Maaltijdvervangers: Modifast/Weight care

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Wow Auraly, wat knap van jou!

Ik ben nu in totaal 1,9 kilo kwijt sinds ik ben begonnen met de shakes. Heb vanmiddag ook gesport, dus heb een extra portie rauwkost en fruit gegeten.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Sorry! Late reactie! Ik was 8 kilo afgevallen geloof ik (om en nabij) ik gebruikte ze van weightcare, maar die van bijv. De kruitvat zijn precies hetzelfde. Die heb ik nu gekocht en wil ik binnenkort weer mee beginnen, nu om 15 kg af te vallen.

3. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Zelfde probleem hier... Ik drink me lam aan frisdrank (ijsthee.. zat suikrr) ben echt verslaafd want ik drink onwijs slecht zonder die troep..

Heb je nog tips?

Mooie resultaten trouwens en dat alleen van de shakes...
    echt wel een prestatie.. Echt wel dat veel dat als steuntje in de rug kunnen ervaren die voor en na van jou :)

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen

Gho, tips :)
    Ik ben gewoon begonnen met die shakes en ben van echte redbull naar de light versie gegaan
    Het gevaar met light versie is dat je net sneller naar snacks wilt grijpen en zo toch dikker wordt ( niet mijn ervaring maar wat je leest )
    Toch heb ik het gedaan ;) Ben zo verslaafd aan die dingen dat ik niet echt zonder wil
    Kunnen wss wel, maar ik wil het niet haha
    De eerste paar dagen was light echt vies maar beter als water ;)
    Je wordt het super snel gewoon

Dus gewoon doen , al probeer je het een weekje .. na 5 dagen begin je echt vet te verliezen
    Mensen klagen bij shakes vaak over slechte adem, of stinkende pufjes of wat dan ook
    Weet gewoon dat je ruikt dat iemand vet verliest ..is meer de geur van acceton ( hoe je het ook schrijft)
    Bij mij is het in ieder geval niet storend genoeg om me er zorgen over te maken
    Je poetst je tanden, gooit er een kauwgumpje in .. klaar :p

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Het jo-jo effect zit hem niet in het shaken... het zit hem in hoe je na het shaken verder gaat... Ga je dan weer op de oude voet verder als voor het shaken ja dan kom je (dubbel) weer aan. Shaken helpt inderdaad bij het snel afvallen.... en ja langzamer afvallen zal vast gezonder zijn, maar als je heel veel kilo's kwijt moet heb je gewoon niet het geduld of de motivatie om heeeeeeeeeeel lang bezig te zijn....
    Het is alleen wel belangrijk dat je niet per direct stopt met shaken.... bouw dit rustig af en voeg rustig aan weer ''normaal'' en ''gezond'' eten toe aan je menu.... De truc zit hem in het langzaam af en opbouwen... Als je in 1 keer stopt met de shakes en in 1 x gewoon volwaardig gaat eten dan gaat je lichaam dit direct opslaan in vet... Als je rustig afbouwt met de shakes en je normale eten rustig opbouwt dan zul je ongeveer 3 kg aankomen (dit is vocht wat er in het begin als eerst af gaat maar er dus altijd weer bij komt) Na die 3 kg is het belangrijk om te kijken hoeveel je op een dag eet... als je dit tijdelijk bij houd kun je in kaart brengen of je te veel kcal binnen krijgt of te weinig... Door het langzaam opbouwen is je lichaam niet geneigd om alles meteen op te slaan als reserve... Het lichaam went weer aan normaal eten.
    Daarna is het belangrijk dat je een jaar lang stabiel blijft.. na een jaar is je lichaam aan dat gewicht gewend en is het veel makkelijker om op hetzelfde gewicht te blijven.

