Hallo allemaal Heb net veel verhalen van jullie gelezen over de 1e echo's die gemaakt zijn en ik dacht ga mijn verhaal er toch even apart op zetten, zodat jullie het kunnen lezen. Vandaag hadden we onze 1e echo, en volgens de berekeningen ben ik 7wk en 5dgn zwanger. Het was vandaag erg druk en liep allemaal uit. Eindelijk zover de inwendige echo. Ze heeft lang naar het scherm moeten kijken om iets te kunnen zeggen. Er was wel wat te zien (ik zag zelf niet echt een duidelijke vorm maar geen hartactie te zien, als ze het ging meten kwam het wel op de 7wk en 5dgn, maar het kon ook de placenta zijn. En links boven was nog wat te zien, maar onduidelijk, daar zag ze wel wat knipperen (hartactie?) ze telde mijn hartslag mee en het was toch echt anders. Helaas kon ze me nog erg weinig zeggen, ja dat ik zwanger ben (dooierzak was te zien) behalve dat ik misschien toch minder ver ben dan we denken. En moet ik dus donderdag 11 sept opnieuw komen voor een echo. Weten ze dan al wel meer? Wat nou als het er nog hetzelfde uitziet? Ik heb ook gelezen dat het soms kan zijn dat er nog geen duidelijke hartactie te zien is, maar wanneer is dit dan wel duidelijk te zien? Helaas moeten we afwachten en even geduld hebben. groetjes rosalie
Hoi meid, Ik had op 7w5d ook mijn eerste echo. Toen werd er tegen mij gezegd dat ik maar 6w5d zwanger zou zijn. Ik zag toen een soort van garnaaltje, een dooierzak en een kloppend hartje. Was toen 8,8 mm groot. Dat was toen heel duidelijk te zien en zelf met een uitwendige echo. Moest 3w later terugkomen en toen bleek ik wel gewoon op termijn te zitten en zag ik al een echt kindje met armpjes, beentjes, kaakbeentjes, neusje etc. Toen al 3.9cm groot. Dus gewoon nog even geduld hebben, het kan in een paar weken zo vreselijk snel gaan. Succes!
Hoi, Hier pas de eerste echo met 9 weken gehad en toen wel een hartje duidelijk gehoord. Misschien ben je idd iets minder ver en krijg je op 11 september meer zekerheid. Spannende dagen! Veel succes en hopenlijk is het allemaal positief.
Ik heb een soort gelijke ervaring ik dacht 8 weken zwanger te zijn maar er waren 2 vruchtzakjes te zien 1 was leeg en de ander zat iets heel kleins in. Wat duidde op een heel prille zwangerschap of het is al mis gegaan in het begin. Met het laatste moest ik volgens de gynaecoloog zeker rekening houden. Aanstaande dinsdag moet ik terug komen om te kijken of het idd mis is gegaan of dat het ini mini vruchtje is gegroeid... Voel me er rot onder 2 weken onzekerheid verschrikkelijk!
Jeetje zeg, dat lijkt me dus echt niet leuk. Ja natuurlijk kan het zo zijn dat er niets aan de hand is, maar ondertussen zit je toch maar weer met extra onzekerheid Heel veel succes, hier word geduimt dat er niets aan de hand is!
Ik had met 4 weken eerste echo, d.w.z. twee weken na n.o.g. en zelfs toen was er in het "rijstkorreltje" (groter was het echt niet) al hartslag te zien. Ik moet erbij zeggen dat dat op een IVF afdeling was en een interne echo, waar de apparatuur aanzienlijk beter is dan op een gewone gyn afdeling. Toen ik met 14 weken weg mocht bij IVF en naar de gewone gyn afd ging voor verdere controles/echo's, werd de kwaliteit van de echo's duidelijk minder. Ik heb toen gevraagd hoe dat kon en mij is toen gezegd dat het dus aan de apparatuur ligt. Ook lijkt de ene arts handiger dan de andere. Niet iedereen kan mooie/goede/duidelijke echo's maken, zo heb ik in de afgelopen 8 maanden ervaren.
iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik op 11 september een echo gehad. Ze konden zien dat het groter was, maar ik kon het nog moeilijk zien. Maar ik was niet 8 wk en 4 dgn maar 7wk, dooierzakje is nog aanwezig. Alleen een wat tragere hartactie 29 september ga ik opnieuw voor een inwendige echo, dan ben ik bijna 10wk en moet het toch echt eens duidelijker gaan worden Helaas moeten we weer even afwachten liefs
Hoi dat is rot het dat afwachten tot 29 september ik moet zelf ook afwachten tot en met 29 september ik was de eerste keer op 1september voor een echo geweest en toen was het 2,3 mm daarn amocht ik 11 september terugkomen voor een echo en toen was het 3,5 mm en klopte het hartje en nu mag ik 29 september terugkomen voor de derde echo en dan moet het redelijk goed gegroeid zijn. Groetjes Esther
Hey hallo, Ook mij staat een echo te wachten op 29 september. Het is mijn allereerste en naar verwachting ben ik dan 7 weken en 1 dag. Het is ook de eerste zwangerschap. Wat spannend allemaal he! Succes de 29e! Liefs van Inkie
Jeetje spannend hoor, om zo lang te moeten wachten. Ik wens je veel stertke toe, hoop dat het in orde is voor jullie. Mnq
Hoi Inkie 27 jij ook succes een maandag en dat het een mooie echo mag worden.Bij mij wordt het mijn 4e kindje. Dankjewel Mng Ik zal blij zijn als het maandag is ik zit echt de dagen af te tellen en dan duren ze extra lang.
Thanks! Ja, hopelijk is alles goed. Ben als de dood dat er niks zit bah.. Eerst maak je je druk of de test wel positief is.. dan is dat zo en dan begin je te piekeren of alles wel goed is met het boontje... tis wa! x
dank jullie wel voor de reacties. Ben nu ook echt de dagen aan het aftellen. Wij weten al dat er een kindje is en het hartje ook klopt, maar ben zo benieuwd of alles nu goed is en of ons kindje nu eindelijk wat duidelijker kunnen zien. En voor de anderen die 29 september ook een echo hebben, heel veel succes en hoop dat het bij allemaal goed is. liefs rosalie
Hallo, Ik heb vandaag ook mijn eerste echo gehad. Ben nu ergens tussen de 6 en 7 weken zwanger en heb vrijdag een bloeding gehad. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat er geen vruchtje meer zat, maar dit bleek wel te zijn. (3.7 mm) Helaas kan ze geen hartje zien, dus moeten we 6 okt. weer terug komen, ben echt als de dood dat het hartje nog steeds niet klopt en dat het weggehaald moet worden of dat ik deze week weer een bloeding krijg en het dan echt weg is. Heeft er iemand ervaring met een hartje wat later is gaan kloppen?
Helaas hebben wij vandaag te horen gekregen dat het niet goed is. Geen hartactie meer en ook niet verder gegroeit. Het was een complete verrassing toen we wisten dat we zwanger waren maar wel heel welkom, en nu komt het toch heel erg hard aan. Moet vrijdag voor curretage.
Hey Es, en...hoe was het gegaan gisteren? Bij ons gelukkig geweldig. Zagen duidelijk het vruchtzakje en de kleine spruit en een heel duidelijk knipperend lichtje dus het hartje klopte heel snel. Fijn hoor, hopelijk was het bij jullie ook goed! Over 3 weken de volgende echo.. dan ben ik 10 weken en 3 dagen. Liefs van Inkie
Hoi Inkie 27 Bij mij is helaas geconstateerd dat het gestopt is met groeien en ik word morgen gecurriteerd.Het is maar 5,1 mm geworden het was met 7 weken nog maar 3,5 mm en het is maar 5,1 mm geworden ik was er al bang voor.Ik had al het gevoel vanaf het begin dat het niet goed was. Maar nogmaals gefeliciteerd met de goede echo ben blij voor je dat het hartje klopt en alles. Liefs Esther