maand overtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Remco88, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco88

    Remco88 Nieuw lid

    12 aug 2007
    3
    0
    0
    student
    kerkrade
    hallo, ik ben een jongen van 19 jaar en heb sinds 2,5 maanden een vriendin, we hebben vorig jaar ook iets gehad, maar dat is toen misgelopen..

    mijn vriendin zegt dat ze niet zwanger kan worden, en dat ze geen pil slikt, en ze heeft iets aan haar rechter-eierstok, we hebben ook een paar keer onveilige seks gehad, en nu is ze al iets meer dan een maand overtijd.
    kan ze dan toch zwanger zijn?

    ik durf het haar niet te vragen, want ik ben bang om haar reactie.


    ik wil wel kinderen, maar ik vind mezelf nog veel te jong!

    ik weet niet of dit bericht in de goede categorie is gezet, maar ik hoop iets van u te vernemen!

    groetjes remco
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Remco,

    ik snap je probleem, ik denk toch dat je aan je vriendin moet vragen of ze een zwangerschapstest wil doen. Misschien is ze toch zwanger. Ze kan wel iets aan haar rechtereierstok hebben, maar ze heeft ook een linkereierstok die eitjes maakt. Dus er bestaat wel zeker een kans op zwangerschap. Als uit de test blijkt dat ze niet zwanger is, moet je in het vervolg voor alle zekerheid toch maar de pil en/of condooms gebruiken. Als ze wel zwanger is, en jullie weten niet zo goed wat je daarmee aanmoet, mail dan terug (mag ook met een priveberichtje, dan leest niet iedereen mee) of neem contact op met je huisarts of met de VBOK
    0900-202 10 88. Zij kunnen je allerlei informatie geven en je kunt daar terecht met al je vragen. Maar ik zou dus zeker even een zwangerschapstest doen nu. Die koop je bij de drogist (kruidvat of etos of de apotheek). Je kunt er gewoon een van eigen merk nemen, die zijn het goedkoopst en net zo goed als de andere varianten. Je kunt het ook bestellen via deze website, dan krijg je het over de post.
    Succes!

    Mirjam
     
  3. Remco88

    Remco88 Nieuw lid

    12 aug 2007
    3
    0
    0
    student
    kerkrade
    ok, ja ik het gevraagd maar ze zegt dat het niet nodig is!

    ze heeft een cyste of hoe heet dat in de rechtereierstok en ze kan geen ei sprong krijgen zegt ze!
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Remco,

    het is toch echt zo dat ze wel zwanger kan zijn, omdat de linkereierstok wel eitjes maakt. Misschien dat ze dat zelf niet weet. Een zwangerschapstest kost 7 euro, ik zou het echt doen! Ik hoop dat ze je wil geloven! Misschien wil ze niet geconfronteerd worden met een zwangerschap en houdt ze zichzelf voor dat het niet kan. Misschien heeft ze de arts nooit goed begrepen toen hij over die cyste sprak, de kans op zwangerschap kan dan wel kleiner zijn, maar die kans is er nog wel.

    Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel!

    Mirjam

    Mirjam
     
  5. Remco88

    Remco88 Nieuw lid

    12 aug 2007
    3
    0
    0
    student
    kerkrade
    hallo mirjam!

    ze heeft vrijdag een test gedaan en zijn we erachter gekomen dat ze al 8 weken zwanger is!
    de 27e augustus hebben we de eerste echo!
     

Deel Deze Pagina