Maar nogmaals shaken werkt super, maar DAARNA zul je wel je eetpatroon moeten aanpassen. Want ergens deed je iets verkeerd waardoor je te zwaar bent geworden. Ik ben inmiddels bijna 34 kg kwijt d.m.v. cambridge (ja idd shakes) Dit is wel onder begeleiding en over 3 weken ga ik afbouwen en opbouwen. Degen die mij begeleid is 45 kg afgevallen hierdoor en is al bijna 4 jaar stabiel. Dus ja het kan wel! Alleen moet je je beseffen dat je er met alleen shakes niet bent.. Er moet wat in je hoofd veranderen!

6. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Gaat lekker Papier !
    De eerste dagen zijn de moeilijkste, daarna wil je niet meer terug ;)

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ga vandaag ook beginnen met shakes, heb het me al vaker voorgenomen en de shakes zijn al in huis maar niet toegekomen om dan ook echt te starten.
    ben er voor mijn bruiloft flink mee afgevallen. en dat ging prima, daarna ook niet meteen aangekomen, alleen nu na de kinderen wil ik er een kilo of 10 af hebben. al zou ik met 6 kg ook tevreden zijn.

wil sochtends en smiddags een shake pakken en dan tussendoor nog 1 stuks fruit of een rijstwafel of iets dergelijks en dan savonds normaal eten, dus bv geen mayonaise op mn groente en een kwak appelmoes op mn bord.

auraly; mag ik vragen hoe lang je bent?

hier nu 73kg bij een lengte van 1.71, zit met bmi net boven de 25.
    met het trouwen woog ik 62kg en dat vond ik super mooi qua figuur wat ik toen had... maar of dat nog haalbaar is?

8. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik ben1.68 en woog bij de start van de shakes 75 kilo
    Ben nu 7 weken bezig
    Vandaag weeg ik 63.9 :)

m'n bmi staat op 22 op dit moment

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ok, mooi onder de 64 vandaag dan! maar ik vind je figuur super mooi op die foto's dus vandaar dat ik me afvroeg dat dan je bmi zou zijn.
    ben alleen bang dat ik een hangbuikje/vel krijg boven mn keizersnede litteken als ik ga afvallen, omdat het meeste gewicht op mn buik zit. maarja dat zien we dan wel weer, eerst maar eens afvallen.

straks staat er een aardbeienshake op het menu met melk.
    maken jullie ze met melk of yoghurt?

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ga ook beginnen!! Loop al een paar maanden hard, mn conditie is sterk verbeterd, maar ik val geen kilo af (ook niet in de omtrek :) Ben ook veel minder gaan snoepen maar blijkbaar is het niet genoeg.
    De kilos na de zwangerschap zijn blijven zitten (nu dus al bijna drie jaar geleden...) en ik ben het zat!! Er moet voor het mooie denk ik 8 kilo af. Ik weeg nu 78 kilo bij 1m76. Ben benieuwd!!

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik maakte het met soyamelk of magere melk
    al kreeg ik meer lucht van de magere melk :)

soyamelk gaf me dat opgeblazen gevoel niet meer
    Yoghurt heb ik geprobeerd, maar vond ik persoonlijk te zuur

Bij mij zat m'n gewicht vooral op heupen en billen , echt zadeltasjes
    Ze zeiden me altijd dat ik m'n zadeltasjes niet zou wegkrijgen tenzij met sport en dan nog
    maar ze zijn nu toch goed aan het verdwijnen :)

Succes met de start !
    Binnen een week merk je echt al resultaat , volhouden !

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Naar aanleiding van dit topic ga ik het ook weer doen. Mijn man vind het verschrikkelijk. Volgens hem ga ik er vanuit me mond van stinken. Dus ik poets gelijk naar vier keer per dag mee tanden

Ik doe een shake, een lunch reep en tussen door twee keer fruit. Verder gewoon avond eten. Wij eten meestal aardappelen met groenten. En nu ben ik een half stukje vlees ipv een hele of twee. Ik hoop 10 kilo af te vallen

succes meiden! dag tegen de kilo's en Hallo mooi lichaam

13. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik mis hier echt de , vind ik leuk , button :p

Succes Blauwespeen !

