Een -liefdevolle- 'taak' voor de papa

Discussion in 'De bevalling' started by Miles, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Dag dames,

Omdat ik twijfel of het mogelijk is en omdat ik graag ervaringen hoor van andere mama's wil ik graag mijn vraag hier stellen:

Stel, ons meisje is geboren, en dan bedoel ik echt nét geboren, is het dan mogelijk dat de papa haar 'aanneemt' van de VK, en haar dan aan mij geeft om op mijn borst te leggen? Of legt de VK haar direct *flats* bij mij op de borst?

Ik vind het namelijk een mooi moment als hij haar vast kan houden en aan mij kan geven, maar misschien dat dit in de praktijk helemaal niet haalbaar is? Gezien mijn beperkte ervaringen hiermee hoor ik graag jullie mening! Nou snap ik dat sommige kunnen denken 'als dat is wat jij wilt dan moet dat zo gebeuren', maar ik ben best praktisch ingesteld en ik begrijp: wat kan dat kan, en wat een ingewikkelde toestand wordt dat moet je misschien maar beter vermijden en kijken naar een andere manier ofzo.. Lekker vaag maar ik hoor het graag!

Liefs

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor, mijn VK vroeg toevallig of manlief hem wil aanpakken. Dat kan. Ze assisteren dan wel uiteraard met aanpakken en op de borst leggen. (Mits het allemaal ook medisch haalbaar is dan maar bij een "gewone" bevalling is het mogelijk!)

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Oh dat is een goed idee van jou! Dat had ik eigenlijk ook wel zo gewild.
    De gynaecoloog trok mijn dochtertje na de laatste per eruit en deed d'r gelijk op m'n borst. M'n vriend was blij aan het dartelen en vertelde me 10 x dat ze is geboren hahaha (Duh!)

Wat ik wel persè wou is dat m'n vriend haar kleertjes aan zou doen.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ja ,natuurlijk kan dat!
    De verloskundige/gyn moet natuurlijk wel op de hoogte zijn en zal waarschijnlijk een stukje assisteren,maar als er geen gekke dingen zijn kan je man de beeb verder aanpakken en aan jou geven

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja dat kan.
    Ik heb een bevalplan gemaakt en daarin gezet dat ikzelf of mijn partner het kindje aanpakt, mits dat medisch allemaal verwantwoord is natuurlijk. Ik wil in bad bevallen dus de VK kan het daar beneden ook niet goed zien.
    De vk zal wellicht assisteren of een handje helpen maar alles is in ieder geval bespreekbaar en vaak ook mogelijk.

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    De verloskundige heeft het mij al gevraagd uit haarzelf of mijn partner dat zou willen. Ik heb het vriendlief gevraagd, maar die vond het maar een rare vraag, die wil het niet. Vind eng ofzo denk ik.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik had daar niet bij stilgestaan, dat dat kon. Inderdaad wel heel mooi als je partner dat kan/mag/wil doen. Nu kon het bij mij ook niet, ik had een vacuumbevalling en Fender lag opeens op mijn borst. Pas in het bevallingsverslag van de gyn las ik dat een co-assistent hem heeft opgevangen en aan mij heeft gegeven.

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Mijn man heeft het helemaal alleen gedaan!! Hij was de eerste die haar aanraakte toen ze er uit kwam en met ondersteunende woorden en instructies van de vk heeft hij haar op de wereld gezet en aan mij gegeven! :D Was inderdaad enorm speciaal!! Twijfelde nog enorm hoor, want het is wel even een full frontal view zeg maar... Ik dacht: dat kan hij maar beter niet zien :p :D Maar hij zag zelf de mooie kanten er ook van en heeft het geweldig gedaan! Heel speciaal!
    Je kunt die gewoon vragen aan je vk hoor! Dit kan prima, mits er geen gekke dingen gebeuren. Waarmee ik bijvoorbeeld bedoel een sterrenkijkertje of een knip die nodig is...

9. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Zelf vind ik het idee dat hij haar daadwerkelijk 'eruit' haalt nog een beetje too much, vooral dat frontal view verhaal ja, maar haar aanpakken nadat de vk het meest confronterende gedeelte (ik heb een behoorlijk horrorbeeld voor me van hoe het daar beneden er dan uit moet zien) gedaan heeft, dat lijkt me mooi. Dat hij haar van de vk aanneemt, tegen zichzelf houdt, dat ze meteen contact maakt met haar papa, en dat hij degene is die haar met haar mama samenbrengt, ik zie een ideaalplaatje voor me nu haha!

