Fitness ball bij bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Foxymama, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Wij hebben op het werk zo'n fitness ball en dat ding is heerlijk voor mijn rug.

Heb gehoord dat je dit ding ook kan gebruiken om je weeën op te vangen, maar ken niemand die dat daadwerkelijk gedaan heeft.

Dus weet iemand of dit mogelijk kan werken en wat zijn jullie ervaringen ermee???

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buurvrouw heeft mijn fitnessbal daar voor gebruikt. Beviel zo goed, dat het ding mee moest naar het ziekenhuis.
    Heeft mij wel op een idee gebracht in ieder geval.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Het idee is dat je erop gaat zitten en dan heen en weer of van voor naar achter kan wiegen. Je bekkenbodem ontspant beter en de beweging helpt dan mee met het opvangen van de weeen. Ik heb het ook gebruikt en vond het heerlijk :D

4. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Ja! Ik werd in het ziekenhuis ingeleid omdat ik 2 weken over tijd was. Na een aantal uur wist ik niet goed hoe ik mijn weeen moest opvangen, het werd erg herftig. Toen kwam een verpleegkundige met zo'n bal aanzetten. Ik wist niet zo goed wat ik er allemaal mee kon doen, maar het zat erg lekker en mijn man zat achter mij zodat ik niet om kon vallen. Zo heb ik het wel een tijdje vol gehouden.

5. Duikertje

Duikertje Lid

7 apr 2011
    15
    0
    0
    Roosendaal
    Als je op bevallingsbal zoekt, kom je wel sites tegen.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ikheb er juist overheen gehangen, bij beide bevallingen, en dan lekker heen en weer wiegen, was erg lekker.In het ziekenhuis heb ik ook zo;n bal gevraagd en gelukkig hadden ze die, super!!!

7. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn bevalling ging heel snel. Nou ik wouniet eens diep inademen laat staan op zoeen bal zitten want dan deed alles pijn.
    Maar je kan hem toch meenemen, misschien vind je het wel fijn misschien niet.

Deel Deze Pagina