Sonja Bakker.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik ben sinds de bevalling erg aangekomen, niet door de zwangerschap maar door alle medicijnen die moest slikken de afgelopen 3 jaar en ik ben gestopt met verschillende medicijnen maar het gewicht gaat er niet zomaar meer vanaf, ik heb al verschillende dieten geprobeerd zoals atkinson en herbalife maar dat werkt gewoon niet omdat ik dieetprodukten/shakes moet gebruiken en ik kan dat niet, nu wil ik morgen het boek "bereik en behoud je ideale gewicht" van Sonja Bakker kopen om te gaan afvallen en nu ben ik benieuwd of er mensen hier aan Sonja Bakkeren gedaan hebben en wat de zowel positieve als negatieve ervaringen zijn?!

Wie kan mij er wat van vertellen?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb ook na gebruik van medicatie Sonja bakker gedaan. Ik ben 15 kilo afgevallen en niet meer aangekomen (ondertussen ook nog zwanger geweest :D , dat gewicht is er ook al weer af, vanzelf)

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    woow wat gaaf natasja!

ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen want dat klinkt positief zeg!....maar gaat het bij iedereen zo gemakkelijk!?

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    En welk boek van haar gebruik je?

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb deel 1 en 2 gedaan.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    nee niet bij iedereen gaat het zo makkelijk

ik ben er mee begonnen een hele tijd geleden en me er strap aan gehouden etc maar ik kwam alleen maar aan ben de eerste week 3 kilo aan gekomen en de 2e week 2 kilo. ben het gewoon wezen volhouden maar viel niks af en kwam niks aan :|

ik hoor van veel mensen dat het goed gaat alleen helaas werkt het bij mij niet.

na de bevalling ga ik naar de sportschool toe en ga ik het op mijn eigen manier proberen te doen

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb het ook een paar keer geprobeerd ....maar ik vind het te veel ......het liep mijn neus uit al dat eten en vaak het zelfde ...mijn moeder daar in tegen heeft het ook gedaan en die is super veel afgevallen ...weet geen getal ..maar genoeg ...

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja nou ben met sonja 15 kg afgevallen en het zat er zo weer aan toen ik normaal ging eten en echt niet belachelijk schransen maar gewoon normaal zonder dat boek... das wel minder nu heb ik wel de aanleg om wat voller te zijn

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Sonja helpt wel maar het is allemaal maar voor een bepaalde tijd.
    je zal echt je eigen eetgewoontes moeten aanpassen wil je blijvend het ideale gewicht behouden.
    Dit boek telt dacht ik 12 weken en dan is er nog een vervolg, en tuurlijk kun je daarna weer opnieuw beginnen maar geloof me dat ben je snel zat.
    Ik ben er zelf ook wel mee afgevallen maar als het boek eenmaal uit is is het ook echt uit zeg maar.
    Ik denk dat een dietiste miss. beter zal helpen omdat zij echt naar jouw behoeftes kijkt.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn moeder is er als eerste mee begonnen en er 12 kilo mee afgevallen, zij had ook naderhand ook echt moeite om op dit gewicht te blijven, omdat ze juist te véél af ging vallen.
    Naderhand zijn mijn vader en mijn man er ook mee gestart. Mijn vader is van 95 naar 80 gegaan en schommelt nu telkens een beetje (drankje, lekker eten af en toe te veel) . En m'n man is vorig jaar voor de bruiloft in een half jaar tijd ongeveer van 92 naar 75 gegaan en nu schommelt hij tussen de 73 en de 75 . Wij hebben zelf het boek zo'n 6 weken gevolgd en naderhand hebben we het gewoon zelf opgepakt. Wij eten dus ook nu nog 'a la sonja' in het zelfde ritme, dus : wisselend ontbijt, gezonde tussendoortjes (fruit, evergreen, sultana, yoghurt) en geen toetje na het eten.
    Wij hebben overigens nooit de salada na het eten gegeten, omdat m'n man dat niet lust ;) . Ook hebben we er verder niet anders bij gesport dan we al deden.

Maar het is hier dus goed bevallen! Tenslotte zijn we nu al weer bijna een jaar gestopt en als we streng zouden doen -nu wordt er best nog wel eens gesnoept- zou hij langzaam door afvallen. Maar nu is het zonder problemen 'vol te houden' . En dat schrijf ik tussen aanhalingstekens, omdat er eigenlijk niet echt iets vol te houden valt.

