hoi , vroeg me af wanneer jullie bevallen zijn van een 2de kindje? Was dit voor 40 weken? En liep jullie bevalling vlotter?? Ben ongelooflijk bang voor de bevalling mijn 1ste bevalling was de hel... en dan de tijd erna waren nog veel pijnlijker
Bij mijn 2e ben ik iets eerder bevallen dan bij de 1e, maar nog wel na de 40 weken (40+1 ipv 40+6). De bevalling zelf ging veel vlotter. De aanloop was rommelig (paar dagen voorweeën) waardoor ik niet goed doorhad wanneer het nou echt begon. Maar uiteindelijk duurde mijn 2e bevalling 9 uur, vanaf de eerste regelmatige weeën tot aan de geboorte. Hiervan hooguit 10 min persweeën gehad; ik deed niet eens goed en wel mee of madame had zichzelf al gelanceerd Herstel ging veel sneller; van de eerste keer was ik veel vermoeider/slapper (die bevalling had ongeveer 20 uur geduurd, met 1,5 uur persen en iets meer bloedverlies dan de tweede). Na de tweede was ik vrijwel direct weer op de been. Wel meer last van naweeën, maar die waren na een dag of 3 ook wel over, en met paracetamol goed te hebben.
Hier tweede ook heel makkelijk. Eerste was een hel. Bij de tweede heb ik het bijna zogezegd fluitend met 2 vingers in de neus gedaan de bevalling Bij beide ben ik ingeleid. Eerste keer ( liep 10 dagen overtijd ) was vreselijk met erge weeenstorm. Tweede ( was met 38 weken maar kindje 1 kg zwaarder dan de eerste )was heerlijk ( als je dat zo mag noemen ) net of ik het zelf deed. De eerste duurde 8 uur, tweede 4 uur. Herstel was bij de tweede stukken sneller. Na 3 dagen haalde ik mijn oudste zoontje al van de peuterspeelzaal. Vloeien was ook stukken minder als eerste keer. Net een gewone ongesteldheid Denk dat het voor iedereen verschillend is. Wij kunnen wel zeggen dat het makkelijker was maar hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk. Maar hoop het wel voor je! Sterkte! en laat het maar zo veel mogelijk los. Het komt zoals het komt!
met name het persen bij de 2de is stukken eenvoudiger. Ik was zelfs in verwarring "hoe bedoel je ik zie zijn hoofdje al, ik begin net"
Eerste kindje geboren met 39 weken en 1 dag. 12 uur weeen, hoofdje lag verkeerd: resultaat 1,5 uur persen en subtotaal ruptuur. zo'n 70 hechtingen en lastig en pijnlijk herstel Tweede kindje geboren met 38 weken en 3 dagen. 4 uur weeen. 2 (!!) minuten persen. 1 hechtinkje en anderhalf uur later fris en fruitig weer naar huis. Kortom de tweede bevalling was zalig vergeleken bij de eerste. Wel veel naweeen gehad, maar als dat alles is. Liefs
hahaha, herkenbaar! bij mijn tweede braken de vliezen spontaan toen ik de eerste keer persdrang had gevoeld. en meteen voelde ik het hoofdje staan! ik dacht nog: he, dat kan helemaal niet? maar twee weeën later had de vk mijn dochter al beet. (de vk, die zelf net haar handschoenen aan het aantrekken was op het moment dat die vliezen braken, ze was echt nét binnen!)
Mijn eerste kwam na 24 uur weeen met een spoed keizersnee met 41 weken en 4 dagen. Bij de 2e zou ik ingeleid worden met 40+5 dagen, echter kwam hij alsnog diezelfde nacht uitzichzelf! Het waren een kleine 8 uurtjes later toen hij er was na een vacuum verlossing. Ja "in de regel" gaat de 2e keer sneller omdat je baarmoedermond al een keer verwijd is. Een 3e of 4e zou zelfs nog sneller gaan! Een bevalling is nooit leuk, maar ga vooral niet zitten stressen, dan word het alleen maar erger. En anders vraag je eeb gesprek aan bij gyn/verloskundige. Bij ons ziekenhuis (carolus Den Bosch) hebben ze standaart zon gesprek gepland rond de 30 weken... succes en houd de cliches in gedachte: er is er nog nooit 1 blijven zitten, het is het allemaal waard, errna ben je het zo "vergeten"
bij de eerste en 2e bevallen met 36 weken, bij de eerste 21 uur over gedaan met 12 minuten persen en de 2e 16 uur over gedaan waarvan 8 minuten persen bij de eerste erg last gehad van aambeien na die tijd, en ook uitgescheurd plassen deed erg zeer ! ook een erg beurs gevoel van onder, bij de 2e geen aambeien wel uitgescheurd maar geen pijn, ook geen pijn bij het plassen en zelfs geen beurs gevoel gehad.
De eerste keer begonnen met gebroken vliezen(39,5dagen)...23uur en om 9:55 geboren dmv vacuum..placenta wilde er niet uit...nacht moeten blijven.. De tweede keer begonnen met weeën (40dagen) om 19uur...0:00 naar het zk gegaan en om 5:36 geboren...12 minuten geperst..weer placenta die er niet uit wilde, nu zelfs nog langer dan een uur over gedaan...weer nachtje moeten blijven Al met al bijna dezelfde bevalling gehad...alleen nu zelf geperst!!
van de eerste bevallen met 39+5 en van de 2e met 40.3... 5 dagen later dus. maar wel een vlottere bevalling. de eerste heb ik 8 en half uur over gedaan en de tweede maar 4 en half uur. de tweede bevalling ging ook echt een stuk makkelijker! maar ik heb wel veel meer, langer en heftigere naweeen gehad.. dus aan alles zit een keerzijde
tweede ging een heel stuk sneller de eerste 5 uur eerste wee en 4 uur smiddags geboren de wteede 5 uur eerste wee, nog wel rustig kunnen liggen, het werd pijnlijk om 10 uur en dacht hiervoor nog dat het over zou gaan 10 uur ik had toen 5 cm kwart voor 12 geboren hij was ook nog een sterrenkijker well erg last van naweeën gehad
de eerste geboren met 40+4 met een ks. 3 dagwn weeen gehad. de 2e ingeleid met 38+4 en op een natuurlijke manier bevallen