ik zelf zit nu 7 weken aan de shakes heb me nog nooit zo energiek gevoeld De moeheid die ik had , wat meer te maken had met m'n eetpatroon , is volledig verdwenen Ik kan eindelijk terug de wereld aan heb me nog geen seconde slap gevoeld, of futloos de donkere kringen rond m'n ogen zijn verdwenen, m'n puistjes zijn verleden tijd m'n haar blinkt terug en voor het eerst in jaren ziet m'n gezicht er niet grauw uit
hoeveel meer voedingsstoffen dan kcal kunnen er in 500kcal zitten? ben ik wel heeeeeeeeel benieuwd naar Eiwitten/kh/vetten... dat is je energiebron.. dat zijn met zijn drieen gecombineerd je kcal! Als je dus een behoefte hebt van ongeveer 2300... ja, dan is 500 te weinig... En nee, in 500 kan niet dezelfde energie zitten als in 2300.
ik reageerde op annedore die zei "500 kcal en NIKS erbij eten gedurende weken" en ja overgewicht is ook heel ongezond, en ik kijk mensen helemaal niet scheef aan die iets minder eten.. maar zoals zij zei, 500 kcal op een dag is niet iets minder.. dit lijkt in mijn ogen meer het ene extreme vervangen met het andere extreme "want het is allebei ongezond" maargoed.. ik bemoei me er niet meer mee, ik hoop alleen dat degenen hier die aan dit dieet doen niet in het ziekenhuis belanden het was alleen oprechte bezorgdheid.. maar weetje, laat maaarrr
mijn behoeft is niet 2300 en is het voor weinig vrouwen trouwens, of je moet intensief bezig zijn elke dag met mijn job en intensiviteit kom ik maar aan 1480 kcal per dag uit dat is hetgeen m'n lichaam dagelijks verbruikt dus dat ik naar 1200 ga is helemaal niet slecht De dokter die me bijstaat weet heus wel wat kan en niet kan Verder ben ik al 12 kilo afgevallen, niet aan spiermassa of botmassa
Ja, maar dat is dus precies wat ik hier niemand hoor vermelden. Mensen vallen hier af met shakes, tuurlijk, je krijgt veel te weinig caloriën binnen en dus val je af. En dan straks? Werken die mensen ook tegelijkertijd aan het probleem waardoor ze in eerste instantie te zwaar werden? Zo niet, garandeer ik je straks een probleem. Want als je nu alleen shakes gebruikt val je straks geheid in een gat als je weer "normaal" gaat eten en weer na moet gaan denken bij wat je eet.
En sorry hoor, maar met 500 caloriën ben je toch echt wel gevaarlijk bezig vind ik. Ik vraag mij dan af wat je nu eigenlijk wil, nu heel snel afvallen of iets langzamer en gezonder afvallen, maar tegelijkertijd eetgewoontes aanleren die je daarna voor altijd vol kunt houden? Ik gebruik af en toe ook een shake, als ik bijvoorbeeld een paar dagen teveel heb gegeten, als balans zeg maar. Ik probeer per maand zo'n 1-2 kilo af te vallen. Ik eet verder gewoon zoals ik normaal ook eet, alleen wat minder (heb ook geen mega overgewicht btw). Op die manier gaat het wat wel langzamer natuurlijk, maar toch nog 12-24 kilo op jaarbasis en ik ben niet bang om straks een terugval te krijgen omdat ik mijn eetgewoontes aanpas.
