Ik ben nu ruim een maand verder maar mijn buik is volgens mij nog in de veronderstelling dat ik 20wkn zwanger ben Trekt dit nog een beetje weg of zie ik er de rest van mijn leven zo uit? Bekijk bijlage 505050
Hmm ik vind het eerlijk gezegd nog best een buik... Zelf ben ik 9 maanden geleden bevallen en ik heb ook nog een buikje (wel aanzienlijk kleiner dan die van jou). Bij mij zijn mijn buikspieren niet meer goed naar elkaar gekomen (diastase). Bij jou wordt het echt nog wel beter dan dit aangezien je pas zo kort geleden bent bevallen, maar ik zou het wel in de gaten houden. Mocht je nou na een maand of 7 à 8 nog steeds een buik hebben, dan zou ik even naar de huisarts gaan als ik jou was.
Ik vind dit vrij normaal nog. Je hebt ook een spannend truitje aan dus dan lijkt het nog groter en je bent zelf vrij slank. Ik zou me geen zorgen maken. Je moet toch nog op controle gaan veronderstel ik. Dan eens aankaarten.
Ik zag er een maand na de bevalling nog uit alsof ik nog moest bevallen. Toen ik weer ging werken kreeg ik regelmatig nog de vraag wanneer de baby kwam ( ik werkte in een winkel dus de klanten die het vroegen wisten ook niet beter). Best pijnlijk wel, maar het is goedgekomen. Na een half jaar of zo was het weer aardig plat.
Hier 5 weken na de bevalling en precies zo'n buik! Was bij mijn eerste kindje wel minder dan nu! Ik voel ook dat mijn buikspieren nog ver uit elkaar (er passen nog 4 vingers tussen) staan en maak me hier ook zorgen over. Net boven mijn navel heb ik een uitstulping waarvan de verloskundige denkt dat het een navelbreuk is. Niet Leuk! Had ook een flinke buik buik en mijn zoontje woog bijna 8.5 pond...
Bedankt voor de reacties & geruststelling Waar precies kun je dat voelen (met 4 vingers ertussen) ? Ik had inderdaad ook een flinke buik met een baby van bijna 8.5 pond!
Ongeveer halverwege deze tekst kun je dat lezen: https://bekkenbodemonline.nl/vrouwenzaken/rondom-de-zwangerschap/ eigenlijk dus op die manier je buikspieren spannen en dan bij het midden van je buik voelen waar de ene helft stopt en de andere begint. Bij mij voel ik dus een gat van 4 vingers breed in het midden van ongeveer mijn navel tot mijn ribben. Dit heet dan een diastase. Dit kan zo kort na de bevalling volgens mij nog wel wat bij trekken.