uitslag op gezicht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maryam27, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    hey dames,

ik geef volledig bv.
    maar de uitslag op zijn gezichtje word steeds erger. de ene dag erger dan de andere dag. komt dit nou echt door bv? en ligt het aan wat ik eet ofzo?
    heeft er iemand tips hoe ik dit kan verhelpen? ik heb al cremetjes gebrobeerd maar dit helpt niet.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste kreeg na een week of 2 een enorm rode huid, met dikke witte pukkels (de gemiddelde puber ziet er beter uit! het was echt geen gezicht). Volgens het CB kwam dit door mijn hormonen, die hij via de melk binnenkreeg.
    Dat gaat vanzelf over. Het enige wat je kunt doen is de huid een klein beetje vettig houden, bijvoorbeeld met bepanthen. Liever niet te veel verschillende cremes gebruiken, en ook niet geparfumeerd.

Hier duurde het een paar weken voordat het over ging.

3. Tink

Tink Niet meer actief

Nee, komt niet door BV en ook niet door wat je eet. Onze jongste had het ook, ze zag er niet uit. Net de foto's waarop ze voor het eerst lacht, zit ze helemaal onder de pukkies.
    Volgens het CB en de huisarts is dat iets hormonaals, nog van de zwangerschap. Soort jeugdpuistjes, ze noemden het ook baby-acne. Het gaat vanzelf weer over op de duur.

Wij smeerden haar altijd maar lekker in met babycrème (Natusan), niet dat het wat hielp, maar dan voelde ze in elk geval wat minder schuurpapier-achtig aan ;)

Geduld, het ziet er niet uit maar het komt goed!

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Is het alleen uitslag of heeft je kleine nog andere klachten? Hier kreeg ze rond 4 weken ook uitslag en in combi van andere klachten (huilen, onrust, krampen, spugen) bleek dit door KMA en soja allergie te komen.

5. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    thanks meiden, ik dacht die hormonen zullen nu wel mijn lichaam uit zijn. maar niet dus..

red88; nee, echt alleen uitslag, voor de rest is die een vrolijk kereltjes

6. Bri

Bri Niet meer actief

@Tink: zou ook kunnen, dat die hormonen nog vanuit de tijd in je buik kwamen. Bij het CB zeiden ze in elk geval dat het van mijn hormonen was, en daar heb ik (denk ik) zelf van gemaakt dat die via de melk binnenkwamen.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt hoor, komt niet door de BV, er zwerven gewoon nog hormonen van tijdens de zwangerschap door dat kleine lijfje.
    Stoppen met BV helpt ook niet om het over te laten gaan.

Geduld, dat helpt wel ;)

Share This Page