Bij mijn eerste zwangerschap had ik alleen maar gerommel in mijn rug en uiteindelijk ook rug weeën. Dit was niet echt met pielen en dalen, maar voornamelijk constant gezeur onderin mijn rug wat steeds erger werd Bij deze zwangerschap heb ik gerommel in mijn buik en heel soms in mijn rug. Hierdoor vind ik het moeilijk om te bepalen of het voorwerk is of het echte werk. Vooral omdat het vaak echt een paar uur aanhoudt en dan weer verdwijnt. Mijn verloskundige heeft aangegeven dat ik deze keer snel moet bellen (bij weeën om de 6 min die een uur aanhouden), omdat het de vorige keer zo snel ging. Maar hoe time ik dit? Hoe weet ik nou dat de echte weeën zijn begonnen? Iemand die bij de eerste rug en bij de tweede buik weeën had?
Ik heb maar een bevalling achter de rug maar heb wel buik-, rug- en beenweeen gehad. Ze wisselden bij mij gewoon. Ik heb nooit een verschil gevoeld in pijn, de weeen aan het begin waren net zo pijnlijk en hetzelfde van opbouw: de pijn komt op als een golf en na een minuut gaat de pijn weer weg. Heeft dit rommelen ook zo'n opbouw? En zit er al iets van regelmaat in? Misschien toch eens timen om te zien of dit het geval is? Succes!!
Dat had ik dus ook bij de weeën bij mijn eerste bevalling. Toevallig heb ik nu weer krampen en komt het wel met een tussendoor, dus ik ga nu maar wel timen om te zien of er nog een patroon in zit Bedankt voor je reactie! Stelt me toch wat "gerust" dat ik niet de enige ben bij wie het gewoon constant bleef, zonder pieken en dalen
Ik had bij de eerste ook idd helemaal geen normale weeën, alleen maar steeds erger en erger zonder pauze. Wel gewoon in mijn buik. Bij de tweede had ik vanaf 32 weken al elke nacht een paar uur voorweeën, die 's ochtends weer stopten. Ik vroeg me ook af wanneer ik zou weten of de bevalling nu echt was begonnen, maar dat was niet te missen, haha. Uiteindelijk pas met 41+2, in een keer vanuit het niets een enorme wee, en binnen een kwartier kwamen ze om de 2 minuten. Niet te vergelijken met dat gerommel van de maanden daarvoor, dus het verschil was duidelijk te merken. De tweede keer had ik trouwens voornamelijk rugweeën, dus precies andersom dan bij jou.