Omdraaien in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maatje, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hallo
    Ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden. Ze is behoorlijk sterk en bewegelijk. Vanmorgen lag ze met haar hoofdje op het voeteneind. Ze lag in een slaapzak en na mijn meneing behoorlijk strak onder de denkens. Vind het een beetje eng. Ben bang dat ze de volgende keer met haar hoofdje onder de dekens terecht komt. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Weet dat er vroeger speciale tuigjes voor in bed waren maar die scheinen uit de winkels gehaald te zijn ivm met veiligheid.

2. mamapriscilla

mamapriscilla Actief lid

2 mei 2009
    336
    0
    16
    hier ook het zelfde . ik lees mee

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    #3 Frieda, 14 jun 2009
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
    Ik gebruik voor Noelle een Safe T Sleep slaapwikkel (om te zien hoe het er uit ziet, kun je het beste, via google, even zoeken op de naam, ze zijn o.a te koop bij prenatal) waarmee ze met een wikkel om haar buik, die bevestigd zit op een wikkel die je om het matras vastzet, vast ligt op haar rug. Ze kan dan niet door het hele bed heen wurmen of onder de dekens terecht komen. Met andere woorden ze blijft op haar plekje liggen, waar ik haar neerleg. Ik vind het ideaal want ik hoef me geen zorgen te maken, dat ze raar in haar bed komt te liggen.

Bij Anouk, 8 jaar geleden, gebruikte ik destijds een slaapzak waar een tunnel achterop zat genaaid, waardoor je een slaapzakriem kon doen die je om het matras bevestigde. Dit mag echter niet meer heb ik begrepen, omdat kindjes zich dan vast kunnen draaien met de slaapzak. Maar de Safe T Sleep slaapwikkel is wat dat betreft heel veilig. Zeker wanneer je het bed ook nog laag opmaakt. Op die manier kan Noelle echt niet onder de dekens verdwijnen en als ze zich iets loswurmt dan gaat ze altijd wat naar boven toe, maar tot nu toe heb ik haar nog nooit zo aangetroffen dat ze helemaal uit de wikkel was.

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    #4 Frieda, 14 jun 2009
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
    De Safe T Sleep slaapwikkels worden trouwens ook best vaak via marktplaats etc. aangeboden en aangezien je er toch wel 2 nodig hebt (1 op het bed en 1 in de was) ben je dan een stuk goedkoper uit. Zelf heb ik ze trouwens bij babydump gekocht, want daar waren ze een paar maanden geleden € 29,95 ofzo ipv € 49,99 wat ze bij de meeste zaken kosten. Ik heb trouwens zelf net ook nog even op internet gezocht en toen kwam ik ook tegen dat er ook nog een slaapwikkel is van het merk Snoozzz.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje een slaapzak aan heeft, zijn dekentjes e.d. in principe overbodig dus dat kan je ook proberen. Persoonlijk zou ik mijn kind nooit vast leggen... niet alleen is het mogelijk gevaarlijk (behalve met goede systemen) maar het lijkt me ook onprettig... je kunt je eigen slaaphouding niet vinden. Het ene kind ligt nou eenmaal liever op z'n zij dan op de rug bijvoorbeeld.

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Bedankt voor jullie adviesen.
    Ga vanavond beginnen om haar in een iets dikkere slaapzak zonder deken in bed te leggen. Als dat niet mocht weken kan ik altijd nog de safe t sleep kopen.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben het eens met Zwaantje. Een slaapzak alleen is genoeg. Helemaal nu in de zomer. Ik denk dat baby's vaak veelte warm worden aangekleed in bed. En ook ik zou mijn kindje nooit vastleggen in bed. Hij moet gewoon zelf lekker kunnen liggen hoe hij dat wilt.

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    In een Safe T Sleep slaapwikkel kan een kindje eventueel ook op de zij liggen hoor. Ik heb trouwens met Noelle pas geprobeerd om haar los in bed te laten liggen, maar ze slaapt altijd al vrij slecht en dan slaapt ze dus helemaal niet meer, want dan draait ze voortduren op de buik en gaat niet slapen.

9. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Mijn consultatiebureau raadt een Safe T Sleep af. Ik heb nl. hetzelfde probleem en heb dit eens bij het CB nagevraagd. Mijn zoontje is dan wel iets ouder en is behoorlijk sterk. Het kan dus zijn dat hij zich ook uit de STS wurmt (ik heb mezelf vroeger uit dekenklemmen gewurmd) Het CB raadde me aan om hem te laten gaan in bed en zijn bed zo veilig mogelijk te maken (lakentjes en dekentjes eruit) nu we hem laten gaan, slaapt hij zomaar in (dit in tegenstelling tot de 2 uren die we anders met hem bezig waren) We hebben een klein camera'tje op zijn kamer waarmee we hem in de gaten kunnen houden en zodra hij slaapt, leggen we hem voorzichtig recht.

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Je kan de Safe T Sleep ook nog in combinatie met een slaapzak gebruiken, dan heb je het probleem van onder de dekens raken uberhaupt niet en je kindje blijft wel op zijn/haar plaats liggen, waardoor die niet raar in bed komt te liggen. Zich eruit wurmen levert dan verder ook totaal geen gevaar op.

Ik zie echter uberhaupt totaal geen gevaar in het gebruik van de Safe T Sleep en volgens mij zijn er ook geen gevallen bekend, waarbij er iets raars was gebeurd. Toevallig hebben wij nu trouwens jaren later nog weer een kleintje, maar in mijn familie hebben alle 5 de kindjes van m'n zussen en onze Anouk dus ook in een slaapzak met een slaapzakriem vastgelegen en daarmee is ook nooit iets raars gebeurt.

