Hallo mama's, Donderdag moet ik weer (met veel tegenzin..) aan het werk. Mijn kleine meid is morgen 12 weken oud en krijgt volledige borstvoeding. We hebben al een aantal keren geoefend met het flesje en dat gaat zonder problemen. De grote vraag is.. Hoeveel cc geven jullie per keer aan jullie kleintje? Ik heb het dan echt over volledige bv. Het is per kind verschillend maar dan heb ik ongeveer een indicatie. Als ik weg ben geeft mijn man soms een flesje en dan met 100 cc. Dit drinkt ze helemaal op. Daarna valt ze vrij snel in slaap maar omdat ze het helemaal opdrinkt denk ik soms moet ze nog meer hebben? Op internet las ik alleen dat kindjes vaak uit het flesje meer drinken omdat het er toch uitkomt.. We hebben het kleinste speentje op de fles. Overdag hebben we eigenlijk geen vast drinkschema.. De ene keer wilt ze na 4 uur, 3 uur of zelfs 2 uur. Uiteraard leg ik genoeg melk in de koelkast maar blijft spannend hoor! Hoop dat jullie een beetje een indicatie kunnen geven. Bedankt alvast!!
Ik moet ook binnenkort weer aan het werk. Ik zorg dat ik flesjes van 120-130cc in de koelkast heb. En dan bekijk ik na een aantal dagen hoe het gegaan is. Als hij steeds wat over laat, zet ik minder melk uit de diepvries klaar. En als het helemaal opgaat, misschien wat meer. En ik zorg dat er genoeg reserve is, zodat de oppas niet met een baby zit die huilt van de honger.
Dankjewel voor je reactie. Vind ik een goed idee! Zal wat meer uit de diepvries halen morgenavond zodat ik zeker weet dat er genoeg is en dan bekijk ik t ook na een paar dagen. Ga jij kolven op je werk? Ik denk dat ik om de 3 uur even wat afkolf. Had gelezen dat t beter is om vaker minder te kolven dan in 1 keer heel veel..
Voor flesvoeding is de richtlijn: Lichaamsgewicht x 150 / aantal voedingen. Bij bv is dat anders, maar als schatting kun je die som wel gebruiken. Dat deed het cb bij mij ook. Voordeel van bv is dat je niet te veel kunt geven, dus komt ze een keer extra in het etmaal dan is dat ook geen ramp. Ze hoeft de flesjes ook niet leeg te drinken, ze kan zelf aangeven hoeveel ze wil. Het is wel belangrijk dat ze minimaal 15 minuten over een flesje doet, anders kan ze zich wel 'overeten' omdat ze haar verzadiging niet voelt (net als wanneer je zelf een pak koekjes naar binnenwerkt zeg maar....) Succes in ieder geval, is een spannende overgang voor jullie!
Mijn meisje is een paar weekjes ouder maar drinkt nu ca 130-140 cc Wat je kan doen is aan de opvang vragen of ze eerst ca 120 cc op willen warmen en als ze het idee hebben dat ze nog honger heeft nog eens 30 opwarmen.
Ze krijgt nu steeds 120/125 cc. Dat gaat goed. Hebben niet t idee dat ze nog meer wilt. Is wel wennen hoor weer aan t werk!!!