Mijn oma is een tweeeiige tweeling en mijn vader ( ik geloof ) 1 eiige tweeling, wanneer is het nou precies erfelijk en heb ik nu een vergrote kans op een tweeling?
Moest ff naar je onderwerp kijken wat er stond.. is niet helemaal goed gegaan. Een 1 eiïge 2ling is 'een foutje van de natuur' dus niet erfelijk, een 2 eiïge wel.
Ik dacht altijd dat het net andersom was? Mijn moeders oma was ook van een twee-eiige tweeling en schijnbaar nog meer familie... Aan mijn vaders kant heeft zijn neef een twee-eiige tweeling..
ik dacht ook dat juist een een eiige wel erfelijk was en een twee eiige niet.. mijn vader is een twee eiige tweeling maar heb het even opgezocht en je hebt gelijk patroeschka, een 1 eiige tweeling is NIET erfelijk ''Een eeneiige tweeling ontstaat als de bevruchte eicel zich splitst. Eeneiige tweelingen lijken precies op elkaar en hebben altijd hetzelfde geslacht; het zijn dus of jongens of meisjes. Het ontstaan van een ééneiige tweeling berust puur op toeval, er is dus geen sprake van erfelijkheid'' bij 2 eiige wel.. google maar eens , dan vind je een hoop antwoorden op je vragen meiss
Nee, klopt twee-eiig is erfelijk. Wordt veroorzaakt door een dubbele eisprong en dat is erfelijk aan de kant van de vrouw.
Mijn vader is ook een 2-eiige tweeling, dus ik had het even opgezocht toen ik net zwanger was. Een 2-eiige tweeling is erfelijk en slaat vaak 1 generatie over. Als jouw vader een 2-eiige tweeling is, is de kans dat hij een 2-eiige tweeling krijgt kleiner en de kans dat zijn kind een 2-eiige tweeling krijgt groter.
Een twee-eiige tweeling kan alleen van vrouw op vrouw. Dus voor de mensen die een vader hebben die twee-eiige tweeling zijn daar is het niet erfelijk voor. Wel als het de moeder is. Vaders geven jhet niet door
en iid zoals mijn voorganger schreef een twee-eige tweeling is erfelijk en dat komt doordat de vrouw 2 eicellen heeft die allebij bevrucht worden dus het komt altijd door de vrouw.Dus al is de hele familie van je man een tweeling dan nog heb je geen extra kansen erop.
Een 2-eiige tweeling is erfelijk aan moederszijde, vaak gaat het een generatie over. De moeder van mijn moeder was de eerste keer zwanger van een tweeling, helaas heeft 1 kindje de zwangerschap niet doorstaan. Mijn moeder en haar zussen hebben geen van allen een tweeling gekregen. Ik ben nu de eerste dochter die zwanger is van een tweeling, maar misschien dat er nog nichtjes zullen volgen?