Maandag gyn.. Wat kan ik verwachten??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissJG, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen

Ik en me man moeten dus maandag naar de gyn omdat het ons niet lukt om zwanger te worden.
    Hoe dichterbij we komen hoe banger ik wordt.
    Wat kan ik verwachten??

Liefs mij

2. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    Waarschijnlijk krijg je eerst gewoon een start gesprek waar er dingen uitgelegd gaan worden en eventueel afspraken worden gemaakt voor onderzoeken zo was het teminste bij ons die dag krijg je veder nog geen onderzoeken

3. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Met welke reden ben jij doorgestuurd??
    Ik heb gegoogled en dat had ik dus niet moeten doen..
    Wat ik kan vinden gaat over inwendige echo's en bloedprikken.
    Ik weet zo even niet welke van die 2 dingen ik erger vindt!

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Dan vind je het misschien niet leuk om mijn reactie nu te lezen. Ik kreeg namelijk wel gelijk de eerste keer dat ik naar de gyn moest een inwendig onderzoek én een bloedonderzoek. Dus ik denk dat het er heel erg aan ligt per gyn en waarom je naar de gyn gaat.
    Sorry

5. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik inderdaad niet zo blij mee..
    Ben zo bang voor de onderzoeken!
    Ik lees ook bijna overal dat de meeste gelijk
    onderzocht werden.
    Wij gaan heen omdat het na een jaar nog steeds niet is gelukt.
    Me eisprong wel vaker kunnen vinden doormiddel van ovulatietesten.
    Ben zo zenuwachtig moet die rond die dag ook ongesteld worden.
    Hoop dus eigenlijk dat ik zondag een posi test in handen heb.
    Maar na zo'n lange tijd geloof ik daar niet zo meer in.

Liefs

6. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je hoeft echt geen aorry te zeggen hoor!
    Het is gewoon een antwoord op mijn vraag:)

7. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn laatst ook geweest, meteen onderzoeken gekregen. Echo, bloed en zaadonderzoek. Ik heb al heel vaak inwendige echo's gehad en dat valt echt reuze mee!! Misschien ongemakkelijk omdat je daar met je benen wijd ligt, maar daar wen je zo aan ;) ze zien niet anders... :D
    Ik vond het heel fijn om te gaan, nu word er tenminste actie ondernomen, en als er wat mis is kunnen ze je helpen! Ik hoop natuurlijk dat je een positieve test in handen hebt voordat je gaat! Maak je echt maar geen zorgen meis, het valt reuze mee!!

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij zijn naar de gyn gestuurd nadat bekent werd dat mijn man zijn zaad niet goed was. als je het zaadje ziet als kop en staart, miste bij hem grotendeels de kop. De kop is nafuurlijk nodig om binnen te dringen in mijn eitje. Weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen.

Ons eerste gesprek mochten we gelijk met de billen bloot. ik werd voorgesteld aan de eendenbek en er werd een kweekje gemaakt. mijn vriend werd van onder ook nog even bekeken. Er werd een afspraak gemaakt voor eventueel vervolgproject. Echter, bleek ik 1 dag later zwanger. Ik zei nog "das een super gyn, die hoeft maar te kijken en ik ben zwanger!" Whahahahaaa!!

Maar denk dat het overal weer anders zal zijn. succes iig!

9. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @MissJG, je hoeft niet bang te zijn voor die onderzoeken hoor. Was zelf best wel bang voor dat inwendinge echo, ik had van te voren geen idee wat ze zouden gaan doen, maar was er gewoon heel bang voor. Maar met 1 a 2 minuten heb je je broek alweer aan en is dat alweer voorbij. Zelf heb ik geen moeite met bloedprikken dus dat scheelt alweer.
    Hoop voor je dat het allemaal mee valt.

10. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reactie's!
    Ik hoop maar dt het indd allemaal meevalt!
    Zal in iedergeval even laten weten hoe het is gegaan.

Liefs

11. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Bij ons was het een soort intake. Hij stelde wat vragen over mijn cyclus en leefstijl. Verder kreeg ik een echo en moest ik laten bloedprikken.

Succes!

12. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Moet wel zeggen dat ze mij de mogelijkheid hebben gegeven om nee te zeggen tegen die echo. Omdat het nogal onverwacht was. Ze zei dat we ook de volgende keer een echo konden doen. Alleen wilde ik zelf niet nog langer wachten en had ik bedacht dat hoe meer ze wisten hoe beter.

Ik zag er heel erg tegenop, maar het valt wel mee. Echt waar.

