Ik ben drie maand geleden bevallen van mijn tweede kindje, en heb wederom extreem last van haaruitval.. Dit had ik na mijn eerste kindje ook en mijn haar is nooit meer de oude geworden (vier jaar). Dus mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een goed "medicijn" hier tegen (shampoo, vitamine pillen enz.)
Misschien kan ik je helpen! Mijn haar viel enorm uit na de bevalling, tenminste, toen ik gestopt was met de borstvoeding (na 3 maanden). Ik heb naast gewone multivitamine (waar dit ook in zit), een hogere dosis B12 - 2 pilletjes per dag (25ug per stuk) extra genomen. Na een tijdje merkte ik verschil, en viel mijn haar niet meer zo uit. Echt een duidelijke verbetering. Dit op advies van mijn kapper en VK.
Hoi, hier is het nu ook pas 'herstellende' en mijn zoontje is van september 2014 er komen nu weer allemaal struikjes haar van 10 cm tussen mijn lange haar uit, dus er is weer aanwas. Het is echt een geluk dat ik dik haar heb, en genoeg want anders was het echt rampzalig geweest! Mijn tip is: veel geduld, was je haar met (biologische) rozenshampoo en conditioner. Of echt rozenwater 1 a 2 keer in je haar inmasseren. Je moet er wat geduld voor hebben hoor! Want er gaan maanden overheen terwijl je denkt: shit! Het werkt niet! Maar dat doet het wel. Oh ja, en zoek maar eens op multivitamine voor haargroei/tegen haaruitval.doet dingen voor je haargroei!
Ohja, en zeker niet elke dag je haar wassen. 3x per week is meer dan voldoende. 2x is zelfs nog beter.
Nouja, toen ik een hoge dosis b12 nam, was het na 2 weken een heel stuk minder (geen plukken meer die uitvielen), dus ja, ik denk dat t echt hielp ja. Het kan sowieso geen kwaad om te proberen. Bovendien gedaan op advies kapper en verloskundige, dus niet zomaar wat verzonnen
Mijn haar is na de bevalling ook uitgevallen en toen ik 4 maanden na de bevalling stopte met bv kwam er nog een schepje bovenop. Ik ben toen bij de kapper geweest gewoon om even goed te laten verzorgen en die adviseerde mij vitamine B te slikken. Alles van vitamine B is goed voor je haar (huid en nagels). Een enkeling blijft erin hangen en komt het haar moeilijk terug, maar als je je haar een handje helpt met vitamine B dan moet het goedkomen. Suuces