Hallo, Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger! Tot mijn verbazing waren er 2 vruchtzakken die even groot waren maar waar er 1 helaas leeg was.. In de ander zat gelukkig een heel bewegelijk babytje.. Wat ik raar blij vinden is dat ik echt geen druppel bloed ben verloren al die tijd en ook geen krampen heb gehad.. Kan het zo zijn dat de 2de baby gewoon flink verstopt zat? Of zal de vruchtzak toch echt leeg zijn? Ik voel me er zo naar onder.. omdat ik al die tijd al het voor gevoel had dat het misschien wel een tweeling zou kunnen zijn en nu werd mijn gevoel dus werkelijkheid.. En waarom is die vruchtzak net zo groot als de 2e vruchtzak terwijl de baby ( dan al heel vroeg gestorven zou zijn ) ? Heeft 1 van jullie dit mee gemaakt.. zou graag wat verhalen van jullie horen ben echt geschrokken.. Ik ben al moeder van een dochter.. Met vriendelijke groet, Natasja
Ja ik heb het meegemaakt alleen was het geen tweeling. Als je een leeg vruchtzakje hebt dan wordt er vaak gesproken over een "windei". Simpel gezegd is het een eitje zonder embryo. Er zijn wel een placenta en een vruchtzak. (De vrouw is dus wel écht zwanger, niet schijnzwanger.) Echter, door een verkeerde deling van de cellen is er geen embryo ontstaan. Ik moest gecuretteerd worden maar in jou geval zal het waarschijnlijk vanzelf "opgeruimd" worden door je lichaam. Fijn dat de ande baby lekker rond spartelde
Hoi Melanie, Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ben benieuwd.. de verlosk zij ook dat of er komt nog een bloeding of het ruimd uitzichzelf op.. gelukkig geen curretage
Nee gelukkig geen curretage,zou ook niet goed zijn voor jou nu. Hihihi Dus niet schrikken mocht je wat bloedverlies krijgen! Bij mij begon het bloedverlies met 8weken,wist toen net 3dg dat het een leeg vruchtzakje was en dat ik de maandag gecuretteerd zou worden. Fijne zwangerschap!!!
Ja ik heb dat ook meegemaakt. 2 vruchtzakken, waarvan er 1tje niet goed was. De slechte vruchtzak was ook kleiner dan de goede. Ik heb wel 2 keer bloed verloren. Gelukkig is het verder wel goed gegaan en is er 1 hele mooie dame ter wereld gekomen!
Gssdj Dankjewel voor je reactie ja ik heb dus precies het zelfde alleen heb ik totaal niks verloren.. dus het zal zich mis wel oplossen.. Ik ben vanavond nog even bij de verlosk langs geweest wou die foto's ervan wel graag hebben want vind het toch wel speciaal zit verder niemand die tweeling is in de familie.. de verloskundige zij dat het geen windei is .. windei is volgens haar een soort schijnzwanger.. en wat ik en gssdj hebben/gehad is dus echt een tweeling gewest alleen 1 daarvan was dus niet goed inderdaad.. Ik ben weer helemaal op de hoogte en heb er me rust weer wat in gevonden snap het nu een beetje.. bedankt iig voor jullie reacties!! xx
Een windei is absoluut geen schijnzwanger! Dan zou jij nu schijnzwanger en zwanger tegenlijk zijn? Tijdens de celdeling is er iets fout gegaan waardoor er dus een chromosoom afwijking is ontstaan. Als je schijnzwanger bent dan maak je ook geen hcg aan,is bewezen! Niet naar jou zo bedoeld maar wordt er wel boos van als ik dat lees,heb heel veel verdriet toen gehad van mijn mk. Dit staat op internet: Een zwangerschapstest test op het hormoon hcg. Humaan choriongonadotrofine is een hormoon dat tijdens een zwangerschap door het embryo wordt geproduceerd. Bij een schijnzwangerschap is er geen sprake van een embryo, en is het hcg dus niet verhoogd. (Mijn cb test had gewoon "zwanger 3+" aan Wel kun je andere symptomen van een zwangerschap vertonen en ervaren.
