Hallo Lotgenoten, Ik heb een tijdje zitten denken of ik ons verhaal om het forum wilde zetten, ik wilde het graag maar kon het toen nog (emotioneel) nog niet, inmiddels kan ik er beter over praten en wil ik graag contact zoeken met andere meiden die ook zoiets gelijks meemaken of hebben meegemaakt zodat we onze ervaringen kunnen delen. Allereerst ons verhaal.... Mijn vriend is vroeger geopereerd aan 1 niet ingedaalde teelbal, opzich niets vreemd tot we aan kinderen wilde gaan beginnen en ik op internet eens ging zoeken of die operatie van invloed kon zijn. En wat bleek dat kon. Na wel 100 x tegen mezelf gezegd hebbende dat het vast wel mee zou vallen bij ons, toch maar de uroloog gebeld die mijn vriend destijds heeft geopereerd. We moesten het semen inleveren en 1 week later terug voor de uitslag. Met in ons hoofd "ach het zal wel meevallen ze kunnen zoveel tegenwoordig" gingen we met opgeheven hoofd terug naar de uroloog voor de uitslag. En wat bleek 0,0 zaadcellen gevonden....wij wisten niet wat ons overkwam de grond werd weggeslagen daar zit je dan met je kinderwens, de uroloog begon al meteen over adoptie en KID en wij waren totaal de weg kwijt. Mijn vriend moest bloed laten prikken en daar kregen we dan weer een week later de uitslag van. In die week veel gehuild, nagedacht en opgezocht. Ook het bloed bleek niet in orde, testoteron en LH waarde waren prima en alleen het FSH is bij mijn vriend te hoog 24. De uroloog zei heel droog dit is een aanmaak probleem en niets meer aan te doen....wij hadden al veel opgezocht en wij wisten dat we naar Nijmegen wilde naar het Radboud ziekenhuis, omdat ze daar erg goed zijn in mannelijke onvruchtbaarheid. Achteraf blijkt de te laat ingedaalde teelbal en de operatie er niks mee van doen te hebben, maar is het gewoon puur pech hebben. Een paar weken later kregen we de oproep dat we maandag 31 oktober voor de 1e keer naar het Radboud ziekenhuis gaan allerlei afspraken staan er dan gepland. Zijn er meiden die ons kunnen vertellen wat we op zo'n eerste dag allemaal kunnen verwachten? Ik ben er nog steeds helemaal perplex van, en als ik iets altijd graag heb gewild dat is het zwanger worden en kinderen krijgen! Net als jullie allemaal natuurlijk. Het lijkt allemaal zo simpel, maar dat is het helaas niet altijd. Het enige rare dat ik vind is dat alle hormoonwaarde goed zijn alleen het FSH niet verder alles in orde, geen sparaderen of niets. Ik hoop zo erg op een goede uitslag, heb ook geen idee hoelang de uitslagen op zich laten wachten, en dat wachten is nou het ergste van alles. Ik hoop dat we hier stelletjes tegenkomen met wie we ons verhaal kunnen delen, of dat er stelletjes zijn die dit al eens eerder meegemaakt hebben en een deel van de onzekerkheid van wat ons te wachten staat kan wegnemen. Bedankt voor het lezen van ons verhaal, ik wens jullie allemaal het allerbeste! Groetjes, Juffie26
hai juffie26, Jeetje meid, wat een naar bericht! Ik kan me voorstellen dat jullie een klap kregen. Wij hebben zoiets meegemaakt ( man heeft door drager te zijn van cf ook geen zaad ). Tenminste bij het inleveren konden ze niets vinden. Ze hebben in het Radboud vooorgesteld om een pesa te doen. Dat doet de uroloog. Dat houd in: ze halen het zaad met een naald uit de bijbal via een verdoving. En ze hebben een paar zaadjes gevonden die nu in de vriezer zitten. Helaas is het heel weinig en zijn ze bang dat het met ontdooien verloren gaat en dan moet het dus een tese worden. Dan nemen ze onder verdoving een hapje uit zijn bal in de hoop dat er wat zaad in het weefsen zit. Ik kan me zo voorstellen dat de dat bij jullie ook gaan proberen. Hij zal wel weer eerst zaad moeten inleveren en bloed moeten afgeven. Ze doen alles opnieuw. Ze zullen vragen naar je leefgewoontes, leeftijd, gewicht enz En het is op het moment vrij druk in het Radboud geloof ik. Ze zijn wel intzettend aardig! Succes!
Hoi Mickey, Bedankt voor je reactie. Ik vind het heel erg spannend allemaal. Ze doen daar alle onderzoeken inderdaad nog een keer opnieuw, dat is protocool van het ziekenhuis. Vind ik verder ook heel goed natuurlijk je weet maar nooit...... Alleen het jammere is dat je dan weer een hele tijd moet wachten volgens mij voordat je weer de uitslagen daarvan krijgt, of krijg je die al vrij snel daarna? Gr. Juffie26