Ik heb Sanquin gemaild over navelstrenbloed, ik kreeg deze reactie: bedankt voor uw belangstelling voor de Navelstrengbloedbank. De Navelstrengbloedbank is onderdeel van Sanquin, de bloedbank (waar u al bekend mee bent). Wij zijn gevestigd in Leiden. Hier slaan wij de stamcellen op uit het navelstrengbloed dat afgenomen wordt na de bevalling. Met deze stamcellen kunnen o.a. kankerpatiënten geholpen worden. Dit gebeurt wereldwijd, dus navelstrengbloed bij ons uit Leiden kan een buitenlandse patiënt helpen, maar Nederlandse patiënten kunnen indien nodig ook gebruik maken van navelstrengbloed uit het buitenland. Wij werken zonder winstoogmerk en zijn een niet-commerciële Navelstrengbloedbank in Nederland. Voor het afnemen van navelstrengbloed werken wij samen met ziekenhuizen en verloskundigenpraktijken hier in de regio. De afnemers (gynaecologen en verloskundigen) worden door ons opgeleid in de techniek van het afnemen en de administratieve afhandeling. Alles moet correct verlopen, omdat wij aan strenge regels en kwaliteitseisen moeten voldoen. Dat betekent dus dat u alleen navelstrengbloed kunt doneren, als u gaat bevallen in een van deze ziekenhuizen in de regio Leiden/Haaglanden/Amsterdam. Aangezien u in XXX gaat bevallen in een ziekenhuis waarmee wij niet samenwerken, is het voor u helaas dus niet mogelijk om navelstrengbloed te doneren voor opbouw van de Sanquin Navelstrengbloedbank. Indien u nog vragen heeft, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen: info.navelstrengbloedbank@sanquin.nl of 071-5685170 (tijdens kantooruren). Nog een fijne zwangerschap gewenst en een goede bevalling!
Ik ben echt als de dood voor bloedprikken.. Ik heb echt geen moeite met bloed zien (vroeger wel, maar dat is alweer jaren geleden..) of met naalden (piercings laten zetten is ook geen probleem), maar bloedprikken.. Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk Ik heb het paar maanden terug overwogen, maar toen waren m'n laatste piercings korter dan een jaar geleden gezet, en dan mag je niet.. Nu weet ik het niet.. Het zou nu wel weer mogen omdat het nu wél langer dan een jaar geleden is, maar toch.. Ik heb met een paar buisjes al moeite, laat staan met de hoeveelheid die ze dan afnemen.. Oh bah, nu ik dit zit te typen krijg ik al een heel slap, flauwvallerig gevoel in m'n lichaam.. Wat ben ik toch een mietje
@Shaddixxx: (Ik bedoel dit niet aanvallend, maar met een knipoog.) Niet bang voor piercings, maar wel voor bloedprikken. Haha, wat merkwaardig. Doet me denken aan een vriendinnetje van me die hoogtevrees heeft... en aan parachutespringen doet. Ook zoiets wat helemaal niet bij elkaar lijkt te passen. Dat soort dingen vind ik grappig.
Ja raar he? In het ziekenhuis zeiden ze ooit dat het misschien ligt aan 'dat ze iets van je afnemen'. Ik had gehoopt dat ik er na m'n zwangerschap vanaf zou zijn (ik moest heeeel vaak vanwege 'n hoge bloeddruk ), maar helaas, ik vind het nog steeds verschrikkelijk
Ik heb me vandaag aangemeld als nieuwe bloeddonor, ben benieuwd wanneer ik wat hoor, en ik heb het gedaan naar aanleiding van dit topic, dus dat is positief!
ik ben ook al jaren donor maar ze moeten mij wel eens naar huis sturen door mijn hoge bloeddruk. Is helaas erfelijk en ik weet eigenlijk niet of ik nog mag doneren als ik daar medicijnen voor krijg. Dus zolang het nog mag ga ik zo vaak mogelijk (o positief dus ben ook gewild)
fijn te horen dat er mensen zijn die zich hebben aangemeld, super!!!!!!!!!! het bloed wat ik in januari 2009 heb gekregen kwam vast uit groningen (dichtsbijzijnd) mensen die daar geven super bedankt (assen heeft geen)
ik geef geen bloed. Zou het best wel willen hoor. Maar bij mij prikken ze altijd heel vaak mis bij gewoon bloed prikken (soms moeten ze 7 keer prikken) en van 1 buisje bloed ben ik altijd al bont en blauw. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat er niet voor over heb...
kan je dat niet van te voren aan geven in je zh?? mijn vader kunnen ze ook moeilijk prikken, voor hem komt er een speciaal iemand(anestasist) zodat het in 1 keer goed gaat.
ja soms komt er wel een anesthesist. Maar op de een of andere manier tref ik het altijd dat ze geen anesthesist willen oproepen en dat een of ander co-assistentje wel even wil bewijzen dat ie altijd in 1 keer raakprikt... niet dus.... mijn man is wel eens heel boos geweest! Met mijn infuusprikken zijn ze 2 uur bezig geweest... erg leuk want deed nog pijn ook... mijn hand was paars naderhand.
dat ken ik helaas, ik had de laatste keer (nouja dat ik het bewust mee maakte) te koude handen, (steenkoud in de wachtruimte voordat ik werd geopereerd) dus prikken ging niet goed bah bah bah. wel balen dat het personeel zo slecht meewerkt, slechte zaak
Houd er wel rekening mee dat ze bij Sanquin gewoon veel beter prikken dan in het ziekenhuis. Die mensen doen d dag in dag uit, de hele dag niets anders dan bloedprikken. Ik ben in ieder geval nooit meer zenuwachtig voor het prikken bij de bloedbank, terwijl ik bij 'gewone' bloedafname toch altijd wat zenuwachtiger ben. Daar kunnen ze vaak in mijn linkerarm geen goede ader vinden, dus moeten ze uitwijken naar rechts. (Dat vind ik vervelend, want ik ben rechts.) Bij de bloedbank prikken ze altijd in één keer goed in mijn linkerarm. Nooit een probleem geweest. (Hoewel, inmiddels heb ik er bij de bloedafname ook ééntje ontdekt die goed kan prikken. Zij neemt bij mij ook gewoon links af.)