Bloeddrukstijging teken van bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door janneke000, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi hoi!
    Net bij mijn vk geweest. Mijn bloeddruk was de hele zwangerschap 120/60. Vorige week was hij 135/70 en net was hij 140/85!
    Ze beweert dat dit een teken is dat de bevalling eraan komt! :D Ik hoop dat natuurlijk ook, maar ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die dit zo hebben ervaren?
    Bij wie steeg de bloeddruk ook aan het einde en hoe lang daarna beviel je?

Ps, bij mijn dochtertje is dit ook gebeurt. Heb net in de oude papieren gesnuffeld :D

Liefs, Janneke

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Met 40 weken steeg hij ineens, met 42 weken bevallen (niet spontaan overigens, anders had ie er nou nog gezeten);)

Bij mij zei het dus niks, sorry.

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Dat zou wel super zijn! ;) Bij mij stijgt hij de laatste weken al en nogsteeds een baby in de buik!

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Bij mij steeg hij ook op het einde, maar ik ben bevallen op 41+6. Dus zei bij mij niets :D

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    aaah het zou wel jammer zijn als dit een fabeltje is :D

6. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Bij mij stijgt het heel geleidelijk ook. Ben begonnen met 105/60 en zit nu op 120/80. Nog niet hoog maar stijgt wel. Mag toch hopen dat ik een keer ga bevallen..... nu ruim 41 weken.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Een plotselinge bloeddrukstijging (onderdruk die meer dan 15 omhoog gaat, met name) vind ik vooral een reden om wat verder onderzoek te doen. Bijvoorbeeld eiwit in urine bepalen, kijken of je geen hoofdpijn hebt, sterretjes ziet, 'hoge' buikpijn hebt. De gevallen die ik ken waar het een teken van naderende bevalling was, betrof ingeleide bevallingen omdat de dames tegen een 'zwangerschapsvergiftiging' (is niet officiële term) aan zaten....

Heeft ze hier ook naar gekeken?

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    nee... Ze zei dat ze dat pas nakijken als de onderdruk 95 of hoger wordt? Urine is dus niet nagekeken. Maar ik heb dan ook geen hoofdpijn of iets dergelijks...

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn VK zei toen mn bloeddruk iets stijgende was dat het sowieso gebruikelijk is tegen het einde van een zwangerschap. Is ook makkelijk gezegd van je VK dat je bevalling nadert met dat termijn ;)!!
    Wat ik wel vreemd vind is dat ze niet nader onderzoek doen bij een onderdruk van 85. Toen ik zulke bloeddrukken kreeg moest ik om de dag terugkomen en bij de geringste stijging kreeg ik bloedafnames en urine onderzoeken ivm mogelijk gevaar voor "zwangerschapsvergiftiging". Ook ik had geen duidelijke klachten, althans: wat ik voelde had ook bij een gewone zwangerschap kunnen passen, maar zat na een halve week medicatie en regelmatig CTG;'s toch in het ziekenhuis om ingeleid te worden!! Sta er dus op dat ze je wel goed in de gaten houden!

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Toen bij mij de onderdruk 85 was kreeg ik wel verder onderzoek... Ze zei in eerste instantie ook : misschien ga je wel snel bevallen! Maar ik eindigde uiteindelijk bij de gyn, die bij een onderdruk van 100 en eiwit in mijn urine toch maar besloot in té leiden, dus uiteindelijk had de VK gelijk... ik ging snel bevallen!

11. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Ik had de gehele zwangerschap 120/70. 2 dagen voor de bevalling liep dit op tot 170/95. Het kan dus wel.. Ik was wel 41+2 dagen zwanger.

12. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ben benieuwd of dit zo is .. ga t vanmiddag gelijk ff checken met mijn vk..
    is t bij jou nog niet aan het rommelen janneke??
    (we zijn op de zelfde datum uitgerekend geloof ik :))

13. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi! Op 6/7 oktober? :D
    Hier rommelt het idd wel, maar dat doet het al vanaf week 37... Daar schenk ik dus niet zoveel aandacht meer aan :p Ben nu 38.6 en mijn eerste meisje werd geboren met 39.3 dus het wordt steeds spannender!!! :D Voel jij al wat? :D

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    jaaah 6 okt! dus ook 38.6 vandaag!
    t rommelt hier ook al wel wat.. dacht misschien dat t vannacht zou doorzetten maar deed het helaas niet :(

Het duurt me veel te lang hahah!
    ben gewoon veel te nieuwschierig naar ons meisje..
    alleen t idee al dat je t niet in eigen hand hebt.. vind ik zooo lastig..:)

maar naarmate jij dichter bij die 39.3 komt zal t voor jou wel steeds spannender worden!

heb net nog ff gekeken naar mijn bloeddruk op de zwangerschapskaart maar die schommelt nogal dus hij klimt bij mij nog niet omhoog ;)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het vreemd, wat je vk zegt.
    Je hebt van jezelf een lage bloeddruk, dan gelden er voor jouw andere 'risicowaardes' dan voor iemand met een onderdruk die normaal al hoger ligt. Je bent van 60 naar 85 gegaan. Dat alleen al zou voor mij reden zijn om te vragen om een eiwitbepaling.
    Er hoeft niets aan de hand te zijn, maar een stijging van 25 is gewoon erg veel, ook al is 85 geen onderdruk die per definitie gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Bij mij ging m'n bloeddruk niet omhoog, overigens, op het eind. Het omgekeerde is dus in elk geval niet waar; ook zonder bloeddrukstijging kun je zomaar gaan bevallen.

16. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Mijn verloskundige vertelde me vandaag dat het normaal is dat de bloeddruk aan het einde van de zwangerschap hoger wordt maar dat het geen teken is dat je snel zult bevallen..:( jammer

17. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    hmm jammer :p Maar ja, mijn vk gelooft ook in geslachtsbepaling met de hartslag en we weten dat dit ook een bakerpraatje is :p Dus ach :p
    Bloem klets mee in 'baarmoedermond half verstreken'!! Daar zitten we met een paar die even ver zijn!
    Ik vind het ook naar om zo 'machteloos' te zijn. Normaal kan je zo'n beetje alles in je leven plannen of regelen, maar dit laat zich niet beinvloeden! Het is heel raar om elke dag te wachten... Natuurlijk komt de baby ooit wel, maar toch. Elke dag langer wachten op zoiets moois is er 1 teveel :p
    Liefs,

18. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, je kunt het ook anders bekijken: mijn bloeddruk steeg inderdaad iets te hard en een paar dagen later was ik moeder. Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik door die gestegen bloeddruk ingeleid ben. Dus tja, het kan een voorteken zijn, maar niet altijd van een natuurlijke bevalling ;).

19. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    @Janneke, als je bloeddruk bij de volgende controle nog steeds veel hoger is dan anders, zou ik er echt op staan dat ze even verder kijken!

Ik had tot vorige week een normale, stabiele bloeddruk, maar bij de controle afgelopen vrijdag was hij ineens gestegen naar 140/90. Dat was voor mijn verloskundige een reden om mijn urine na te kijken en daar bleek een spoortje eiwitten in te zitten. Allemaal nog op het randje, maar voor de zekerheid heeft ze me toch voor verder onderzoek naar het ziekenhuis doorgestuurd. Heb daar dezelfde dag nog een CTG gehad, een echo voor een vruchtwatercheck en opnieuw urine onderzoek etc. Uiteindelijk was alles goed, zowel met de baby als met mij, en mocht ik gewoon naar huis, maar ik moet nu wel om de dag komen om mijn bloeddruk te laten meten. Die is inmiddels ook alweer gedaald, maar ik ben toch blij dat ze zo voorzichtig zijn en me doorgestuurd hadden. Liever het zekere voor het onzekere denk ik dan...

20. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik zal het in de gaten houden! Mijn vk zei dat een onderdruk van 95 pas reden is tot zorg, maar ik vond zelf ook al wel dat het een behoorlijk verschil is van 120/60 naar 140/85...

Deel Deze Pagina