Wanneer weer vruchtbaar na zwangerschap

Discussion in 'Na de bevalling' started by M0MMY, May 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M0MMY

M0MMY Nieuw lid

May 13, 2016
    1
    0
    0
    Hello mommys,

Ik ben hier nieuw en hoop dat iemand me kan helpen.

Door pcos had ik geen duidelijk beeld van mijn eisprong ivm onregelmatige cyclus. Op advies van gynaecoloog, dagelijks mijn temperatuur gemeten en het was in de 2e maand raak.
    12 weken geleden ben ik bevallen van een zoon.
    Door omstandigheden tot 11 weken borstvoeding gegeven, ben nu aan het afbouwen.

Tot 2 weken na de bevalling bloedverlies gehad. Na 3,5 week denk ik een menstruatie te hebben gehad, dit weet ik niet zeker (duurde 5 dgn, wat normaal is bij mij). Het is wel bij die keer gebleven.
    We willen proberen voor een 2e maar dat lijkt me lastig zonder cyclus? Of wetende wanneer je eisprong is??
    Nu weet ik niet hoe mijn cyclus zal zijn na de bevalling (weer onregelmatig?), wanneer deze weer op gang komt en niet geheel onbelangrijk, wanneer ben ik vruchtbaar???
    Ik wil weer gaan temperaturen om hier weer zicht op te krijgen.
    Uit ervaring weet ik dat het kan schommelen doordat je bijvoorbeeld slecht heb geslapen.
    Je kan je voorstellen dat ik niet bepaald een goede nachtrust heb...

Heeft het zin om weer te gaan temperaturen?
    Zoja, wanneer beginnen? (Normaal op dag 1 van cyclus).

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!

Alvast bedankt!

2. Koon

Koon Niet meer actief

Je bent vruchtbaar vanaf je eerste eisprong. Als je ongesteld bent geweest, heb je die dus gehad daarvoor.
    Hopelijk is je cyclus nu wat regelmatiger. Dan zou ik bij de volgende menstruatie beginnen met temperaturen.

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    sluit ik me bij aan. al vraag ik me af, na korte uren slaap is het niet betrouwbaar... dus of het nut heeft is maar de vraag

Share This Page