hallo, Wanneer word er normaal de eerste echo gemaakt. Mijn huisarts zei dat dit pas rond 12 weken is. Pffff dit is echt nog wel lang wachten. Ik kan niet wachten tot dat ik de kleine echt kan zien! Groetjes Aimeeke
Het hangt er een beetje vanaf. Als je een verloskundige kiest met eigen echo-apparatuur dan heb je een kans dat je al eerder voor een echo mag. Ook als je onder behandeling van het ziekenhuis bent, krijg je meestal eerder een echo.
12 weken is standaard, daarna de 20 weken echo, verder alleen eerder en vaker als je onzeker bent over de termijn vd zwangerschap en op medische indicatie. ik kreeg mijn 1e echo met 9 weken omdat ik een nekplooimeting wilde, anders had ik hem met 12 weken gehad.
Bij ons is het ook standaard bij 12 weken en bij 20 weken (20 weken alleen als je dit zelf wilt) Verder alleen extra echo's door bv. medische achtergrond en/of moeilijk zwangerschap.
Ik ga morgen voor de eerste keer naar de verloskundige en ik heb op 19 januari de eerste echo. Misschien een domme vraag maar wordt de nekplooimeting altijd voor 12 weken gedaan? Anders moet ik dat even goed aangeven dat ik dat ook wil. Groetjesssss