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ikzelf ben door SB 12kg afgevallen. Ik was eerst een dikke 80kg en na de SB 69!

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb met sonja mijn zwangerschapskilo's en iets extra eraf gewerkt ging heel makkelijk.

13. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    goh, ik heb toevallig vanmorgen het boek gehaald. Ga er maandag mee beginnen en erg benieuwd!

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb besloten om het boek te kopen en ermee te starten want baat het niet, schaadt het in dit geval ook niet, ik kan er hoogtens gezonder van gaan eten.

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik ben twee jaar terug met sonja 28 kilo afgevallen,al mijn zwangerschapskilos en nog 5 extra.Ben na de bevalling zeker van plan het weer te doen!
    Lekker afwisselend en gewoon lekker eten maar niet te veel.Verder sport ik niet maar ik ga wel weer lopen.
    rondjes van 8-10 kilometer.
    Veel succes ik vind het een goeie methode!
    Groetjes Linda :)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben er half januari mee begonnen en ben er 10 kilo mee afgevallen. Ik heb het alleen laten verslonzen en de laatste tijd veel te veel gegeten, dus ik moet het weer oppakken.
    We aten wel meer dan je van Sonja mag, anders ga je van je stokje zo weinig is het. En inderdaad, die aardappelen, groente en vlees komen je na een paar weken werkelijk de neus uit. Sommige recepten zijn erg lekker en andere dingen smaakten echt nergens naar.
    Wat ik een voordeel vind aan dat boek is dat per dag is uitgeschreven wat je eet, zo hou je je er makkelijker aan.

17. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb na mijn eerste zwangerschap ook gesonjabakkerd en het hielp wel. Ik had zowel boek 1 als boek 2, boek 2 vond ik iets makkelijker vol te houden. Bij boek 1 krijg je qua calorien niet zo erg veel binnen, wat als risico heeft dat je lichaam in de spaarstand staat, waardoor je nadat je stopt met je dieet gewoon weer aankomt.

Het helpt wel, maar ik vond het op zich wel erg controlerend dat je dag in dag uit voorgeschreven kreeg wat je eet en dat maakte het bij week 4 voor mij wel lastig om door te gaan. Maar voor anderen kan dat juist een voordeel zijn, natuurlijk!

Een site die ik ook gebruikte is www.valtaf.nl. Gewoon een tijdje nauwkeurig bijhouden wat je eet, kan al duidelijk aangeven waar je calorien kan besparen. Ze hebben een betaald gedeelte, maar volgens mij is het gedeelte waar je een online-eetdagboek bij kan houden nog steeds gratis.

Succes, na deze bevalling zal ik er ook weer aan moeten, vrees ik :(

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb dankzij de 1ste boek van sonja 10kg kwijtgeraakt voor de zwangerschap. Ik volg het boek nu alleen qua richtlijnen en ik was maar 2kg aangekomen. Nu volg ik het niet meer zo omdat ik zwanger bent . Maar straks pak ik het gewoon weer op na de bevalling als nodig is! trouwens met boek 2 begon ik wat aan te komen dus gewoon opnieuw begonnen met boek 1. Nadeel is het aankoop van producten. Maar na een tijdje merk je vanzelf wat ji jhet handigste vindt.

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ben nu sinds 1 week bezig en ben al 2 kilo afgevallen :D ... voor mijn doen is dat best aardig ... Ik vind het een geweldig dieet omdat je gewoon lekker de hele dag kan eten ( wat ik heerlijk vind ;) ) je hoeft je niet te houden wat zij aangeeft als eten, je mag namelijk dingen vervangen ( lees het boek ) ... Ik vind het super en ga er zeker mee verder...

20. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb het boek vandaag gekocht en ik begin er morgen gelijk mee, wel een hoop om in te kopen hoor en soms erg zoeken maar dat neemt mijn "goede moed" niet weg en ik hoop dat ik na 3 maanden net zo enthousiast ben als sommige van jullie.

Ik zal hier ook mijn bevindingen schrijven per week, heb ik een kleine houvast omdat niemand in mijn omgeving aan het sonja bakkeren is.....en dan is het hier even van me af schrijven zowel posi als nega.....als het mag natuurlijk :oops:

Deel Deze Pagina