Maaltijdvervangers: Modifast/Weight care

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zowel cambridge 500 (en daarna 800) en weightcare geprobeerd maar ben maar max 6 kilo in 3 mnd tijd afgevallen. Bij mij werkt geen 1 dieet lijkt het wel. Val met niets echt goed af. (En ja... heb heel veel diëten geprobeerd en hield me aan de regels)

2. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @ Debaky (en Suus)

Ik zou best willen weten wat dan wel jouw situatie is/was Debaky. Ik ken namelijk Suus haar verhaal ook als 'waar' op het gebied van afvallen (dat én natuurlijk de keuzes van soorten voedsel).
    Natuurlijk kun je je stofwisseling dereguleren en vertragen door calorisch te weinig binnen te krijgen en te weinig vezels te eten. Maar ik weet ook dat als je onder een bepaalde calorische waarde blijft én geen stofwisselingsprobleem hebt, het maar moeilijk gaat om te dik te zijn. Op 1200-1600 calorieën zitten en veel bewegen zou tot afvallen of iig niet te dik zijn moeten leiden bij een gezond persoon zonder stofwisselingsprobleem.

Ik neem jouw verhaal dus niet in twijfel Debaky, maar zou dan wel willen weten wat jouw situatie en extra probleem is/was.

Overigens heb ik ervaring met afvallen met repen en shakes van Slimfast 12 jaar geleden. Ik ben ermee begonnen door mijn eetpatroon te regelen en mijn ontbijt en héél soms mijn middageten te vervangen. Binnen korte tijd zag ik het nut er niet meer van in en ben doorgegaan door de reep weer te vervangen met calorisch vergelijkbaar gezond voedsel en boven 1200 te blijven, maar liefst onder 1600. Ik ben toen gegaan van een BMI van 30/31 naan 20/21. En een gezond gewicht behouden totdat ik 5 à 6 jaar later zwanger werd van mijn tweeling.

Na de tweelingzwangerschap (extreem grote tweeling, grote toename in gewicht (meer dan 50 kilo) en extreme oedeem, kon bijna niet meer lopen door BI), ben ik ruim na 14 maanden BV en moed verzamelen, alsnog opnieuw afgevallen tot inmiddels alweer ruim anderhalf jaar gezond gewicht. Dit keer volledig door gezond eten en ook door te minderen met de ongezonde suikers (geen wit brood en snoep etc., wel volkoren producten en fruit etc.).
    Ik moet zoals velen hier wel ieder moment van de dag opletten om niet teveel te eten en gezond te eten en bewegen. Zou ik doen wat mijn (ongezonde) natuur mij ingeeft, zou het de hele dag frituur, ijs en chips met bergen mayonaise zijn ;). En 200+ kilo.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Nou, vanmorgen mijn eerste shake gehad, ben er misselijk van! Hadden jullie dat ook?

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    nee ben er niet misselijk van, misschien de smaak die je niet bevalt? of te snel opgedronken?

hier een bananenshake gehad. vond hem nog best lekker.
    net even met de kinderen gewandeld en vanmiddag werken.
    denk niet dat ik vanmiddag een shake pak, ben bang dat ik dan op mn werk zo flauw wordt.
    ga vanavond een foto maken in mn bikini dan kan ik later een voor en na foto vergelijken.

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik vermoed inderdaad dat ik te snel had gedronken.
    Straks de volgende, zal nu langzamer doen :)

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja dat kan zeker, zo ben ik ook steeds meer aangekomen, ik at steeds minder ivm eerdere crash dieten en op den duur kwam ik steeds sneller aan, toen gezond en veel meer gaan eten (in het begin wel 3500 kcal!!) en voila 30 kilo kwijt, je moet je motortje aanzetten he anders gaat je lichaam niet werken.

Ik was trouwens eerder wel 30+ kilo kwijtgeraakt met shakes maar mega ongezond geworden, vel over en zelfs mijn galblaas moeten laten verwijderen, nu heb ik er 2,5 jaar over gedaan maar wel gezond en zonder vel over.. dus gezond eten en bewegen loont altijd! maar je moet wel weten wat gezond is ;)

7. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hoe ziet voor jou een dagmenu er uit?

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dat zijn toch foto's om trots op te zijn hihihi:D.... goed bezig dat het voor jou zo fijn werkt:p

Dat stimuleert ts vast en zeker

9. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen

Ondertussen 13 kilo kwijt ! :-D sta nu op 62,3

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    goed bezig!! ik nu 4kilo va 3,5 week geleden

11. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    486
    28
    28
    Door jullie verhalen ben ik ook weer gemotiveerd om er voor te gaan! :D
    Al eerder 10 kg afgevallen (door het WLS dieet), maar door 2 zwangerschappen zit er weer wat bij helaas ;)

Wil voor de zomer zoiezo 5/10kg kwijt..
    Ga denk ik nu voor de kruidvat shake 2x per dag, 2/3 tussendoortjes en warme maaltijd. Kijken hoe dat gaat.

Iemand advies welke shake het lekkerst is en hoe klaargemaakt?

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Het wordt wel erg leuk als we elkaar gaan proberen te vertellen bij welke topics we wel en niet mogen reageren.. ;)

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja die had imensa wel kunnen verwachten natuurlijk ;)

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ligt eraan hoeveel je nodig hebt hè mijn dagmenu zegt weinig maar gewoon normaal eten, brood, crackers , niet perse mager beleg , zuivel, fruit en groente, genoeg drinken vooral water en thee

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    leuk he!:D

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik reageer gewoon lekker waar ik dat wil, het zal me dan ook aan m’n derrière oxideren wat een ander daar van vind.

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Lekker bijdehand ;)

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #178 Debaky, 6 apr 2014
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
    Ik had laatst van Modifast de smaak Cappucino. Die was echt heerlijk, ik mengde dat met melk en deed er een ijsklontje in, is dan net alsof je IJskoffie drinkt.

19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    That's the spirit, haha :D

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Eerder uitgeluld:D;)

Hoe is het met je spierpijntjes?