Zwanger en werken... valt niet mee

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Otje, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vandaag moet ik weer werken. Ik werk 24 uur per week, dat zijn 3 dagen van 8 uur. Gisteren ook gewerkt maar het gaat eigenlijk steeds minder goed. Ben ontzettend moe halverwege de dag en mijn rug doet erg zeer. Vandaag ga ik het eea bespreken met mijn baas om te kijken of het mogelijk is om 3 dagen 6 uurtjes te werken. Of zou ik dan eerst een verklaring van m'n VK of HA nodig hebben? Wat zouden jullie doen?

Gr Otje

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb hier geen ervaring mee, het ligt er denk ik ook aan wat voor soort werk dat je doet!
    Maar je kunt het zeker bespreken met je baas, als je een beetje redelijke baas hebt, dan moet je daar zeker over kunnen praten...
    Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je altijd nog in overleg met de vk een oplosing zoeken. Want ik neem aan dat als de vk je ook het advies geeft om minder te gaan werken dat je baas er dan wel mee in MOET stemmem, toch?

Succes ermee!

Gr. Niki

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je kan ook eerst vragen naar extra rust- of pauzetijden. Daar heb je wettelijk recht op. Kijk maar eens op www.arbo-advies.nl voor de mogelijkheden.

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb best veel last van buik als ik veel moet werken, mijn baas heeft me al aangeboden om wat minder te gaan werken en me voor een bepaald aantal procent ziek te melden zodat ik die uren gewoon betaald krijg.
    Ik overleg dit vanmiddag met mijn verloskundige maar denk wel dat ik het ga doen.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Je kan ook altijd een afspraak maken met je bedrijfsarts en daarmee overleggen. (Dit kan tenminste zo bij mij op het werk!) Want dit is ook niet meer leuk dan, kan me voorstellen dat het naar je werk gaan ook steeds zwaarder word!

Succes ermee! ;)

Gr. Miranda

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik werk nu dus na overleg met vk nog maar 50%
    En ik moet zeggen het doet me echt goed, kheb nu al minder last van rug en buik.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je hebt als je de uren wat aangepast wilt hebben een zwangerschapsverklaring nodig.

als je die hebt moet je gewoon even met je werkgever om de tafel gaan zitten hoe jullie je uren kunnen aanpassen.

succes

8. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    veel succes ermee .nog even en dan kan ke genieten in alle rust.denk nu vooral aan jezelf

Deel Deze Pagina