hi... Heb wel voor je nagedacht, maar ik weet zo niets.... Tja misschien of hun beleid is om maar 1 persoon te sturen (omdat er tekort is) of dat ze geregeld meerdere sturen.... Ik heb zelf van de kraamzorg al een heel boekje gehad met vanalles en nog wat erin.... en ik ken hun al van mijn vorige.....
mmm ja dat boekje heb ik ook kreeg wel even te horen dat ik dat erbij moest houden, gelukkig had ik het nog niet weggegooid. Niet slim van de kraamzorg maar goed....
Ik vond het heel belangrijk om wel steeds de zelfde dame te zien, dus heb ik idd gevraagd of er wel steeds dezelfde kwam. Wat mag ze wel en niet doen? Wat wordt er van ons zelf verwacht? Wanneer komt ze voor het eerst? Moeten we d'r zelf bellen?
Wij hadden ook een heel lijstje genoteerd voor ze kwam, maar toen ze was uitgesproken waren alle vragen al behandeld. Dus zo'n intakegesprek is heel uitgebreid en vooral ook heel gezellig, vonden wij. Maar misschien verschilt dat ook wel per kraamcentrum...
Ik vond het weinig meerwaarde bieden. Alles stond in feite al in het boekje (ook bijv. dat ze normaal 1 persoon sturen, maar dat het in drukke periodes wel eens anders kan zijn; dat kunnen ze in zo'n gesprek niet anders zeggen). Ik had wel wat dingen opgeschreven, maar óf ze behandelde dit zelf al, óf ze kon er geen eenduidig antwoord op geven. Uiteindelijk vind ik het belangrijkste dat er goede zorg is voor je kindje en dat er een beetje een klik is met de kraamverzorgster. Maar dat kan je niet 'regelen' met afspraken vooraf.
Als je huidieren hebt daar een melding van maken, wij hebben 2 rottweilers dus bij ons was het vorig jr (en nu dit jr weer) van belang dat we kraamzorg krijgen die niet bang is voor honden en bij voorkeur elke dag dezelfde zodat de honden na 2 dgn haar gewend zijn. Weet niet of je intake aan huis hebt, zo ja kun je altijd vragen of ze nog tips of adviezen hebben voor de babykamer... hun denken aan praktische dingen die wij over het hoofd zien...