oke zal daar ook eens kijken,nee geen 1.55m en ook geen 50kg haha maar 1.68 en 74kg!! (vanmorgen 73.8) en ik zit niet de hele dag op mijn reet,werk 4ochtenden als alfahulp,huishouden in mijn eentje en 2kleine kids waar ik achteraan sjees de hele dag.
Ojeej, heb een slecht patroon of geen? Vaak; Ontbijt: shake Tussendoor: zalm / tonijn / tomaatjes (iets makkelijks maar gezond*) Lunch: shake Tussendoor: mits ik iets eet... soms een broodje Avondeten: tsjaa aardappelen, groente, vlees (we eten geen varkensvlees) en wat jus of pasta.. Ik drink misschien ook teveel suikerrijk drinken hoor... Misschien moet ik gewoon meer sporten..
Ik gebruik inmiddels 1,5 week Weight care. Heb mijn ontbijt en mijn lunch vervangen voor een shake, in de avond eet ik alleen groene groente met een stukje kipfilet erbij 100-150 gr ongeveer. Ik eet tussendoor niets en drink alleen water en groene thee. Sta inmiddels op -5,3kg
Geen idee. Ik doe het nu persoonlijk vanwege een operatie om de lever klein te krijgen. Maar als je dat later ook niet ( tussendoor snacken ) doet denk ik niet dat je zal jojoen maar geen idee.
Ik ben 1 kilo afgevallen, sinds ik dit topic heb geopend. Natuurlijk is dat voornamelijk vocht, maar het begin is er naar mijn idee. Heb nu vanille en aardbeien, en ik vind de aardbeien het lekkerst. Lijkt gewoon een milkshake van de McDonalds Ik volg Modifast Intensive, en daarbij moet je al je maaltijden vervangen door shakes. Dit gaat me een beetje te ver, dus ik neem tussendoor toch nog crackers, appel, gekookt eitje en rauwkost. Trouwens, als je overweegt om shakes te kopen: kijk dan eerst op marktplaats. Het is vaak goedkoper dan bij de drogist of online webshops.
snoeptomaatjes, komkommer, paprika, wortel, bleekselderij, gekookte ei, crackers, Ik maak het voor mezelf lekker altijd feestelijker door alle groenten netjes te snijden (zoals ik ook zou doen als ik een feestje zou geven). zoals hier: http://www.christmaholic.nl/wp-content/uploads/2013/12/groentedip.jpg
Tussendoortjes als vis en tomaatjes zijn niet verkeerd... maar gewone voeding ipv die shakes zou zoveel beter zijn op de lange termijn Probleem is dat mensen een dieet als een tijdelijk dieet zien... dat is fout.... Eigenlijk zou het niet persee dieet moeten heten, maar gewoon een aanpassing van levensstijl.... een gezondere levensstijl Dit "dieet" ga je niet je leven lang vol houden. Je helpt hiermee je stofwisseling naar de k.lote Zodra jij op je streefgewicht zit en weer normaal gaat eten gaat alles zich opslaan, kom je weer kilo's aan en kun je weer van voor af aan beginnen. Stop met die troep, ga om de 2/3 uur eten, 3 gewone porties en 3 tussendoortjes. Lekker.gaan sporten en moet je een kijken wat er gebeurt.
Imensa, ik begrijp dat sommige mensen jouw tips en advies fijn vinden, maar mij begint het te irriteren. Ik heb zelf de keuze gemaakt om shakes te gebruiken, ipv gezonder te eten. Ben al -tig keer bij de diëtiste geweest maar het heeft bij mij niets geholpen. Idem dito met sporten. Nu wil ik het op deze manier proberen. Mag dat? Ik weet waar ik aan begin door shakes te gebruiken en die goedbedoelde advies van jou schiet bij mij op het moment mijn verkeerde keelgat in.
Tuurlijk mag dat, evengoed als dat ik mijn mening erover mag geven toch? Ik irriteer me nergens aan hoor.. het blijft internet, en misschien moet je het ziemn als dat iemand je in ieder geval probeert te helpen ipv gelijk in de verdediging springen... Maar goed... om in jouw toonaart te antwoorden... wellicht zijn je inspanningen dan niet voldoende geweest... Het enige verschil tussen shakes en een gezond dieet is de kcal inname die drastisch minder is bij shakes... Met andere woorden... als het daarmee lukt ligt het niet aan iets anders lichamelijk en zou het met de juiste inzet ook op de andere manier bij bvb de dieetiste moeten werken. Maar jammer dat de toonaard zo is... Hoop oprecht dat het geen jojo wordt voor je!! Ieder jaar opnieuw moeten beginnen is ook geen pretje lijkt me oh en ps. Laatste bericht was niet voor jou bedoeld. Succes he meid
Ik moet Imensa toch wel bijtreden, ik hoop, TS, dat het voor jou gaat werken en dat je de kilo's eraf houdt maar mijn ervaring is echt zoals Imensa beschrijft. Ik ben ook gaan afvallen door mijn eetpatroon om te gooien, te gaan sporten (bodypump vnl. in mijn geval, gecombineerd met RPM), en de kilo's vlogen eraf
Ik sport ook hoor.. Ik geloof niet in afvallen / op gewicht blijven zonder sport.... Ben met die shakes begonnen omdat ik anders niks of verschrikkelijk ongezond eet (ik deeenk dat die shakes in mijn geval wel meevallen ;p)... Brood krijg je bij mij er niet in en pap... Misschien 2x per week (havermout, brinta 1x per jaar...) Wat at ik anders als ontbijt? Frikadellen, left overs.. Alles wat lekker en makkelijk is.. Die shakes zijn voor mij een uitkomst, ook nog fijn door de eiwitinname wat sport aangaat (spieren enzo) En problemen met volhouden? Ik denk het niet... Ik geniet altijd van mn shakes (vooral smorgens) & ik drink alleen chocolade.. Alleen krijg ik niet genoeg calorieën binnen overdag en in de avond waarschijnlijk teveel (als ik mezelf zo analyseer)... Shame on me... Daarbij nog mn vloeibare calorieën (icetea, ik kan moeilijk ergens anders aan wennen.. ben dr mee bezig...) Maar I doooo believe in sports.. Holy crap I do.. Squats ^^ Push ups Pilates Lekker lopen etc.
Misschien ook groente chips uit de oven? ^^ Boerenkool chips is echt awesome! Hadden we in de states... Boerenkool chips recept en gezonde feiten - I Love Health Tasty!!!
+1 mag hoor!! Heb er totaal geen problemen mee. Ik geef mijn mening en wat ermee gedaan wordt is aan diegene die het leest. Wellicht voor de "haters" ook een goed idee Wel rijzen er natuurlijk allemaal vragen bij mij op, zoals, zo vaak bij een diëtiste komen... is dat doordat het simpelweg niet lukt, of dat de spreekwoordelijke joja in beeld komt na een (crash) dieet. En als dat laatste het geval is, waarom dan weer grijpen naar een dieetvariant uit dezelfde categorie? Nogmaals, het is allemaal niet zo hard en/of hatelijk bedoeld zoals sommige het opvatten!! Buiten goed bedoeld advies, zijn mijn vragen ook oprecht, en komen voort uit srs interesse in deze stof!