Maandag 1e IUI, Spannend en twee vragen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katja77, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nou mooi nieuws, vandaag zagen ze toch nog op dag 23 van mijn cyclus een rijp eitje. Vanavond ga ik voor de eerste keer de pregnyl spuit zetten en dan maandag om 12.00 IUI

Hoe lang duurt zo iets? Ik heb namelijk om 13.30 een sollicitatiegesprek.

Wat nu als de ei vanavond of morgen al springt? Dan wordt IUI neem ik aan afgeblazen?

Is het verstandig om nu vandaag / morgen alsnog te klussen? Of juist niet?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Katja, spannend voor jullie! het duurt minder dan een half uur met nog even blijven liggen erbij, dus dat ga je wel redden denk ik. bij mij en heel veel anderen checken ze niet of het eitje er nog zit dus je iui gaat sowieso door. succes!

3. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij duurt de IUI hooguit een kwartiertje. Soms moet je even wachten in de wachtkamer. En bij ons wordt er nooit gekeken of het ei gesprongen is. Ik heb er wel eens naar gevraagd en kreeg als antwoord dat de Ovitrelle dit echt wel regelt.

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook onze 1e IUI op een maandag om 12u! En ik moest wel even blijven liggen, 10 min.

Omdat het even wat lastiger ging om het zaad in te brengen, duurde het ietsie langer. Maar om 12.20u mocht ik me weer aankleden en konden we gaan.

Wij mochten die vrijdag ervoor voor het laatst klussen, anders gaat de zaadkwaliteit achteruit.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie net zoveel geluk hebben als wij bij de 1e IUI! :D

5. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Wanneer wij maandag iui hadden gingen we nog wel klussen op zaterdagavond, dat zaad is dan ook nog vers voor als het ei eerder mocht springen. en anders is het zaad nog goed tot maandag. Tevens was het advies van onze arts om ook maandagavond na de iui nog te klussen. Er moest gewoon lekker veel zaad naar dat ei toe.

6. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best spannend jullie 1ste IUI, ik heb afgelopen maand ook mijn eerste IUI gehad. Het is zo gebeurd en je mag er inderdaad nog een kwartiertje blijven liggen. Ook bij mij hebben ze niet gechecked of hij al gesprongen was, maar volgens mij kunnen ze dat ook niet zien op een echo. Ik zou ook 2 dagen ervoor nog een keer klussen (voor jou dus vanavond) en na de IUI ook nog klussen, niet geprobeerd is altijd mis. Heel veel succes, ik hoop dat het bij jullie wel de 1ste keer mag lukken. Ik heb woensdag een echo (fm) en hopelijk eind van deze week mijn 2de IUI.

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor alle reacties en adviezen.

Ik moest zonet nog met haast naar de apotheek. Ik had de pregnyl zonder te kijken in de kast gekwakt. Nu ik de prik ging klaarmaken zag ik pas dat ie in de koelkast moet. Heel suf!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    bij ons bleek trouwens wel de zaadkwaliteit na anderhalve dag slecht waardoor de eerste iui niet telde, de keren erna maar drie dagen ertussen gehouden. maar voor veel mensen geldt geloof ik dat het wel prima is na anderhalve dag.

9. Hmm, ik zou geen sollicitatiegesprek durven plannen, anderhalf uur na een afspraak. Wij zitten regelmatig 3 kwartier tot een uur in de wachtkamer omdat alles uitloopt..

Bij ons doen ze trouwens niet aan 'blijven liggen', dat verschilt ook per ziekenhuis.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wordt het om 12.00 ingebracht?
    Of moet je, je om 12.00 bij het lab melden om het zaad in te leveren?

Als je pas om 12.00 het zaad moet inleveren ga je, je sollicitatie niet redden, want het bewerken duur al 45 minuten.

I

Deel Deze Pagina