Tuurlijk moet je afbouwen, zoals met elk dieet trouwens maar je krijgt heel wat dingen onder controle terwijl je aan de shake bezig bent je grijpt niet meer naar snacks , je kijkt naar de kcal van producten en je wordt je bewust van alle troep die je in je mond stak nu weet ik dat een pizza 1100kcal bevat, dat eet ik dus nooit meer nu weet ik wat in elk stuk vlees zit, of wat er in een donut zit .. zo van die dingen t is niet zo dat je even aan de shake gaat en daarna terug hervalt in al die troep Je ben bezig met nadenken over wat je lichaam nodig heeft, wat je wel en niet kan schrappen hoeveel je van alles mag en zoverder da's bij elk dieet trouwens ! niet alleen bij shakes elke dieet begint met een keuze die je maakt en de keuzes nadien
heeft iemand enig idee hoelang je verschil merkt als je je eetpatroon hebt omgegooid met je beter voelen? ik eet nu meer fruit ( eerst nooit) minder brood en geen chips, snoep koek etc... wissel veel af en drink veel water en thee. iedereen zegt dat je je beter moet voelen. nou ik voel me zo verrot als maar kan zijn. ik kamp nu ook wel met een flinke voorhoofdholte onsteking maar ben nu 3 weken bezig en merk geen verschil. behalve dan ruim 2,5 kilo kwijt
Onzin. 2000 is de gemiddelde behoefte van een vrouw. De een heeft meer nodig dan de andere. Je snapt toch zelf ook wel dat een vrouw van 1.87 met een actief beroep endie elke dag sport veel meer nodig heeft dan een vrouw van 1.56 die een zittend beroep uitoefend en niet sport?
Oh, ik merkte hier eigenlijk na een dikke week al verschil, misschien toch met je ontsteking te maken?
Dus omdat er hier een aantal zijn die in hun bericht niet vermeld hebben dat ze ook daadwerkelijk hun eetpatroon aangepast hebben of zullen aanpassen na de shakes... ga jij er van uit dat ze dat dus ook niet doen...
Ja, maar ik denk dat voor veel mensen niet zo werkt. Jij hebt misschien veel discipline, maar er zijn meer dan genoeg mensen die na die tijd gewoon weer terug vallen in hun oude gewoontes.
Maar dat is toch overal zo!! Je hebt altijd mensen die wel discipline hebben en je hebt altijd mensen die het niet kunnen volhouden! In welke situatie dan ook!
Als dat zo is, zal geen enkel dieet werken voor hen .. geen enkel Je moet het wel zelf willen en als je daarna terug aan de troep gaat , tja dan moet je er niet raar vanop kijken dat de kilo's er terug aanvliegen Maar zoals ik al zei, iemand die ik ken is 3 jaar geleden 40 kilo afgevallen en geen gram aangekomen .. dus het kan wel alle slaagkansen hangen van jezelf af als je inderdaad niet eens nee kan zeggen tegen troep ( en ik bedoel niet dat het niet eens een keertje mag) dan ben je gedoemd om inderdaad jojo te doen
Ik ga er niet automatisch vanuit dat dat gebeurt, maar ik wil ze er slechts op wijzen dat de kans gewoon erg groot is en dat ze zich daar maar beter dan nu al mee bezig gaan houden. Laten we eerlijk zijn, niemand hier is dikker geworden door lucht, elk pondje gaat door het mondje (even uitgaande van gezonde/normale mensen) en omdat zo makkelijk te veranderen vind ik nogal optimistich gedacht. Ik ben er zelf mee bezig (heb een verknipte relatie met eten, ben ook echt een emo-eter) en het is gewoon een bekend gegeven dat veel mensen na het stoppen met een dieet weer aankomen.
Ben pas tot hier gekomen met lezen, dus misschien is het al gezegd. Is het niet een idee om zelf fruit/groente shakes te maken. Is echt lekker, hartstikke gezond en heeeeel makkelijk. Je kan ze 2dagen bewaren in een afgesloten fles. Dus je maakt zondag voor maandag en dinsdag. Dinsdag voor woensdag en donderdag enz. Je kunt zelf heel makkelijk variëren en de shake zo maken dat je het lekker vindt.
Ja tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat helemaal niemand shakes moet gaan proberen? Ik zeg alleen dat mensen er rekening mee moeten houden dat het na die tijd erg lastig kan worden. Jeetje mensen, het is een tip, geen aanval!!