13. Tuttie85

Tuttie85 Actief lid

11 okt 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey missJG,

Ik snap dat je de echo spannend vindt, maar het valt echt reuze mee.
    Ik heb afgelopen zaterdag zo'n echo gehad om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Ik was ook nooit eerder bij de gyn geweest maar het viel me alles mee. Als je uitlegt dat je het spannend vindt dan houden ze daar vast wel rekening mee.
    De echokop die ze bij mij gebruikte was ong 3 cm doorsnee. Ze gebruiken ook wat gel. Ik voelde het eigenlijk amper. De eendebek viel ook erg mee. Was wat koud, maar als je zo goed mogelijk probeert te ontspannen en goed doorademt dan komt het helemaal goed. Sterkte meis! Ik duim voor een snelle goede afloop!

14. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    kan best een soort van intake zijn hoor. wellicht heb je de vragenlijsten al ingevuld, anders krijg je die nog. alles bespreken wat er te bespreken valt. en afspraken maken voor de volgende onderzoeken..
    inwendige echo etc. valt allemaal best mee. maar voor alle onderzoeken telt: ontspan! daar waar mogelijk. ga niet als een stress kip in de stoel liggen.. :)
    en misschien een kleine tip als je het wat ongemakkelijk vind om in je blootje te lopen; trek een wat langer truitje/tuniekje aan.

15. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Dat is inderdaad een goede tip. Was ik nog vergeten te noemen, maar doe ik ook altijd. Voelt een stuk prettiger.

16. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen

Bedankt voor de reactie's!
    Het zijn ook de onderzoeken waar ik zo bang voor ben juist omdat je je moet ontspannen. Heb wat vervelende dingen mee gemaakt dus vindt het heel erg moeilijk om me kleren uit te trekken en dan ook nog van alles daar zeg maar...
    Ik ben indd wel erg blij dat er eindelijk gekeken wordt of er wat aan de hand is maar ben ook bang voor de uitslag. De meeste hebben toch een miskraam gehad in zoveel tijd mocht het niet lukken.
    Dat is in iedergeval wat ik meestal lees. En hoe verdrietig en verkeerd het mischien is dan weet je wel dat het kan.. Ik hoop dat dit niet verkeerd opgevat wordt! Alvast sorry voor de meiden die ik hier mee kwets. Er is natuurlijk niks ergers dan een kindje verliezen!
    Heel erg bedankt voor de tip om wat langs aan te trekken!
    Dat maakt het voor me gevoel wel wat prettiger!

Liefs mij

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap dan heel goed dat je dan tegen de onderzoeken op ziet.... Ik hoop voor je dat het toch een beetje meevalt!! Duim voor je!

Mij kwets je daar echt niet mee, met je opmerking. Want het is nu eenmaal zo, als je al een keer zwanger bent geweest (hoe k*t en verdrietig het ook is dat het mis is gegaan :(), je weet dan in ieder geval dat het niet onmogelijk is.... Geeft natuurlijk geen troost op het feit dat het nog niet is gelukt.... En je krijgt daar geen zekerheid van dat het ooit wel eens gaat lukken...
    Ik begrijp je onzekerheid heel goed hoor!! Ik hoop voor je dat als er een medische reden is, dat ze je dan kunnen helpen en je heel snel een positieve test in handen hebt!!
    Sterkte!!

18. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Snap heel goed dat je tegen die onderzoeken opziet. Ik snap de reden heel goed, dat was bij mij ook de reden waarom ik er moeite mee had. Maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet, en dat staat daar ver boven. Het komt best goed joh!
    Gaat je partner mee naar de gyn? Die helpt je daar dan wel doorheen hoor!

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    volgens mij ligt t ook aan waar je in je cyclus zit of ze gelijk onderzoek doen
    wij moesten vorige maand ook voor de 1 e x na de gyn omdat t zwanger raken nog niet gelukt is na 14 maanden
    wij hebben vragenlijst ingevuld en ik kreeg gelijk inwendige echo waarna ik elke 3 dgn terug mocht komen
    tot na me eisprong,daar was onduidelijkheid over dus bloedgeprikt en daaruit bleek dat ik geen eisprong heb.
    zaadonderzoek van me man was wel goed,
    nu heb ik afgelopen week weer bleodgeprikt en gaan we vanaf zondag weer elke 3 dgn voor een echo
    de andere cyclus was ik halverwege begonnen dus nu gaan we kijken van begin tot eind om te kijken of ik dan wel eisprong heb,maar de vermoedens zijn al dat t probleem bij mij ligt
    erg hard om te horen en ook pijnlijk maar nu weten we in ieder geval waarom t zwanger worden nog niet is gelukt.

heel veel succes

ps die echo`s wennen wel na 2 a 3 x weet je zelf ook waar je na moet kijken en dat leid wat af

20. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    HAHAHA hilarische reactie!

Deel Deze Pagina