Het mooiste hieraan lijkt me dat ik dan kan zien hoe hij het ervaart, hij heeft dan voor het eerst contact met haar, ik heb dat middels het dragen natuurlijk al meer gehad en heb het gevoel er al bij, en het lijkt me zo mooi om die eerste echte momenten te zien tussen hem en zijn kleine meisje, dat dan papa mijn meisje geeft maakt het af.. *emo momentje*

10. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zeker dat dit mogelijk moet zijn als de omstandigheden dit toelaten.
    Bij de geboorte van mijn dochter heb ik haar helemaal zelf aangepakt en haar zelf op mijn borst gelegd. ML heeft even later de navelstreng doorgeknipt.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij een normale (ongecompliceerde) bevalling is dit zeker mogelijk. Sterker nog: als je partner dit wil hoeft hij de baby niet eens aan te nemen van de verloskundige, maar kan hij de baby echt zelf pakken. Mijn man vond dat wat spannend dus hebben de verloskundige en hij de baby samen aangepakt en bij mij gelegd. Dat was bij de jongste, bij de oudste heeft de vk dat zelf gedaan.
    Zowel bij de oudste als de jongste heeft mijn man geholpen met de eerste keer aankleden. Of niet geholpen, maar gewoon zelf gedaan. Alleen bij de oudste stond de kraamverzorgster wel echt gereed om hem te helpen zeg maar. Bij de tweede wist hij natuurlijk wel hoe het moest.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dit is inderdaad mogelijk.
    Ik wil vragen of ik hem zelf aan mag pakken...zo mooi!!:D

13. sther3

sther3 Niet meer actief

Dit kan zeker, bij mij heeft mn man hem ook het laatste stukje eruit gehaald. Wel hele relaxte bevalling, daardoor kon het. Hij stond overigens aan de zijkant, bij mijn hoofd, dus heeft het niet van voren gezien.

14. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Ik geloof niet dat mijn man het wilde.
    En t was ook totaal geen normale bevalling, maar ik heb zelf uk aangepakt. Op de fotos is te zien dat de gyn haar wel begeleidde, maar ik heb haar zelf gepakt en op mn borst gelegd. Ik heb bij de derde ook zelf de navelstreng doorgeknipt.

bij fotos van de bevalling staat geloof ik de foto dat ik haar zelf vastpak.

15. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Mijn man heeft onze eerste dochter ook aangepakt.
    En op mijn borst gelegd.
    Hij vond dit een waanzinnige ervaring en als de bevalling het toestaat willen we het weer zo deze keer.
    :)

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    De verloskundige heeft bij de geboorte van mijn dochter mijn man alles laten doen (oké, zij heeft wel zelf het knipje gezet) Ze wilde wel even voelen of de navelstreng niet om haar nek zat, maar daarna heeft zijn man alles laten doen. Wij vonden dat beiden super en heel intiem.

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Als het medisch haalbaar is kan dat prima hoor. Kheb hier mijn zoontje zelf mee aangepakt en op mijn buik gelegd.. Super mooi als je man dat kan doen! Gewoon aangeven wat je wensen zijn. Als het echt niet kan hoor je het vanzelf .

18. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Precies, ik wilde net zeggen dat hij de baby ook aan kan pakken / eruit halen zonder een vooraanzicht zegmaar;)

Eigenlijk wel een heel mooi idee.. Ik zou dit wel aan je vk zeggen voor je vol in de weeen zit want t is niet doorsnee en van zichzelf doen ze inderdaad hatseflats op de mamabuik volgens mij..

Als iets niet loopt zoals het hoort zal het ongetwijfeld in de 'stress' vergeten worden maar op dat moment denk je er zelf ook niet aan naar mijn idee.. Dan is t belangrijkste gewoon dat de baby eruit komt en dat de baby op je buik beland en dan is t hoe ook helemaal niet meer belangrijk. Maar zolang alles goed komt denk ik dat t prima kan:)

19. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik wil Uk graag zelf aanpakken! Maar, wil ook bevallen op baarkruk, dus of dat samen gaat? Maar even aan VK vragen wanneer we de bevalling gaan bespreken. Ga r tenminste vanuit dat dat iig gaat komen (vandaag 29 weken).

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Zou denken dat dat wel moet kunnen poison..
    Hier bevallingsplangesprek gehad met 34 weken geloof ik :)

Share This Page