Fietsstoeltje zonder voetsteunen, maar met gordeltjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eruanna, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Onze dochter wordt bijna drie, en dus te groot om voorop op de fiets te zitten. Achterop heb ik nu een zitje voor 6+, dat is vooral een lekker zacht kussentje met een ruggensteuntje. Voor een driejarige vind ik dat nog niet veilig genoeg, ik ben bang dat ze er af kukelt als ze even niet oplet of bijvoorbeeld achterop in slaap valt na een ochtend peuterspeelzaal...

    We hebben een normaal Bobike achterzitje liggen, maar dat heeft van die grote voetensteunen die je er niet af kunt halen. Dus als ik dat wil combineren met fietstassen kom je onherroepelijk uit op bagagedrager-verlengers. Dat vind ik echt vreselijke dingen, verschillende geprobeerd maar het geheel wordt veel te wiebelig omdat alles extreem ver achter je fiets hangt en je dus de balans kwijt bent. En zodra ik m'n fiets op de standaard zet kukelt 'ie om.

    Nu dus mijn vraag: weet iemand of er achterzitjes zijn die geschikt zijn voor driejarigen, dus met serieuze gordeltjes enzo, waar je de voetensteunen af kunt halen? Dan kan ze met haar benen in de fietstassen zitten, en kan ik toch mijn weekboodschappen blijven doen op de fiets. Op websites van fabrikanten kan ik iets dergelijks niet vinden, maar misschien zijn er oude modellen of modellen waar je de bijgeleverde voetsteunen ook achterwege kunt laten? Iemand ervaring?
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Yepp heeft naast de gewone stoel een vervolg stoel, die heeft gordeltjes en er zitten voetsteunen bij maar volgens mij los
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Het heet de yepp junior, voetensteunen zijn los
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Is een transporter voorop een optie? Die kun je los kopen, mand erop, en je kunt je boodschappen blijven doen met de fiets en je kunt je bobike stoeltje gebruiken.
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mijn 7 jarige krijg ik nog in het achterzitje gepropt en mijn inmiddels 5 jarige zat tot zijn 4e voorop.

    Als ik hoor dat je bijna 3 jarige nog in slaap kan vallen dan zou ik echt voor een normaal achterzitje gaan.

    Hier zit onze 7 jarig vaak op, want uiteraard is het in het andere achterzitje echt proppen.
    Deze is met gordel maar zal nooit een slapend kind tegenhouden.
    https://www.internet-bikes.com/m/115057-qibbel-fietszitje-achter-junior-6-grijs/?tt=10107_12_290797&gclid=EAIaIQobChMIvpG5o6LP4wIVCeR3Ch2kbwRaEAQYASABEgKF2fD_BwE
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Met bijna 3 zou ik absoluut voor een achterzitje gaan met een zijkant, dus geen junior zitje. Dan maar een andere oplossing voor de boodschappen (zoals een transporter ofzo inderdaad).
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
  8. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Bedankt voor de tip!
     
  9. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Zo'n zitje heb ik inderdaad nu voor de "groten", die zitten daar af en toe nog op. Maar voor de jongste is dat nog een stap te ver.
     
  10. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Ja, ik was inderdaad benieuwd naar ervaringsverhalen over zo'n soort oplossing. De meeste zitjes zien er redelijk "uit één stuk" uit, alsof je de voetsteuntjes niet makkelijk kunt verwijderen zonder de hele stoel te slopen. Maar er zijn er vast waarbij het kan... Bedankt voor het meedenken!
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik heb het bobike zitje en de fietstassen op mn bagagedrager en past net. Wel een mamafiets en die heeft standaard een iets langere bagagedrager. Het stoeltje zit vrij dicht bij mn zadel, maar de oudste heeft gewoon tot 4,5 achterop kunnen zitten, vanaf toen fietste hij zelf mee en is de jongste naar achteren gegaan. Fietstassen kunnen niet zo vol als normaal,maar de grote boodschappen doe ik toch met de auto.
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Zo zaten ze vorig jaar bij mij op de fiets. Achterkant is helaas niet heel duidelijk.
     
  14. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    In degene die jij dus als eerste noemt, daar zit mijn 7 jarige soms nog in gepropt. Ik zou voor zoiets gaan. Als ze in slaap vallen dan zitten ze ook echt in de gordels.
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb een mama fiets (Sparta Amazone) en een bobike en een bagagedrager-verlenger waar de fietstassen aan zitten. Ik heb niet het idee dat het minder stabiel is, omdat zo’n moederfiets heel stabiel is (ook met zo’n dubbele standaard eronder) Wel zijn die moederfietsen zware fietsen.
     
  16. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Het is aardig gelukt uiteindelijk! We hebben ons Bobike Maxi+ stoeltje gepakt, en de voetsteuntjes eraf geschroefd. Dan heb je dus nog wel die lange metalen beugels over waar normaal gesproken de voetsteuntjes aanzitten en waarmee je het stoeltje ook extra vastmaakt aan je frame. Die konden er niet af en zitten behoorlijk in de weg, maar het is gelukt om ze tussen de fietstassen door te wriemelen (lastig uit te leggen, maar als je dubbele fietstassen op de bagagedrager legt zitten er openingen in om bijv snelbinders door te halen, daar steken nu de metalen beugels door naar beneden). Nu hebben we dus een normaal stoeltje dat gewoon goed bevestigd zit, maar kunnen de voeten in de fietstassen. Dochter is enthousiast, morgen maar eens uitproberen :)
     

Deel Deze Pagina