Maar iedereen moet gewoon doen waar die zich goed bij voelt. Ik heb hier alleen maar de tip van een slaapwikkel gegeven en daar kan iedereen mee doen wat die wil, dus je kunt het ook naast je neerleggen.

Ben echter wel benieuwd naar de goede ervaringen van anderen met een Safe T Sleep.;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt sinds ze 4 maanden is ook niet meer onder dekens, omdat ze dus zo lag (en nog steeds ligt) te woelen in bed, ze gaat vanaf 4 maanden haar hele bed door. Wij hebben haar altijd maar laten gaan en gewoon laten liggen zoals ze lag (ze ligt soms een beetje klem in een hoek), blijkbaar ligt ze dan lekker, anders zou ze wel anders gaan liggen.

Vastleggen is ook niet mijn ding, ten eerste wil ik dat Eva gewoon kan gaan liggen zoals ze wil en ten tweede vind ik het toch een beetje eng.

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb nu mijn meisje in een slaapzak die iets dikker is dan een zomer slaapzak in bed gelegt. Tot nu toe gaan het goed. Ben benieuwd hoe nu het woelen gaat.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn doet het ook. die gaat ook het hele bed door ik heb hem nu in een slaapzak liggen nu doet hij het nog wel maar hij kan nergens onder komen

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien nog een handige toevoeging (weetje): katoenen dekens en lakens zijn luchtdoorlatend. De kans dat een kindje daaronder stikt is verschrikkelijk klein.

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Fenne slaapt sinds 3 mnd ook alleen in een slaapzak... ze gaat ook het hele bed door... eigenlijk precies zoals bij Snoopy! ;)

Ben nu sinds deze week begonnen met een dekentje in bed leggen, maar ze kruipt er echt meteen onderuit en gaat er dan bovenop liggen hihi... toch ga ik haar vanaf nu standaard onderstoppen, zo kan ze er aan wennen en kan ze straks in de winter misschien naar een gewoon bedje...

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wen, daarom houden wij Eva voorlopig nog in haar ledikant ;). Zolang ze er niet uit wil klimmen in ieder geval.
    En in een groot bed kunnen ze best met slaapzak slapen.... alleen het hele bed doorgaan resulteert dan waarschijnlijk in op de grond belanden :).
    Ik zie Eva in ieder geval voorlopig nog niet in een gewoon bed slapen... maar van de winter beginnen met instoppen is eigenlijk wel een goed idee! Ze zal toch iets rustiger moeten gaan slapen wil ze niet uit een groot bed vallen...

17. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Nou precies Snoopy... ik zie Fenne ook niet in een gewoon bed liggen, die ligt er 10 keer per nacht naast haha
    Het is precies zoals jij omschrijft, onderste boven in bed, of zelfs dwars en dan dr beentjes helemaal onder zich getrokken als een klein kikkertje omdat het anders niet past en dr wang tegen de spijltjes gedrukt! Ach, 't zal wel lekker liggen... ze wordt nooit wakker 's nachts... :D

Het oefenen met het dekentje is inderdaad om eens te proberen of ze dan wel recht wil blijven liggen, niet eens omdat ze perse onder een deken moet idd. Ze mag best in slaapzak blijven slapen in 'grote' bed... maar ik zie het net als jij nog niet gebeuren. Ach ze kunnen best tot 3 jaar in ledikant toch? ;)

18. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Wij hebben Anouk destijds volgens mij met een jaar of 2 in een gewoon bed laten slapen, maar wij gebruikten dan zo'n opzet-hekje die je aan de voorkant onder het matras kunt doen, zodat ze niet uit bed kon vallen. Ze is nu bijna 9 jaar, maar ze heeft dat hekje er nog steeds voor, want anders ligt ze ieder nacht boven op haar nachtkastje of op de grond. Dus om geregeld builen op haar hoofd te voorkomen, wil ze zelf ook nog steeds graag dat hekje ervoor hebben.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze meid (wel al tien maanden, dus dat is iets anders dan vier maanden) slaapt ook in een slaapzakje waar ze zonder dekentjes warm genoeg in ligt. Wel dek ik haar meestal toe met een lakentje, al blijft ze daar niet keurig onder liggen :p Voor we zelf gaan slapen, leggen we haar goed en als het erg gaat afkoelen die nacht leggen we nog een dun dekentje over haar heen ook. We zien wel hoe we haar 's ochtends aantreffen ;) Wij zien daar geen gevaar in een lakentje en katoenen dekentje (kort opgemaakt en goed ingestopt).

Vastleggen zou ik niet doen, maar dat is makkelijk praten voor iemand bij wie het ook niet nodig is. Ik zou eerder kiezen voor warm genoeg in een slaapzakje en dan zonder beddegoed.

Ik kreeg ook meer vertrouwen in dat ze niet in het beddegoed zou stikken toen ze beter op haar buik kon liggen (sterkere rug- en nekspieren) en we heel veel verstopspelletjes speelden met doekjes over haar hoofd die ze heel goed weg kon trekken.

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi, hier ook een kleintje die regelmatig met de voetjes door de spijltjes ligt en lekker ligt te sabbelen op haar lakentje :p

ik heb het lakentje en dekentje weggehaald en nu ligt ze gewoon in haar slaapzak. ze breakdanced nog wel door haar bedje, maar nu komt ze zeker niet onder de dekens ;)

Deel Deze Pagina