Ik zie een ander borstentopic maar de mijne gaat net over een andere vraag. Ik heb van mezelf weinig 'boezem', klein B-cupje. Altijd best onzeker over geweest, want iets groter zou beter bij m'n lichaam passen. Ik heb mijn dochter een korte periode bv gegeven en natuurlijk waren de borsten in die tijd in mijn beleving en tot mijn vreugde meloenen!! Daarna weer klein, ik denk zelfs kleiner dan voor de zwangerschap. Kindje nr. 2 staat op het punt geboren te worden. Ik wil graag weer bv proberen te geven en voel me egoïstisch als ik nadenk over hoe m'n borsten er dáárna uitzien, maar maak me daar wel serieus zorgen over. Ik denk dat er straks niks meer zit! Is het zo dat als je fv geeft en geen bv de borsten wel soort van hetzelfde blijven of worden als voor de zwangerschap?
Ze zeggen dat het niets met bv of fv te maken heeft maar gewoon met veranderende hormonen door de zwangerschap.
Ik vind dat niet egoistisch, vind mijn eigen uiterlijk ook heel belangrijk Hier na korte periode bv ook niet echt mooie borsten aan over gehouden maarja altijd nog beter dan striae oid denk k dan maar, ze zijn alleen wat kleiner/slapper
Oké bedankt voor de reacties. Ben benieuwd. Ik denk dat ik een beetje veel nadenk over alles haha! Maar ja van de andere kant, ik ben er zelf ook nog, supertrots op m'n dochter, en vind m'n uiterlijk toch best heel belangrijk stiekem.
Niet egoïstisch hoor! Ik heb van mezelf ook een kleine cup b. Na mijn eerste idd wat slapjes maar er viel opzich niet veel te hangen 😛 Nu na mijn tweede wel groter maar nog net zo slap. Geen bv gegeven. Ligt echt aan je hormonen helaas. Dus voorkomen kan niet 😔
Hier bv gegeven, de oudste 2jr3mnd en vervolgens 3mnd later de jongste 21mnd gevoed. Dus bijna 4jaar achter elkeer. Voor de zwangerschap had ik een b-cup, tijdens de borstvoedingsperiode een volle c ongeveer. Nu... AA Geen idee of fv verschil had gemaakt natuurlijk! Ik had die bv-periode niet willen missen. En ach, nu kan ik bh's shoppen op de tienerafdeling
3 kids aan de borst gehad. Cup b toen ik begon. Al lang klaar met voeden maar het is bij cup b gebleven. Een van de dingen die ik juist zo leuk vond, tijdens de borstvoedingsperiode (vooral in het begin dan) had ik opeens een ruime maat meer
voeden maakt niet uit, daarnaast zou ik nooit mijn dochter het belangrijkste wat er is ontnemen alleen omdat ik mijn borsten belangrijk vind... beetje vreemd... maar al met al maakt het geen verschil of je voed of niet.
De zwangerschap zelf zorgt voor het eindresultaat van je borsten! Dat het niks met bv of fv te maken.
Je kunt wel met koud/warm water je borsten iets steviger houden (wisseldouche). En smeren met Johannesolie. Maar echt voorkómen kun je het niet nee, wel jammer maar ach, ik had mijn zwangerschappen (en mijn kinderen) nooit willen missen! Ik ben nu ook wat voller en slapper maar mijn man vind me alleen maar mooier worden . Juist omdát ik zijn twee kinderen gedragen en gebaard heb. Dus het is allemaal maar relatief . Ik snap het wel hoor, ik vind mijn lijf ook belangrijk, en beweeg daarom ook regelmatig en probeer gezond te eten. Maar sommige dingen heb je helaas geen invloed op.
Hier kleine b cup en bijna 8 maanden bv gegeven. Wat ik alleen kan merken is dat de vorm van mijn borsten anders is geworden. Ze hangen nirt meer of minder dan ze deden. En voordeel van een kleine cupmaat is dat er niet veel is om te gaan hangen . Ik grap overigens wel dat ik nr 2 tot zijn/haar 16e bv zal geven want ik had ook grotere vollere borsten tijdens die periode Overigens wel een teleurgestelde (borsten)man. Hij mocht er tijdens de bv periode nauwelijks aankomen omdat ik dan begon te lekken
Ze zijn veranderd maar zeker geen theezakjes geworden haha. Lees ook vaak dat het door de zwangerschap komt en niet door bv.
In mijn geval absoluut geen garantie. Ik heb direct flesvoeding gegeven en ieder advies van mijn kraamverzorgster ten aanzien van stuwing etc genegeerd. Ik heb laatst een onderzoek gelezen dat juist het heel langzaam afbouwen van BV ervoor zorgt dat de melkklieren langzaam slinken en je borsten dus stevig blijven. De vorm van mijn borsten is gelukkig nog prachtig. Maar ze zijn wel zacht t.o.v. voor de zwangerschap.
Wat al wordt gezegd.... Eea wordt niet bepaald door het geven van borstvoeding, maar de zwangerschap an sich. Waarbij er ook verschillen kunnen zijn bij de ene en andere zwangerschap. Na zwangerschap en/ of borstvoeding zijn je borsten wat slapper, dit heeft enkele maanden nodig en dan schijnen ze wel weer wat steviger te worden.
Net na de borstvoedingsperiode van de oudste (11mnd gevoed) waren mijn borsten wat slapper. Na een paar maanden werden ze vanzelf weer steviger en voller. Nu geef ik borstvoeding en zijn ze groot...
Ik heb net als jij een bescheiden B-cupje. En ik was tijdens de bv-periode van de oudste ook zeer content met het nieuwe formaat. Nadat ik stopte, zijn het even theezakjes geweest. Maar ze werden weer normaal, zoals voor de zwangerschap. Bij zoon #2 zijn mijn borsten tijdens de zwangerschap en borstvoeding niet echt noemenswaardig gegroeid. En daarna ook niet gekrompen. Dus twee kinderen verder (beide keren ongeveer 1,5 jaar bv gegeven) zijn mijn borsten eigenlijk weer hetzelfde als voorheen. Ik had ze graag een maatje groter gehad. Maar ze zijn in ieder geval niet kleinerr geworden. En tussendoor heb ik wel een tijdje het genoegen gehad van grotere borsten.
nee mn moeder heeft nooit bv gegeven en ging van een volle C naar een AA cup. inmiddels heeft ze dit aangevuld en een DD cup laten zetten. hier wel bv gegeven (niet heel lang helaas) en van een b naar een a cup gegaan. nu in de zwangerschap weer d en na de bevalling waarschijnlijk zelfs f. als ik over een aantal jaar geen mooie borsten heb dan laat ik ze ook opvullen.