Ik vond eerst Zee of Maan ook wel mooi, het was een fase denk ik. Mijn man vond het verschrikkelijk. Toen ik The Voice zag en daar een vrouw in voor kwam die zo heet, wist ik dat hij gelijk had. Maar hey, het is een kwestie van smaak toch? Ik bedoel, ik denk dat een groot deel van de mensen op dit forum de naam van mijn zoon ook niks vinden. Wat ik wil zeggen is, als jij/jullie het prachtig vinden zou ik het gewoon doen.
Vind het geen mooie naam. Hoorde Maan voor het eerst in The Voice. Maan dit, Maan dat, Maan zus, Maan zo. Kon de naam Maan niet meer aanhoren en hoopte alleen al om die reden dat ze weg moest
Ondanks de heel veel suggesties.. kies aub niet voor luna. Zo afgezaagd. Maar ook dat is persoonlijk Maan vind ik niet zo verschrikkelijk zoals de meeste mensen.. het wordt op een gegegevn moment gewoon de naam van je kindje hoe vaker je er over denkt ipv wat we savonds in de lucht zien.
Ik zou zelf niet zo gauw voor zo'n naam kiezen, maar ik vind het wel iets moois hebben eigenlijk. Bloem of Vlinder vind ik te zoetsappig, maar Maan heeft iets mysterieus (misschien omdat ik de maan zelf ook mysterieus vind haha). En als Lune/Luna kan....kan Maan ook (want in Spanje zeggen ze dan ook gewoon 'maan')
Hou er niet van. Lune staat hier op 1 maar de associatie met maan heb ik er weer totaal niet mee 😄😄.
Als Sterre jouw echte naam is TO, dan vind ik Maan geen leuke naam voor een dochter. Eveneens als Maan een zusje zou worden van Sterre