Dit dus. Ik hoop ook voor je dat je snel mag bevallen. Bij mij hebben ze (bij de eerste zwangerschap) met week 38 geprobeerd in te leiden met gel, keer op keer, maar er gebeurde niets. Met week 39 een ballon geprobeerd te plaatsen, maar de baarmoedermond stond te ver naar achteren, waardoor zelfs de beste gynaecoloog van het ziekenhuis de ballon niet geplaatst kreeg. Uiteindelijk pas met 40 weken en 1 dag bevallen (na 24 uur, middels een spoedkeizersnede) Voor mij was het proberen te plaatsen van de ballon niet prettig, maar dat kwam dus omdat de baarmoedermond te ver naar achteren stond. Weeën opwekkers gaan ze pas toedienen als de vliezen gebroken zijn. Heel veel succes en hopelijk is jullie kleintje er heel gauw!!
Nou ik had niet gelijk weeen met de ballon hoor alleen wat krampen waardoor ik van de 2cm ging (had ik voor het aanbrengen van de ballon) naar 3cm binnen 4uur. Hij heeft 4 uur gezeten. Daarna breken ze je vliezen en toen kwamen ze wel. Door de weeenopwekkers ging het wel snel. Om 18:30 ging die ballon eruit en 's nachts om 1:38 was ze er... dus nog wel aantal uurtjes hoor. toi toi toi meid!!!!
Wat ben ik ontzettend laat met mijn reactie! 9/12 om 7h zou ik ingeleid worden, maar op 8/12 om 20h zijn spontaan mijn vliezen gebroken! om 21h waren we in het ziekenhuis en om 22h begonnen de weeën. 10h later (om 6h 'smorgens) heb ik dan uiteindelijk de ruggeprik gekregen en weeënopwekkers; ik had nog maar 3cm ontsluiting. om 14h zaten we aan de maximale hoeveelheid weeënopwekkers dat ik kon krijgen en toen had ik nog maar 4,5cm ontsluiting. Er werd dan ook onmiddellijk beslist om een spoedkeizersnede te doen. om 15h07 werd dan uiteindelijk ons zoontje geboren! Het was best wel een heftige dag!