Volgende week mijn ogen maar weer eens laten opmeten bij de opticien. Dat wordt na 7 jaar echt weer tijd. Ik heb veel hoofdpijn laatste tijd en soms wat duizelingen en niet lekker en ik denk dat het door mijn ogen komt. Ik heb nu een bril die ik gebruik bij tv kijken en autorijden maar ik denk dat ik nu niet meer aan lenzen onderuit kom. Ik wil liever niet permanent een bril dus heb ook meteen een afspraak gepland voor lenzen. Naast dat ik echt eng vind om te doen vraag ik me ook af wat het kost en wat je het beste kunt nemen. Ik zie dat er daglenzen en maandlenzen zijn. Daglenzen lijken veel duurder. Wat hebben jullie en waarom?
Lenzen zijn aan t begin even wennen met inzetten enzo maar je hebt dr zo handigheid in! Ik ben nu 20 en heb ze al zo'n 9 jaar. Zachte maandlenzen. Op vakantie heb ik wel eens daglenzen gehad maar t nadeel daarvan vind ik dat ze aan t einde van de dag echt een beetje "op" zijn. Dan zitten ze niet meer zo prettig!
Ik had maandlenzen, maar kreeg meer last van mij ogen. Veel eiwit ook op mijn lenzen. Sinds mijn zwangerschap 3 jaar terug gebruik ik daglenzen en nooit meer last. Ik zou beginnen met zachte maandlenzen: als je last van je ogen krijgt kun je altijd nog overstappen.
Ik heb zachte lenzen, 2 wekelijkse. Ik heb elk half jaar een controle op de ogen en sterkte meting etc. Zelf zou ik het liefst daglenzen willen want dan zit je niet met poetsen, maar daglenzen zijn nog duurder.
ik heb daglenzen. Maar gebruik ze alleen tijdens het sporten (wedstrijd). Tijdens auto rijden zet ik mijn bril op, met name omdat ik lenzen maar 2 uur in kan houden. Voordeel van daglenzen is dat ik ze na gebruik weg kan gooien. Omdat ik slecht 1x in de week ze in doe, is het voordeliger. Ik kreeg toen een pakketje mee om uit te proberen, heb met dat doosje een half jaar gedaan ipv een maand
Ik heb dag lenzen. Ik had voorheen maand lenzen, maar omdat ik veel eiwitvorming heb, deed ik niet lang met maand lenzen. Ik vind dag lenzen ideaal. Je doet ze 's morgens in en 's avonds kwak je ze in de container. Heerlijk. Want.. toen ik nog maandlenzen had en ik 's avonds wel eens op de bank in slaap viel, was het laatste waar ik zin in had, het schoonmaken van mijn lenzen. Bleghhh
Ik heb maandlenzen en nooit problemen gehad daarmee. Vanwege het prijsverschil zou ik sowieso met maandlenzen beginnen. Je kunt altijd nog over naar een andere optie.
Ik heb harde lenzen, al vijftien jaar. Dit paar heb ik een jaar of vijf. Inmiddels wel een keer (kosteloos) laten polijsten, hoorde nog bij de service schijnbaar. Ik ben er over het algemeen heel tevreden over. Als er een vuiltje op je oog komt, tussen lens en oog, dan voel je t direct (doet zeer!) maar dat vind ik niet erg (als ik het niet zou voelen beschadigt het mijn oog misschien ook wel?) en voor dagjes op t strand of even zwemmen met de kinderen heb ik daglenzen. Hier doe ik dan een paar keer mee want ik draag ze geen hele dag en maak ze schoon en bewaar ze gewoon. Helaas heb ik een flinke cilinder waardoor zachte lenzen niet meer afdoende zijn, maar voor een dagje voldoet t goed.