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben in 7 weken tijd 20 kg afgevallen met cambridge (even googlen).
    Ik ben ziek geworden en kreeg een dip en trok het dieet even niet, dus even pauze gehad. 2 kg erbij. En vanaf morgen weer verder voor de volgende 20 kg.

Ik voel me er prima bij, kan nog prima voor mijn peuter zorgen.
    500 kcal per dag en NIKS erbij eten gedurende weken. Het vraagt vooral geestelijk heel veel van me.
    Maar gemiddeld 3 kg per week afvallen zorgt wel dat ik het volhoud.
    Ik kom zo heel snel dichtbij mijn doel, beginnen in de mmm, en dat willen we natuurlijk echt zo snel mogelijk!

Heb er zin in om morgen weer te beginnen. Ben aardig opgeknapt en de pauze heeft lang genoeg geduurd! De complimentjes en het veranderende lichaam zijn een beetje verslavend misschien :D het voelt zo goed om af te vallen! :):):)

Voor iedereen die aan de slag is/gaat met afvallen, op welke manier dan ook: heel veel succes! Houd je doel voor ogen!

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    500 kcal per dag? ohh nee meid.. natuurlijk val je dan snel af (je raakt ondervoed) maar je helpt je lichaam eigenhandig de vernieling in :(

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    misschien moet je je eerst eens verdiepen in wat er in die 500 kcal zit voordat je gaat roepen dat mensen zich eigenhandig de vernieling inhelpen!

17. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    + 1

Inderdaad, der zitten zoveel voedingstoffen en vitaminen in dat je echt niet ten onder gaat

Ik heb trouwens shakes die rond de 250 kcal per maaltijd zijn

18. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    dat is echt bullsh*t dat er in die kcal zooovel voedingstoffen zitten. IEDER mens heeft minimaal 1200 (of meer) kcal nodig om überhaupt te functioneren.. je berengt je stofwisseling om zeep en je hebt de kans dat het helemaal niet meer op gang komt. ik zie dat je graag zwanger wil worden, dan is het al helemaal een heel erg slecht dieet! (edit: verkeerd gezien, maar alsnog)

lees in ieder geval dit verhaal is :
    Cambridge Dieet Gevaarlijk - Plazilla.com

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja dik blijven is ook ongezond. Als dit nu werkt waarom het dan zo naar beneden halen? Laat iedereen het lekker op zijn of haar manier doen. Volgens de gezondheids goeroes hier op ZP is ieder dieet slecht behalve het dieet wat die persoon zelf heeft gevolgd of volgt.

Niet kunnen functioneren is echt bullshit. Ik zit nu twee weken op die shakes en heb echt energie voor 10, voel mij goed, voel mij weer fit. Dus niet kunnen functioneren? Waar haal je het vandaan.

20. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen

ik denk dat jij vergeet dat je naast de 2 shakes per dag .. van 500 kcal ook 's avond gewoon een maaltijd neemt .. dus je komt heus wel aan die 1200 kcal per dag
    wat ik erger vind is mensen die verdorie 3000 kcal of zelfs meer per dag eten
    Overal ter wereld worden mensen maar dikker en dikker , of dat zo gezond is
    Hun lijf weet geen weg meer met al dat vet, de meesten krijgen ziektes die eveneens met overgewicht te maken hebben

Waarom kijken we mensen scheef aan die iets minder eten ?
    maar vinden we het normaal dat kinderen nu al vanaf heel erg jonge leeftijd te zwaar zijn
    junkfood is alom tegenwoordig .. op elke hoek van de straat zie je een mac of jfk of een friettent , maar dat vinden we normaal
    Want tja .. je moet wel eten toch

Tot je dus inderdaad bijna je eigen tenen niet meer kan zien of je merkt dat je kind moeilijkheden krijgt met ademen na traplopen

De wereld is in crisis als het op overgewicht aankomt
    Daar zullen vast ook wel veel artikelen over te vinden zijn !

Deel Deze Pagina