Melanie1986 je zal ook wel gelijk hebben, nu jij dat zo zegt lijkt het mij ook erg onlogisch.. maar ze heeft het toch echt zo tegen mij gezegt.. ik snap het ook niet helemaal.. ik heb juist gevraagd of het gaat om een windei ik zij maar dat ik het gelezen had op internet.. maar zij zij dat daar geen sprake van is dat het echt gaat om een tweeling die er geweest is alleen dat 1 daarvan gewoon niet goed was en niet verder gegroeid is ofzo en weg is.. Maarja 't is wat het is nu.. en we krijgen iig een broertje of zusje voor onze dochter erbij.. Ik heb het absoluut niet zo bedoeld naar jou toe overigens.. het is verschrikkelijk als je iets verliest.. dus mijn excuses! liefs, Natasja
Nee joh gekkie,zei toch al dat het niet op jou was Fijn dat alles goed is met het andere beebje! Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!!
Een windei is absoluut geen sxhijnzwangerschap! Bij een windei is er heel vroeg iets misgegaan in de celdeling, waardoor de groei van het embryo al snel gestopt is. Vandaar dat je het ook niet (meer) ziet op de echo. Vaak groeit de vruchtzak en placenta wel door, zodat je nog steeds op en top zwanger bent. Incl. Hormonen, kwalen en als je lang wacht een buikje. Soms ruimt je lichaam het zelf op, soms moet je gecurrateerd worden (jou niet aan de orde). Mn zus heeft het gehad. Dacht 12 weken zwanger te zijn. Bij de echo bleek alles aanwezig, behalve een kindje... Kan het zijn dat je vk dit gezegd heeft in de hoop dat voor jou het verlies minder pijnlijk is? Al zou dat op zich ook raar zijn, omdat ze wel spreekt over een tweelingzwangerschap. Mogelijk heeft ze zelf iets door elkaar gehaald. Hoop dat je verder een mooie zwangerschap hebt!
Dit precies Toen ik weer positief teste 1 maand na curretage zei mijn man "ach,eigenlijk was je toen helemaal niet zwanger":x:x Nou,die heeft de wind van voren gekregen hoor....dat klonk zo pijnlijk in mijn oren,heb er toen gewoon wakker van gelegen
Lijkt me verschrikkelijk z'n windei! Zwanger zijn zonder kindje.. wat moet je je vrezelijk gevoeld hebben inderdaad! Wat ik heb heet een Vanishing twin syndroom .. Ik kon er niet meer opkomen maar zo heet het dus.. Heb in 1 zak een gezond kindje, en in de ander was het vruchtje al vergaan.. gebeurd ook vaak dat de vrucht nog te zien is maar dan zonder hartslag.. "Bij mij was ie al leeg" ondanks dat ik niks verloren ben ook geen bloed.. maar misschien maar beter zo want als het vruchtje nog te zien was maakt het toch wat moeilijker.. ik vind het erg jammer want de kleine die het wel goed doet zal zonder zijn tweeling broer/zus geboren worden.. en je blijft er toch altijd aan denken dat hij of zij 1 van een tweeling was.. Maar ik ben ook blij dat het ene beebje het goed doet en lekker in het rond spatteld.. ik ben erg erg benieuwd naar de volgende echo ook om te zien of de vruchtzak er dan nog zit of niet meer..
weten jullie misschien hoe ik een foto kan uploaden in het forum... dan kan ik de echo foto er op zetten
Toch best een grote vruchtzak! Bij mij was hij veel kleiner!! Mooi hè,je ziet er al echt een baby in.
he meid ik heb niet alles gelezen, dus mss heeft iemand al reactie gegeven. maar dit heet vanishing twin syndrome. ik heb dat ook gehad, doordat ik in de mmm zat had ik al heel vroeg echo's en heb het 2de vruchtje dus wel gezien op 2 echo's zelfs met een kloppend hartje, maar was wel kleiner dan het andere vruchtje. daarna is het vruchtje vanzelf verdwenen en het vruchtzakje uiteindelijk ook. elke echo (heb al heel veel echo's gehad) was het iets kleiner en uiteindelijk niet meer te zien rond 16 weken. je gaat dat vruchtzakje ook niet verliezen dus je gaat geen bloedverlies krijgen. is wel een gek idee idd dat het eerst een tweeling was. zul je toch nooit vergeten.