Hier ook de test gehad. Moest nuchter zijn en werd geprikt. Toen het drankje in een keer opdrinken. Nou wat is dat vies zeg, werd er spontaan misselijk van. Moest zoveel mogelijk stil zitten en mocht niet onnodig lopen, alleen voor wc bezoek. Na 2 uur weer geprikt en in de middag kreeg ik de uitslag. Alles in orde, nou daar doe je het voor.
Ik heb hem ook moeten doen en ik vond het geen fijne ervaring dat suikerdrankje op een lege maag. De uitslag was twijfelachtig dus de verloskundige wilde er nog 1 doen maar ik heb geweigerd en mag nu een gewone dagcurve laten prikken. Wat ik nog wilde zeggen is dat de test niet verplicht is dus je mag om een alternatief vragen. Steeds meer ziekenhuizen en verloskundigen staan kritisch tegenover deze test en er zijn hier en daar ook geluiden om het af te schaffen, dit omdat veel vrouwen het wel als een hele grote belastig ervaren en moeten overgeven of zich de hele dag ziek voelen. Er zijn er ook vermoedens dat de test zo een extreme reactie van het lichaam oproept dat je kan afvragen of het wel een realistisch beeld geeft.
Ja hier ook gehad, en krijg hem weer over een week of 8 (is hier standaard). Ik vond het onprettig, maar ik ben al zo slap in de ochtend en dan ook nog dat misselijkmakende drankje en het prikken.. Kreeg er spontaan duizelingen van (gelukkig maar dat ik zat ). Ik kijk er niet naar uit dit keer. Aan de andere kant, het stelt je weer gerust dat er op gecontroleerd wordt Maar ondanks dat het wat onprettig was, stelt het verder niks voor hoor Dus ik zou me er niet ongerust over gaan maken. Het is zo gebeurd, heb je dat ook weer gehad!
Maart2013, ik heb al aangegeven dat ik de test maar 1x doe. Als het niet goed gaat moeten ze maar die andere manier van testen doen. Luca, ik was vergeten dat jij dat ook hebt gehad! Bloed prikken doet me niks, hoewel het op nuchtere maag misschien anders is. Ik maak me vnl druk om hele erge misselijkheid of overgeven.. Ik ben wel erg blij dat mijn vriend erbij is, is toch mijn grote steun
Nou, het zit erop! Ben echt blij dat het achter de rug is, nu de uitslag nog afwachten. Het drankje was wel echt smerig, als ik er aan terug denk krijg ik nog rillingen. Ik ben een uurtje wat misselijk geweest maar dat viel wel mee.en ze namen beide keren maar 1 buisje bloed af. We mochten trouwens naar huis! We wonen op 5 min rijden van het ziekenhuis en zolang ik me maar niet teveel inspande was het goed. Heb dus lekker op de bank tv gekeken
Ach heb de test ook moeten doen en t valt allemaal wel mee hoor. Het drankje is niet om over naar huis te schrijven en valt idd zwaar op de maag maar t gaat hier om de gezondheid van jou en je kindje. Enne als je al zoveel moeite hebt met zo'n testje wens ik diegene heel veel succes met haar bevalling!
Je zal mij wel bedoelen. Ik heb ook niet gezegd dat de test tegenviel, die was best te doen. En als je me nog niet goed begrepen had: ik verwacht nu de vierde, dus weet prima wat bevallen is! Het gaat mij erom dat de regeltjes nu ineens dermate veranderd en aangescherpt zijn dat de hele zwangerschap erdoor vergald wordt. En ik verwacht heus niet dat iedereen begrip heeft voor mijn gevoelens of moeite. De gyneacoloog en vk begrijpen het gelukkig wèl allebei. Je wordt gewoon door dit protocol behandelt als een soort uitschot, alwéér... Dat is mijn probleem.
Ik bedoel niemand specifiek,maar begrijp niet het hele probleem rondom de test. Snap beat dat mensen het niet fijn vinden om bloed te prikken-een "vies" drankje drinkenof 2 uur moeten wachten maar nogmaals het gaat hier om de gezondheid van jou en je kindje daar doe je toch alles voor! Fijne feestdagen allemaal en op naar heel wat gezonde kindjes in het nieuwe jaar
Natuurlijk daarom heb ik de test ook twee keer gedaan Maar dan nog vond ik het drankje te goor voor woorden. En ja op 2013 met allemaal gezonde kindjes!!
Ik moet de 31e heen voor de test. Ben benieuwd zeg.. Weet zo even niet meer hoever maar zit net 1 punt te hoog met mn bmi. Ach zei de vk, extra echo's, alleen maar leuk voor jou!
Ik heb het in mijn vorige zwangerschap ook moeten doen 2 keer. drankje tja niet mijn favoriete drankje je kunt het vergelijken met water met mega veel suiker erin en idd dat wachten daarna