Dit klopt niet. Er zitten in Atkins shakes weinig koolhydraten in en dus erg weinig suiker. Dus Atkins voldoet nog steeds aan de vraag van ts
Zo met je verkeerde been uit bed gestapt.. Ik Geef alleen aan dat je naar mijn idee beter een fruit groente shake kan drinken als je een snelle gezonde vervanger voor een maaltijd zoekt ipv chemische samengestelde drankjes. En van die smoothie word je echt niet dik hoor.. Er zijn echt geen mensen met overgewicht die ipv 2, 3 of 4 stuks fruit eten..dat komt echt van hele andere dingen die je eet of drinkt
De ingrediënten van Atkins vanille; 'eiwitten (melkeiwit, sojaeiwit), roompoeder, inuline, smaakstoffen, verdikkingsmiddelen (arabische gom, xanthaangom), emulgator (sojalecithine), sojaxolie, zout, anti-klontermiddel (siliciumdioxide), zoetstoffen (sucralose, acesulfaam K), anti-oxidant (mengsel van tocopherolen), kleurstof (beta-carotheen).' Zoals je ziet, inderdaad weinig koolhydraten maar wel een bak chemische zooi én inuline. Een suikervervanger...
Ik weet niet precies wat het is, maar iig een polysaccharide dus beter dan puur suiker (duosacharide). En zoveel zit er niet in. 4 gram khd per shake lijkt mij eiwitrijk en koolhydraat arm
Het is de vierde op rij dus er zit genoeg in. Het lijkt inderdaad eiwitrijk en koolhydraatarm maar door alle zooi die er in klopt dat niet meer. Dat is het lullige van onze ingrediëntenlijsten. Alle E-nummers en dergelijke worden niet opgeteld bij kh/e/v, terwijl dat eigenlijk wel moet.
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Inuline bestaat voor 96% uit khd, waarvan 9 suiker. Al had het alle 96% suiker geweest waar inuline uit bestond. Er zit in de hele shake maar 4%khd dus dat is dan ook de max wat er aan inuline in zit. Als het vol had gezeten met suiker dan slaat dat wel de plank mis van het hele dieet. Ondanks dat ik het dieet niet gedaan heb weet ik wel dat het idd niet vol met suiker zit uit ervaring. Daar kan ik niet tegen en daar slaan de tellers van uit bij atkins shake niet gebeurd.
Je kunt het blijven proberen maar feit is gewoon dat zulke chemische zooi niet goed voor je is. Ik snap oprecht niet dat je dit goed kunt praten, hoe de voedingswaarden ook zijn. De suikervervangers worden nooit meegeteld in de tabel op de zijkant, dus alles wat er extra aan toegevoegd is, moet je er zelf bij optellen. Dat is niet alleen bij Atkins zo, maar alles wat je in een supermarkt koopt.
Eens het is en blijft een chemische substantie die de plank compleet mis slaat. En alsnog maar 15g eiwitten per Maaltijd dan kun je net zo goed 150 gram magere kwark naar binnen werken even veel eiwitten en nog minder calorieën ook.
Ik dacht dat ts een shake zocht met zo min mogelijk suiker. Dat is Atkins wel Maar ze wilde ook nog iets met andere voedingsstoffen die goed waren idd. Maar dat zijn ze volgens mij allemaal niet
Helemaal mee eens. En een smoothie kan je zo suikerrijk maken als je wilt. Je hoeft er niet direct een kilo fruit in te gooien, maar 1 a 2 stuks fruit en een berg groente is hartstikke gezond. Lijkt mij de perfecte snelle shake zonder chemische troep, maar wel met voldoende voedingsstoffen .
1 a 2 smoothies zitten dagelijks in mijn dieet en ik ben er 30 kilo mee afgevallen. Zo slecht lijkt het mij ook niet.
Bedankt voor de tips! En ik heb geen druk gehaast leven. De enkele keer (gemiddeld 1x per week) dat ik te druk ben en daardoor mijn lunch vergeet vervang ik graag door een shake. Ik weet namelijk zelf dat ik verder gewoon netjes en gezond eet. Al dat commentaar is dus totaal onnodig en mijn vraag was ook niet 'hoe gezond zijn eiwitshakes'.