Maandag andere auto gehaald en staat nu weer bij de garage

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder3, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Wat vervelend zeg...

Maar weest blij dat het allemaal nog onder de garantie valt dan kost het alleen tijd...

Mijn vriend had afgelopen jaar een super goede auto gekocht (dacht ie) en uiteraard zonder garantie (slimmerik)
    Die auto bleek dus een rijdend wrak en heeft ons 16.000 euries aan reparaties gekost, da's toch niet normaal meer.
    O.a. een compleet nieuwe motor en een nieuwe versnellingsbak en nog een heeeeeeeeeeeeeeleboel meer! bah bah.

Van het totaalbedrag hadden we zeker ook een hele mooie audi kunnen kopen (we hebben nu een renault)

Maar in iedergeval heel veel sterkte met je auto, ik hoop dat ie weer rijdend als een zonnetje terug komt

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo dat is helemaal balen zeg, en zeker zonder garantie.

Ik hoop dat ik hem snel terg heb, maar ik moet zeggen nu de Audi dealer ermee bezig is heb ik er een beter gevoel bij.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    ZESTIENDUIZEND EURO??????????? Als je auto zo'n dure reparatie waard is, lijkt me dat de verkoopprijs ook aardig aan de maat is geweest. En dan geen garantie??
    Maar 16.000 euro, hallo zeg....Dan kun je beter voor een andere auto gaan. Wat voor Renault is het dan? En van welk bouwjaar?

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Garage heeft weer gebeld en de Audi dealer gaat hem repareren, het onderdeel is besteld maar kan pas maandag geleverd worden en hopelijk is de auto dan woensdag klaar.

Dus het komt er op neer dat 2 weken zonder auto zitten

:x:x:x:x

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hè getverdegetver. Balen joh. Ik begrijp je gevoel, ik ben al chagerijnig als ik m'n karretje een dag kwijt ben voor de keuring..

En je kan ook de bedrijfsbus natuurlijk niet blijven pakken, want die kilometers kun je natuurlijk nooit verantwoorden aan de belastingdienst.

Klote!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    We mogen gelukkig wel de bedrijfsauto pakken, mijn man hoeft echt helemaal niks te betalen voor die auto. Zijn baas betaald alles, geen km heffing geen diesel niks, alles betaald de baas.
    dat is dan wel goed geregeld, normaal is dat niet zo.

Zijn baas had ook al gezegd dat we 1 van zijn auto's mochten gebruiken maar dat doe ik niet hoor, dat zijn peper dure mercedes, bmw en porsche. Alhoewel die porsche heel aantrekkelijk is hehe maar die zal ik wel niet mogen, nee we mochten dan de mercedes nemen maar doe ik niet.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn man mag ook de bedrijfsauto pakken als hij wil, geen punt. Zijn baas betaald ook alles, auto is kosteloos voor ons. MAARRRRR........als je de auto niet privé gebruikt, wil de belastingdienst een gesloten kilometerstand hebben. Dus je moet elke kilometer die je rijdt bijhouden (tenzij je vriend een blackbox in zijn auto heeft zitten, dan gaat dit automatisch naar en via je baas) en deze moet overeen komen met de eindstand aan het einde van het jaar, als je deze kilometers opgeeft bij de belastingdienst. Je mag per jaar 500 kilometer privé rijden, zonder dat dit consequenties heeft, maar zodra je daar overheen komt, moet je bijtelling gaan betalen over het hèle jaar!!! Let daar goed op hoor. Zijn baas kan wel 1000 keer zeggen dat hij de auto privé mag gebruiken, maar de belastingdienst gaat over het wel/niet privé gebruiken van een bedrijfsauto...

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ja dat begrijp ik mijn man houd de km bij en ik wist dit allemaal al, heb voor hij akkoord ging met bedrijfsauto eerst alles goed uitgezocht;):) .

Op dit moment heeft hij de storingswagen bij, zijn auto staat op de zaak voor een week. En bij de storignsbus hoeft hij geen km verantwoording bij te houden.

Maar zoveel prive rijden we nu niet, we proberen het te beperken.

Boodscahppen bv neemt hij mee als hij van zijn werk komt enz enz

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Okay, gelukkig zijn jullie op de hoogte:) Sommige mensen zijn dat niet en dan zegt een baas dat het allemaal wel mag, maar krijgen ze achteraf een gepeperde rekening.. Lijkt me heel erg als dat je overkomt.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja inderdaad, dan ben je je baas ook niet dankbaar....

iig bedankt voor het meedenken.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    heehee:) eindelijk;)

Vanavond kunnen we eindelijk onze auto ophalen.

Hopelijk kunnen we dan zonder problemen van onze nieuwe auto genieten en ben ik hem niet weer na 2 dagen 2 weken kwijt aan die ***garage.

Deel Deze Pagina