Heel licht bloedverlies, 33 wk zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cocko, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dag dames,

Hmm ik weet even niet wat ik nou moet. Ik kreeg vanmiddag het gevoel alsof er iets knapte van onderen, heel licht gevoel maar hoor. Het gaf een stekend gevoel wat direct weer weg was. Ik ging naar de wc omdat ik dacht: huh? En toen zag ik een heel klein druppeltje bloed. Nu zie ik niks meer. Heb geen buikpijn o.i.d.
    Ik heb op internet even rondgesnuffeld maar daar zie je tegenstrijdige berichten. De een zegt: direct bellen, de ander zegt: kijk het even aan. Mijn gevoel is zelf ook wel van: kijk het even aan.. Maar goed, is dat nou verstandig? Ik ben niet iemand die direct in paniek is ofzo, dus voel het als overbodig als ik nu met spoed vk ga bellen en er is niks aan de hand ;) Wat zouden jullie nou doen??

Bedankt!

2. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Je kunt beter 1 x teveel bellen dan niet.
    Je krijgt eerder spijt dat je niet hebt gebeld dan dat je wel hebt gebeld.
    Wel denk ik dat je je nergens druk om hoeft te maken, schijnt heel normaal te zijn.
    Maar nogmaals, zie bovenstaande;)

Succes!

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik zou sowieso even kijken of t bloeden doorzet, komt de slijmprop of vruchtwater. Heb ik buikpijn, voel ik de kleine nog. Als dat allemaal ok is en ik voel me verder niet rot ofzo, zou ik gewoon lekker even laten voor wat t is. Maar bij twijfel wel bellen.

Ze willen echt wel met 33 weken weten of er iets veranderd!!

Ik google overigens noooooooit als ik ergens over twijfel. Dan krijg je echt alleen de uiterste te lezen. Want als er niets aan de hand is met dezelfde symtomen is t niet interessant en wordt er niets over geschreven....

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou voor de zekerheid ook even bellen inderdaad. Liever een keer te veel bellen dan een keer te weinig! :)

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon even bellen als het je niet lekker zit. Wrs is er niets aan de hand, maar ik zou de verloskundige laten beslissen of dat echt zo is.

6. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
  7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als het eenmalig 1 drupje is zal ik me niet zo heel veel zorgen maken.. Tenzij je twijfelt!!

Gister verloor ik bloed maar in een uur tijd verloor ik 3 x wat bloed.. Vk heeft me toen in overleg met gyn doorgestuurd, die kon geen oorzaak vinden maar moest wel 24 uur blijven met rust en nu nog.24 uur extra waarin ik weer ga bewegen om te kijken wat er dan gebeurd.. Ze wilden namelijk geen risico nemen (al is dit wel de tweede keer deze zwangerschap dat ik bloed verloor, misschien zijn ze dan altijd voorzichtiger..

Dus bij twijfel: altijd bellen!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt voor de reacties. Toen ik 9 weken zwanger was, heb ik ook bloedverlies gehad, en dat begon met heel weinig maar toen ik bij de vk was werd het ineens meer. Maar goed, dat is allang voorbij en nu heb ik zoiets van: ben naar de winkel geweest (lopend) en er komt niks meer. Moet ik dan voor 1 druppeltje bellen? Aan 1 kant denk ik: ja maar aan de andere kant nee.. Ik kijk het gewoon even aan, en als ik twijfel ga ik toch bellen.

Deel Deze Pagina