Wanneer partner bellen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door zustertje12345, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi!

Titel zegt het eigenlijk al maar wanneer belde jullie je partner op als die bv aan t werk is?

Eerste wee, breken vliezen, als vk is geweest? Vind het zo moeilijk!

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Man was thuis gebleven van werk nadat ik de nacht oefenweeën had en VK had 2cm gevoeld in ochtend (ML moest ver weg werken die avond, dus vroeg VK te kijken of dat kon)

Hij had gewoon kunnen werken achteraf maar ok hahahaha

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik bel direct zodra ik denk: dit zijn serieuze weeën. De vorige keer in 4 uur bevallen, dus zou nu best eens nog sneller kunnen gaan.
    Als de vliezen breken, bel ik wel om dit mede te delen, maar zolang ik geen weeën heb hoeft hij van mij niet naar huis te komen.

4. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Bij de eerste heb ik hem gebeld toen m'n vlies brak (hij was aan het sporten). Hij is rustig maar wel direct naar huis gekomen (eerst omkleden enzo). Na 1,5 uur begonnen de echte weeën en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Bij de tweede zal het hopelijk op dezelfde manier gaan...maar zover zijn we nog niet ;)

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lees even mee, want zit zelf ook te denken... wanneer trek je aan de bel?

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik denk als de weeën serieus van aard worden en de andere kinderen weggebracht moeten worden.
    Met nummer drie herken ik de weeën nu wel.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij de eerste braken mijn vliezen 's morgens om 7 uur. Pas om 16.00 uur begon het te rommelen, toen gebeld of hij naar huis wilde komen. Bij de tweede had ik midden in de nacht direct goede weeen, dus was man thuis :)

8. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Mijn vliezen braken en mijn man werkt in een fabriek dus hij heeft niet veel de mogeijkheid de telefoon op te nemen en ik heb gelijk gebeld dat de vliezen gebroken waren maar er niks aan de hand was. Hij is toch gelijk naar huis gekomen en maar goed ook want nadat m'n vliezen braken kwamen na 10minuten de weeen al om de 3 minuten, hij kon douchen en toen zijn we gelijk naar het ziekenhuis vertrokken!

Maar goed dat ik dus gelijk gebeld hebt

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier begin van de middag gestript. Man was aan het werk. Heb hem via sms op de hoogte gehouden maar was nog geen reden om naar huis te komen.
    Hij is die avond niet gaan sporten, vond ik niet prettig. Die nacht zette het echt door.
    Ik heb wel het geluk dat mijn man met 10 min thuis is dus voel ook geen stress om te bellen oid.

10. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn man pas laat gebeld, ergens halverwege de middag. Toen had ik al weeën om de goede 10 minuten maar maakte me niet druk (dit hield al een uurtje aan). Tegen het einde van de middag contact gehad en hij was toen al onderweg naar huis dus duurde het niet lang meer voordat hij thuis was. Volgende keer bel ik toch sneller, ben namelijk super snel bevallen. Toen de verloskundige er was aan het begin van de avond had ik namelijk al ruim 6 cm ontsluiting. En voor mij gevoel ging het nog wel ff duren ondanks de weeënstorm die ik heb gehad....

Ik had dus geluk dat hij maar een half uurtje van huis zat die dag, de dag ervoor zat hij namelijk een goede twee uur van huis :D

11. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste werkte hij thuis (ging ook niet meer de deur uit, omdat ik 's morgens al lichte weeën had), dus dat was makkelijk.

Bij de tweede zat hij bij een klant. Ik heb hem gebeld toen ik doorhad dat het inmiddels echte weeën werden, omdat ze echt pijn gingen doen. Niet dat hij meteen alles uit z'n handen moest laten vallen, maar dat hij wist dat hij de afspraak beter niet uit kon laten lopen omdat ik onze oudste niet meer uit het kdv kon halen en omdat ik hem wel graag thuis bij me had.

Ik zou ook bellen als m'n vliezen waren gebroken. En ik heb de vk pas later gebeld.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Gebeld toen ik contact had gehad met het ziekenhuis, moest toen ook meteen die kant op. Ml kwam snel naar huis, moest nog half uurtje rijden, omkleden en toen op naar het ziekenhuis, weer 40 min rijden. Had dus beter iets eerder kunnen bellen...

13. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik bel direct als de vliezen breken, weet niet hoe snel die weeën beginnen en wil niet dat ml iets mist of gehaast naar huis moet komen :)

14. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Bij de oudste was hij thuis die dag, en begonnen 's morgens vroeg de weeën: dochter 's middags rond 14.30 uur geboren. Bij de 2e dochter begonnen 's morgens rond 4 uur weeën, die al vrij snel achter elkaar kwamen. Mijn man moest ver weg werken die dag, en heb het eventjes aangezien, hoe serieus de weeën leken. Toen zei ik dat beter thuis kon blijven die dag. Om 07.20 uur is ze geboren. Nu bij de 3e is het ook afhankelijk of hij ver weg werkt. En natuurlijk zijn er nu 2 kinderen die evt. (afhankelijk van hoe het e.e.a. gaat) weggebracht moeten worden... Spannend ;)

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik bel als het mij te hard gaat rommelen. En beval nog al snel dus bij de eerste wee is het te laat

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb hem gebeld toen mijn vliezen net waren gebroken. Hij moest ook nog ruim een uur rijden en wou hem er gewoon bij hebben vanaf dat moment :D

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste belde ik om half 11, toen had ik nog maar ruim een uur weeën gehad, maar het deed zo'n pijn dat ik heel erg behoefte had aan zijn aanwezigheid. Ik kreeg hem niet te pakken, dus een collega gebeld, daarna moest hij nog vervanging voor zijn klas regelen, dus het duurde bij elkaar nog wel even voordat hij thuiskwam, maar hij was net op tijd, ik had al 8 cm ontsluiting.

Bij de tweede was ik wijzer en belde ik hem direct nadat ik de vk had gesproken, toen ik nog maar net weeën had. Hij was ook wijzer en kwam gelijk na mijn telefoontje naar huis en was nu gelukkig wel goed op tijd.

Bij de derde was hij thuis toen het begon, maar toen heb ik hem juist weggestuurd, samen met de andere kinderen, om wat rust te hebben. Toen de weeën echt goed op gang waren en om de 2/3 minuten kwamen heb ik hem weer terug laten komen. Wel grappig, hij had blijkbaar helemaal niet doorgehad dat ik al weeën had toen ik hem wegstuurde, want hij was stomverbaasd dat ik hem vroeg om de jongens weg te brengen voordat hij terugkwam, haha. Ga je dan nu bevallen, denk je, vroeg hij nog.

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik moest van de VK mijn vriend bellen toen mijn vliezen braken met 36.3, de VK heeft mij naar het ziekenhuis gebracht, mijn vriend zou met een uur thuis zijn maar daar mocht ik niet op wachten.

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Er zitten dus toch wel voordelen aan het ingeleid worden, je weet waar je aan toe bent.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik denk dat ik probeer te wachten tot ik regelmatig weeën heb en de verloskundige is geweest, wie weet duurt het na gebroken water nog gigantisch lang

Deel Deze Pagina