Hoever ben ik nu echt??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Angie4you, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hoi allemaal;
    Ik vraag me toch nou iets af....

Bij de eerste echo (bij de verloskundige) bleek ik 9 wkn en 2 dagen zwanger te zijn. Verwachte komst van ons kindje op 27 December.
    Ik telde zelf uit gezien de laatste menstruatie dat ik uitgeteld zou zijn op 23 December....
    Afgelopen maandag de combinatietest gehad bij het diagnostisch centrum en die zetten de verwachting op 21 December...
    Dat scheelt dus 6 dagen met de echo bij de verloskundige....

Gisteren bij de VK dit voorgelegd en zij houdt zich aan haar eigen telling; dus 27-12-2011. Dus nu 13 wkn en 3 dagen zwanger...

Het maakt niet zoveel uit, want het zal dan wel net tijdens de kerstdagen geboren worden...haha
    Maar was zo blij dat ik al 14 weken zwanger was....tja; wij vrouwen vinden het toch wel fijn als het allemaal een beetje opschiet haha.

Heeft iemand dit ook meegemaakt??

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer echo's minder dan een week afwijken van de termijnecho, dan blijft men uitgaan van de termijn echo.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat hopmarjanneke zegt klopt.

ik had het bij mijn dochter dat ik zelf had uitgerekend dat ik uitgeteld zou zijn op 23 september en met de 8wk echo liep ik iets langer en werd het gezet op 18 september. (kon echt niet kloppen want wist precies wanneer ik me ei had en kan niet voor me eisprong al zwanger zijn geweest maar goed (op die 2wk extra na dan)). met de 12 wk echo waren er echter 3 verschillende metingen. 10wk 5dg, 11wk en 11w1dg. kleine was zich zo een het uitrekken en elke milimeter is 1 dag op die leeftijd. ik was toen dus wel minder lang zwanger en kwam uit op 11wk ipv bijna 12wk. (klopte eerder met mijn berekening. toch bleef de datum staan op 18 september omdat het maar 5dg verschilde. pas als het meer dan 1 week verschilt dan passen ze de datum aan. ik kreeg dus een week kado

4. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Thanks voor jullie reacties!

Het is inderdaad maar net hoe en wanneer ze meten...scheelt inderdaad bij elke meting maar heel weinig en dat is dan meteen een dag verschil.
    Ach het komt wanneer het komt.
    x

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mijn baby loopt ontzettend voor!!!
    Maar ze willen ook niks aanpassen omdat dat wettelijk niet mogelijk is omdat er een termijnecho na 11 weken is gedaan en daar alles is vastgesteld..

Dus dat is weer anders dan dat ik hier lees.

6. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    bij 9 wweken kunnen ze nog niet zo heel pcies meten (zei me vk)
    ze had me toen ook al 4 dagen terug gezet
    maar bij de 12 weken echo ging ik weer 4 dagen vooruit en die datumhouden ze nu ook aan omdat ze toen beter kon meten

7. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oke dus het is zo dat na 11 weken dat ze echt de boel vast stellen.
    Het is wel belangrijk met over tijd lopen..

Meisje naast mij op dit moment, niet om je bang te maken, is echt over tijd en verloskundige zei: met 42 weken ingeleid.
    Maar eerst moet je rijp gemaakt worden etc. dus daar gaan eventueel ook nog 3 dagen over heen..
    Er is al verkalking in de placenta te zien..

Dus zal het wel nogmaals bespreken met je vk..
    Je mag best zorgen hebben lijkt mij.

8. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik ben het helemaal met je eens!!
    ik vind het ook nogal verschil maken mbt de uitgerekende datum...
    een paar dagen verschil..oke...maar 10 dagen vind ik nogal wat!!

ben zelf overgelopen bij me 2de zw.schap tot bijna 42 weken...vind dat ook het max. wat je kunt overlopen...er zitten veel rsico´s aan vast

zij voelen het verdriet en de pijn niet als straks iets misgaat omdat je achteraf toch langer(te lang) zwanger bleek te zijn

je zou het jezelf kwalijk nemen (ik althans wel) als je nu niet in opspraak komt

9. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik snap sowieso niet dat je VK niet de datum van de terrmijn echo aanhoud,maar dr eigen meting in een vroege stadium!!!

10. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    sorry ik zie dat het 6 dagen zijn.....maar dan nog!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dat is de termijnecho geweest. De combinatie test (of echo voor nekplooimeting) wordt niet gezien als termijnecho. Daarom houdt de VK die eerste datum dus aan.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Het "voorlopen" in een later stadium is dan ook ten opzichte van je termijn echo. Tot 12/13 weken groeien alle babietjes zo ongeveer gelijk op. Daarna gaat het echt in groei"scheuten" en groeit ieder kindje in zijn/haar eigen tempo.
    Ze zullen bij "voorlopen" dus niet je uitgerekende datum gaan aanpassen, maar ze kunnen er evt wel voor kiezen om je bijvoorbeeld eerder in te leiden bij risico's.

Deel Deze Pagina