Huishoudelijk werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik maak bij mensen schoon 1 ochtend in de week, op de zaterdag.
    Maar daarvoor moet ik dus veel bukken e.d (lees stofzuigen, dweilen, stof afnemen enz enz). Tot wanneer is dat eigenlijk verantwoord, weet iemand dat?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk zolang het goed gaat en je geen pijn eraan hebt zal het wel goed zijn, let alleen op met op trapjes gaan staan enzo, zolang jij je goed voelt waarom niet?

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jah dat had ik ook al ergens gelezen, maar dat vind ik wel zo vaag eigenlijk.. Tijdens je hele zwangerschap bukken e.d zoveel mogelijk vermijden.
    Je moet je eigen huis toch ook gewoon schoon houden?

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Het is denk ik per persoon verschillend.
    Probeer gewoon zo goed mogelijk naar je eigen lichaam te luisteren. Zolang jij je er prima bij voelt, kan het volgens mij weinig kwaad.
    Maar wel op tijd stoppen als t dus niet meer gaat!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

1 keer in de week is nauwelijks meer dan je eigen huishouding. Zolang het dus inderdaad geen pijn doet of wat dan ook, lijkt het me gewoon verantwoord. Sowieso zou ik op de gebruikelijke tijd verlof nemen en verder goed naar je lichaam luisteren. Als je bijvoorbeeld vaker harde buiken hebt dan normaal tijdens je werk, weet je dat je te veel doet. Of als je last gaat krijgen van je rug, etc. etc. Desnoods werk je wat minder snel/zwaar en anders stop je er eerder mee.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik deed dat dus 4 dagen in de week. Ik kreeg er bekkenklachten van en harde buiken, zit nu ook op advies van mijn huisarts thuis.

8. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    luister naar je lichaam!

9. Ik werk in de schoonmaak zo'n 14 uur in de week.
    Iedere dag 2,5 uur en vrijdag langer...

En heb ook veel last van me rug en dergelijke.
    Heb al aanpassing gevraagd, nu even vrij dus even over week kijken hoe het gaat.

10. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Cherry, ga er slim mee om. Of het bij jou is of bij een ander.. emmers niet te vol met water, werk zoveel mogelijk tussen schouder en knie-hoogte, sta rechtop tijdens het stofzuigen.. dat soort tips.
    En als het niet gaat voel je dat soms tijdens het werk, maar ik voelde het vaak pas de volgende dag. dus hou ook in de gaten hoe je je zondags voelt!
    En als het goed gaat, gewoon doen!

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja precies, nou ik kijk het gewoon aan. Nu gaat het uiteraard nog prima hoor. Maar ik was gewoon benieuwd hoe jullie erover dachten. Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina