. Te zien konden ze zien dat ik wel degelijk weeën had .. Wel onregelmatige .. Sommige zaten 10 min a half uur tussen .. Ik zat al aan de weeën opwekkers .. En morfine was me aangeraden door de gynaecoloog .. Maar ik gaf geen kik verder .. Pomp stond op 10 omdat ik bleef hangen op 5cm na 3 uur kwam ze weer en ff kijken nog steeds 5cm toen wilde ze de pomp Nog hoger zetten en zei ik tegen d'r .. 'Je flinkt het niet want ik ga naar huis ik heb er geen zin meer in ' 10,5 uur flinke weeën wel onregelmatig maar juist die waren zooo heftig .. Echo is nog gemaakt tijdens de zware weeën echt niet fijn.. Prik in hoofd van de baby en nog 100 draden geloof ik.. Ik kon geen kant meer op.. Bloeddruk meter wat echt pijn deed.. En toen ineens 10 mensen om me heen..ik hoorde in de verte het word een spoed keizersnede.. Morfine werd uit gezet waar ik al niks aan had.. Weeën opwekkers eruit getrokken alle plaatsjes /draaitjes eraf getrokken mijn beval shirt werd uitgetrokken operatie schort aan.. Deur stond op (zo iets vaags herinner ik me nog ) er liepen veel mensen in en uit enzo en rende alle kanten op.. En ik werd met spoed weg gereden.. Toen heb ik wel ff flink gehuild hoor en raakte ik volledig in paniek.. Operatie kamer vriend weg ik moest zitten met volop weeën natuurlijk .. 5 keer nog geen ruggenprik die zat en werd ik flink boos.. Ja mevrouw u moet nog meer naar voren buigen .. 1 ik wist niet wat er gebeuren ging.. 2 ik wist niet hoe het met mijn baby was 3 me vriend is nergens te bekennen en 4 ik heb gewoon volop weeën nu al 11 uur lang.. Dus ik zij boos ' dat gaat gvd niet.. Ik heb flinke weeën ' dus ja ik heb behoorlijk geluid gemaakt op het einde .. Ook nadat ze me 100x hadden gevraagd of ik al pers weeën had .. Na een paar keer zei ik heel boos ' nee anders hoor je me vanzelf wel roepen ' .. Ook tijdens de operatie hebben ze me wel gehoord .. Ik was echt ziek.. Kotsen joh niet normaal ik stikte ook zowat in me eigen braaksel omdat ik geen kant op kon dus .. Hechten complicaties en ik was veel bloed verloren.. 2,5 uur later zag ik pas mijn zoon .. De nacht daarna ook veel geluid gemaakt.. Ik had echt pijn en veeeeel en regelmatig naweeën ook nog aan infuus vocht enzo.. En nog flink bijkomen van alle heftige gebeurtenissen .. Wat voelde ik me slecht zeg..
De tweede helft van de ontsluitingsweeenfase ging héél snel en deed dus héél veel zeer. Ik kon alleen nog maar jammeren auw, auw, auw! Geen idee of mensen me buiten de kraamkamer konden horen, maar dat interesseerde me niks. Achteraf ook niet. Bevallen doet zeer; mag ik ff Trouwens, als geluid maken verspilde energie is, waarom maken sommige (prof)tennissers dan zo achterlijk veel lawaai?
Zondag lag ik aan de monitor ivm voorweeën (die achteraf niks deden). Naast mij lag een andere vrouw die duidelijk wel last had van de weeën. Elke keer als er een wee op komst was maakte ze zo'n geluid: 'hoeioeioeioeioei', heel zielig klonk het in het begin, maar later werd ik er ook rustig van
Alleen tijdens zetten van de knip en het hechten, ondanks verdoving deed dat nog meer pijn dan de bevalling!
Vorige week bevallen en heb op het laatst het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd. Ben dan ook van 3 naar 9 cm in een uur gegaan en moest daarna nog een uur wachten op de gyn voor ik mocht persen. Via vacuüm en knip is mijn zoontje ter wereld gekomen , eigenlijk was ik toen redelijk stil alleen moment dat die er echt uit kwam gaf ik een oerkreet.....
Hier alleen gepuft.. geen geschreeuw of geroep. Ik keer meestal in mezelf als ik echt pijn heb en zo ook tijdens de bevalling. Oh wacht, toch één korte schreeuw toen de knip werd gezet - geen verdoving en ook niet tijdens een wee. Het moest a la minute gebeuren. Die pijn was gemener dan de hele bevalling bij elkaar
Ik heb niet geschreeuwd. Ik zat behoorlijk in mezelf gekeerd en ik kon ook echt niet verdragen als anderen geluid maakten. Misschien dat ik wel even gesteund of gekreund heb toen ze eruit kwamen, dat weet ik eigenlijk niet meer. Maar ik was niet erg lawaaiierig in elk geval.
Ik gaf bijna geen kik. Misschien 1 keer au ofzo. Ik kon de spanning die gillen met zich meebrengt er niet bij hebben in mijn lijf.